Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Jeg føler det ikke er "tillatt" å ønske at man ikke får noe til jul, da er man med en gang utakknemlig eller uten empati (-fordi man ikke unner andre å gi meg gave). Vi bor trangt og prøver å ikke fylle opp boligen med ting vi ikke trenger, har sortert ut ting og kvittet oss med mye. Siden familien insisterer har vi laget ønskeliste, men de vil absolutt ikke gi spiselige gaver eller "dyr til en familie i Afrika", så de gir heller ting de selv vil ha. (Naboen ble veldig glad for riskokeren vi fikk fra svigers i fjor ;-) ) Andre med samme "luksusproblem"? Vi takker naturligvis pent for alt vi får. Anonymous poster hash: 20d54...e16
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Kan dere ikke ønske dere hyggelige ting som kinobilletter, restaurantbesøk, lydbøker som kan lastes ned osv? Anonymous poster hash: d65fb...296
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Ønsk dere opplevelser eller penger da Anonymous poster hash: 0ad4e...1df
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Ønsk dere opplevelser eller penger da Anonymous poster hash: 0ad4e...1df Vi har forsøkt, men de gir ikke "sånne" gaver. Anonymous poster hash: 20d54...e16
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 Må da være noe nyttig dere kan ønske dere? Ulltøy/gavekort o.s.v. Anonymous poster hash: fd07d...51e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Samme problem her. Har gjennom årene bedt om "ingenting", penger til en god sak eller barnepass, men får ting vi ikke trenger. Jeg blir fortvilet over den unødvendige pengebruken og litt såret over at de ikke forstår at det er bedre å ikke gi noe, enn å kjøpe kjøkkenkniv til en som allerede eier over 10 gode kniver. Eller tunge og store ting når vi bor i utlandet og må kunne ta gaven i bagasjen (glassvase, really?). Til barnet sender vi ønskeliste til svoger og svigerinne når de spør, og får konsekvent noe annet. I fjor fikk 3-åringen ekte Lego (ikke Duplo, og han er IKKE der utviklingsmessig) og selskapsspill (noe han hater), når vi hadde bedt om gode bøker på norsk siden vi bor i utlandet. Svoger og svigerinne har 3 barn hver, så de burde vite bedre. Han fikk forresten også en lydbok myntet på 8-åringer. Anonymous poster hash: 06701...69d
Fruen i huset Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Jepp. Ikke så lett å få forståelse for det gitt...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Veldig vanskelig det der. Jeg er en sånn som helst vil gi "ordentlige" gaver, fordi det for meg er en del av førjulskosen å handle fine gaver. Har bestandig nektet å gi penger til niesen og nevøen min selv om det var det eneste de ønsket, for jeg vil så gjerne at de skal huske at det og det fikk de av "tante Bente". Men nå som mine egne unger er blitt større og har absolutt alt, innser jeg jo at penger er en fin gave... Du får bare tenke på at det ikke er vrangvilje som gjør at dere ikke blir hørt. Det er omtanke og kjærlighet som ligger bak det å gi mer varige gaver. Selv om det ikke hjelper stort når skapene er fulle... Anonymous poster hash: ada78...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå