Gå til innhold

Er det noen som har løpt halv-marathon her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å gjøre det neste år og må derfor begynne å trene meg opp:-)

Noen som har løpt dette og kan gi meg gode trenings-tips underveis?

Anonymous poster hash: 47ec8...006
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googler du finner du ørten treningsoppegg mot sånne ting. Men jeg ville startet med intervall så jeg fikk kondisen på plass. 

Skrevet

Jeg har, og jeg måtte være i ganske god form så lang tid det tok ;)

Jeg råder deg til å finne et program på nett og følge det. Ikke tren for hardt selv om du føler du kunne trent mer. Hovedsaken er å komme i gang og å trene jevnt og trutt 3-4 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 19d06...4c5

Skrevet

jeg løp i høst på ca 1:55. Har snart 40 år og har aldri trent før. Begynte å trene i påsken, og trente 3-5 ganger i uken. I sommerferien trente jeg stort sett 5 ganger i uken. passet på å løpe en lang tur i uken på over 15 km. Eller løp jeg kort og fort, oppoverbakker, og gikk på sats. Var utrolig gøy, kan anbefales!

Anonymous poster hash: c35b3...4c0
Skrevet

jeg løp i høst på ca 1:55. Har snart 40 år og har aldri trent før. Begynte å trene i påsken, og trente 3-5 ganger i uken. I sommerferien trente jeg stort sett 5 ganger i uken. passet på å løpe en lang tur i uken på over 15 km. Eller løp jeg kort og fort, oppoverbakker, og gikk på sats. Var utrolig gøy, kan anbefales! Anonymous poster hash: c35b3...4c0

Du var rask! Jeg brukte nesten en halvtime mer, men gøy var det.

Skrevet (endret)

Ja, løp birken i juni :-) det er kjempeartig, og bare å glede seg. Lurt å trene seg sakte inn i formen, det tar litt tid å venne på kroppen lange distanser. Trente mye rygg/ mage, styrke og crossfit, man trenger god muskulatur for å tåle belastningen og unngå skader.

Endret av MrsMilla
Skrevet

jeg løp i høst på ca 1:55. Har snart 40 år og har aldri trent før. Begynte å trene i påsken, og trente 3-5 ganger i uken. I sommerferien trente jeg stort sett 5 ganger i uken. passet på å løpe en lang tur i uken på over 15 km. Eller løp jeg kort og fort, oppoverbakker, og gikk på sats. Var utrolig gøy, kan anbefales! Anonymous poster hash: c35b3...4c0

Du var rask! Jeg brukte nesten en halvtime mer, men gøy var det.

Takk! Jeg løp på så fort jeg kunne den siste mila... Hadde stoore vannblemmer når jeg kom i mål

Anonymous poster hash: c35b3...4c0

Skrevet

Google halvmaraton og treningstips. Der har du alt du trenger av løpetips.

Bor du i Oslo bli med på løpegruppa til Oslo Maraton ved Songsvann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...