Gå til innhold

Vær så snille og les/se dette!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ille var det da ikke? Hvis vi skal være så hårsåre så må vi for all del ikke benytte noe som er laget av ull, silke, spise kjøtt, eller på noen som helst annen måte bruke noe som kommer fra dyr.

Anonymous poster hash: 7809a...ec2

Hvis du ikke reagerer etter å ha sett en video med levende dyr som skriker av smerte mens de omtrent blir flådd levende, så burde du seriøst gå til en profesjonell og få sjekket hodet ditt, for å være så emosjonelt avstumpet er virkelig ikke normalt.

Tilsvarende situasjon med et menneske. Man får et litt annet perspektiv da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke se filmen, men synes dette var GRUSOMT! Jeg ANTE ikke at de ble ribbet levende, og igjen og igjen og igjen...!! jeg som akkurat hadde kjøpt vanter med kaninpels for 11 kroner de Kina!! får helt vondt i hjertet!!

Anonymous poster hash: cf31c...252

Hva hadde du egentlig forventet da du bestilte et pelsprodukt fra Kina? De er som kjent ikke nevneverdig opptatt av dyrevelferd.

Skrevet

Er vel valgfritt om man vil se slike lidelser?

Jeg er sterkt for dyrs rettigheter. Jeg støtter Noah, jeg har fjernadoptert en katt.

Jeg er motstander av pels og annet jåleri som går på dyrs bekostning. Jeg handler bare kosmetikk og andre ting som er godkjent av Leaping Bunny.

Ikke søren om jeg ser den filmen.

Å se en film om dyrs lidelser hjelper ikke en ting. Å gjøre noe aktivt hjelper.

Hva gjør DU???

Skrevet

Jeg ser den :)

Jeg prøver å gjøre noe for dyrs rettigheter ved å opplyse dem om hvordan enkelte dyr blir behandlet, og det ved å vise dere denne filmen.

Oppfordrer selvsagt også til å ikke bruke sminke som er testet på dyr, pels. Medlem av dyrebeskyttelsen osv, men allurat nå la jeg ut denne.

Skrevet

Jeg ser den :)

Jeg prøver å gjøre noe for dyrs rettigheter ved å opplyse dem om hvordan enkelte dyr blir behandlet, og det ved å vise dere denne filmen.

Oppfordrer selvsagt også til å ikke bruke sminke som er testet på dyr, pels. Medlem av dyrebeskyttelsen osv, men allurat nå la jeg ut denne.

Var ikke ment som kritikk. Gikk mer på at noen ikke MÅ se lidelse for å vite at det skjer.

Jeg har vært aktiv for dyrs rettigheter i mange år.

Personlig takler jeg ikke mer bilder og filmer om mishandling. Det ødelegger meg fullstendig.

Jeg gjør alt JEG som enkltperson kan for at ingen lider på min bekostning. Mer kan jeg ikke gjøre.

Skrevet

Så bra du støtter :)

Skulle ønske alle kunne forstå at det er ikke bare mennesker som kan føle frykt og smerte...

Skrevet

Så ille var det da ikke? Hvis vi skal være så hårsåre så må vi for all del ikke benytte noe som er laget av ull, silke, spise kjøtt, eller på noen som helst annen måte bruke noe som kommer fra dyr.

Skjerp deg. Det koster deg ikke mange kaloriene å finne ut hvor produktene du kjøper kommer fra.

Anonymous poster hash: 60342...915

Skrevet

At folk ikke er litt mer kritiske når de kjøper produkter med pels, dun, ull osv... Hva så om pelsen kommer fra "godkjente" farmer. Dyrene lever et miserabelt liv i trange bur uansett hvordan de blir drept. 

Skrevet

At folk ikke er litt mer kritiske når de kjøper produkter med pels, dun, ull osv... Hva så om pelsen kommer fra "godkjente" farmer. Dyrene lever et miserabelt liv i trange bur uansett hvordan de blir drept.

Jeg er kjempe kritisk og unngår å kjøpe hvis jeg er det minste i tvil.

Men, har opplevd at produkter som VAR ok ikke var det allikevel.

Frustrerende.

Skrevet

Frustrerende.

Ja, det har jeg også opplevd. Jeg kjøper for eksempel aldri dun lenger, siden kjedene ikke kan kontrollere hvor dunen kommer fra. IKEA har jo dritt seg ut på det flere ganger :P

Skrevet

Sug Lut, hva med å i det minste klikke deg inn på artikkelen og lese selv!?

Herregud, så ufølsom du er. "Gidder ikke se sterke bilder" hvorfor det? Leser du ikke avisa da heller, tøffa?

HI, takk for at du deler! :)

Anonymous poster hash: 32cb0...22c

Man trenger ikke være ufølsom for å ikke "gidde å se sterke bilder".

Det kan faktisk være det stikk motsatte - at man er høysensitiv....

Jeg trenger å beskytte meg selv mot for sterke bilder, derfor går jeg ikke inn på slike linker som ikke forteller hva det dreier seg om.

Derfor setter jeg pris på at 2trollunger forklarer hva saken gjelder.

Jeg er ikke mot pels - men jeg er veldig imot måten det gjøres på. Alle pelsdyr burde ha samme rettigheter som andre dyr vi holder for mat osv. At det finnes så mye grusomt i pelsdyrbransjen er et enormt problem.

Men hvis bransjen hadde greid å holde gode forhold for dyrene sine så er ikke det å holde dyr for pels noe annet enn å holde dem for å slakte dem til mat, etter min mening.

Anonymous poster hash: 044ce...f75

Skrevet

Herregud, så ufølsom du er. "Gidder ikke se sterke bilder" hvorfor det? Leser du ikke avisa da heller, tøffa?

Her har du jo misforstått så inn i granskauen!

Det er nettopp fordi vi er følsomme at vi ikke "gidder" å se på bildene. Selv hadde jeg blitt sittende å tute her i ekspedisjonen min.

Beklager at jeg tok ordet på dine vegne, Sug Lut..

Skrevet

Frustrerende.

Ja, det har jeg også opplevd. Jeg kjøper for eksempel aldri dun lenger, siden kjedene ikke kan kontrollere hvor dunen kommer fra. IKEA har jo dritt seg ut på det flere ganger :P

Ja det er faktisk veldig vanskelig.

Syntetisk er ikke nødvendigvis alltid bra det heller. (Barnearbeid etc) men vi må jo leve vi også. Jeg går ikke rundt og tror skoene mine er laget av broccoli liksom.. Viktig å ta standpunkt i noen ting og unngå ting etterhvert son skandalene dukker opp.

Skrevet

Jeg la ut denne linken i går og jeg så heller ikke denne filmen. Det er fordi jeg blir helt ødelagt i hodet av å se slikt. Det blir så sterkt at jeg går og bærer det inni meg for alltid etterpå,og disse bildene kommer fram når jeg trenger det minst...

Detfor leste jeg kun teksten,som var nok til å forstå hvor jævlig grusomt dette er,så jeg la ut linken slik at folk skal begynne å tenke litt før de kjøper alskens billige ting...

Så det går ikke på å ikke bry seg,det går på egen helse...

Anonymous poster hash: f30f0...71b
Skrevet

Jeg er også en av dem som aldri klarer å se slike filmer, og har ikke planer om å utsette meg selv for det heller.

Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg, tvert i mot!

Jeg har vært med Mattilsynet for å hente ut mishandlet og særdeles understimulerte dyr hos folk som aldri burde hatt dyr. Jeg orker nesten ikke tenke på flere av situasjonene jeg har vært i, men får det personlig mye bedre selv ved å handle. Det nytter ikke å se på en slik film hvis man ikke gjør noe i tillegg.

All ære til dere som er bevisste og som jobber for dyrene sine rettigheter!

Skrevet

Jeg ønsker ikke å se. Ønsker ikke å vite detaljene. Jeg vet det er ille, og tar det med i betraktning for fremtidige innkjøp. Å se nøyaktig hvor ille det er synes jeg ikke hjelper på noe.

Skrevet

Jeg valgte å ikke se videoen, det holdt å lese teksten. Ble helt uvel :( Stakkars, stakkars dyr.

Skrevet

Det er faktisk ikke all elendighet man trenger å se, det holder lenge å være informert.

Anonymous poster hash: 4b0bb...e0a

Skrevet

Jeg kjøpte faktisk en merkejakke på nett engang for mange år siden. Det viste seg at den hadde kaninpels inni seg. Jeg kastet hele jakka og kjente meg helt elendig som hadde kjøpt noe sånt.
Har i alle fall blitt mye mer bevisst etterpå.

Skrevet

Aldri i livet om jeg klikker meg inn på den videoen! Jeg klarer ikke å se slike grusomme bilder.

Men Hi, jeg har faktisk god samvittighet i jula (og ellers). Jeg støtter aldri opp om dyremishandling. Jeg kjøpte nettopp en ny vognpose. Det krevdes litt research, men fant endelig en uten verken dun, skinn eller pels.

Hvilke forhold arbeiderne som sydde posen jobber under, er derimot en annen sak...

Skrevet

Sug Lut, hva med å i det minste klikke deg inn på artikkelen og lese selv!?Herregud, så ufølsom du er. "Gidder ikke se sterke bilder" hvorfor det? Leser du ikke avisa da heller, tøffa?HI, takk for at du deler! :)Anonymous poster hash: 32cb0...22c

Man trenger ikke være ufølsom for å ikke "gidde å se sterke bilder".Det kan faktisk være det stikk motsatte - at man er høysensitiv.... Jeg trenger å beskytte meg selv mot for sterke bilder, derfor går jeg ikke inn på slike linker som ikke forteller hva det dreier seg om.Derfor setter jeg pris på at 2trollunger forklarer hva saken gjelder. Jeg er ikke mot pels - men jeg er veldig imot måten det gjøres på. Alle pelsdyr burde ha samme rettigheter som andre dyr vi holder for mat osv. At det finnes så mye grusomt i pelsdyrbransjen er et enormt problem.Men hvis bransjen hadde greid å holde gode forhold for dyrene sine så er ikke det å holde dyr for pels noe annet enn å holde dem for å slakte dem til mat, etter min mening.  Anonymous poster hash: 044ce...f75

Jeg er 99% ening i deg her ;)

Det eneste jeg må si meg uenig i, er at å holde dyr i fangenskap, om det så hadde vært på luksusfarmer, kun for pels er jeg ikke for. Mat er nødvendig, kjøtt er nødvendig, men en mink-kåpe er ikke nødvendig. Revepels på hetta er ikke nødvendig. Men samtidig så mener jeg at reinskinn er helt ok, for der spiser vi dyret. Der vi kan bruke hele dyret (kjøtt og pels) er jeg for pels.

Kjøtt er viktig, kjøtt er næring. Pels er for skjønnhet. Og man skal ikke drepe for skjønnhet...

Men igjen er det jo slik at f.eks rev og mink må jaktes på for å holde bestanden nede. Jeg høres sikkert litt dobbel-moralsk ut nå, men onkelen og fettern min driver med jakt. Her snakket vi elg, hjort, rev, mink, rype osv... Men dette er dyr som skal spises og dyr der man må passe på bestanden så det ikke blir bland annet reveskabb osv... Det er selvsagt også kvote på antall felte dyr og kun innen for lovlig periode. Det blir også brukt humane jaktmetoder, ikke potesakser osv (vet ikke om det er lov i norge en gang) Jegerne sitter på post. Her blir dyret felt i sine naturlige omgivelser.

Skrevet

Nå mente jeg ikke at alle/Sug Lut skulle se videoen heller. Jeg så den heller ikke, fordi jeg klarer ikke.

Men jeg mener hun i det minste kunne trykket seg inn på linken og lest selv. Etter responsen hennes å dømme virker det ikke som hun bryr seg nevneverdig heller.

Om ikke det ble skrevet om og dokumentert hadde ikke noen fått vite om det heller!

Skrevet

Nå mente jeg ikke at alle/Sug Lut skulle se videoen heller. Jeg så den heller ikke, fordi jeg klarer ikke.

Men jeg mener hun i det minste kunne trykket seg inn på linken og lest selv. Etter responsen hennes å dømme virker det ikke som hun bryr seg nevneverdig heller.

Om ikke det ble skrevet om og dokumentert hadde ikke noen fått vite om det heller!

I det minste trykke seg inn på linken?

I det minste, hva mener du med det? Vi må gjøre det for å redde de stakkars dyrene?

Kjenner jeg blir rimelig oppgitt nå. Sitter DU og mener at folk skal lese noe de ikke får sove av? Og TROR du at å lese dette hjelper dyrene?

Det eneste som hjelper er handling. Ikke se en video, gråte en skvett og dele den på face og skrive.... Såååååå jævelig.

Anonymous poster hash: 915ac...a3e

Skrevet

Om ikke det ble skrevet om og dokumentert hadde ikke noen fått vite om det heller! Anonymous poster hash: 32cb0...22c

I det minste trykke seg inn på linken?

I det minste, hva mener du med det? Vi må gjøre det for å redde de stakkars dyrene?

Kjenner jeg blir rimelig oppgitt nå. Sitter DU og mener at folk skal lese noe de ikke får sove av? Og TROR du at å lese dette hjelper dyrene?

Det eneste som hjelper er handling. Ikke se en video, gråte en skvett og dele den på face og skrive.... Såååååå jævelig. Anonymous poster hash: 915ac...a3e

Ingen trenger å lese eller se videoen om de ikke vil, alle er forskjellige, og alle reagerer forskjellig på ting...

Men ved å lese, se, dele på facebook og til og meg gråte en skvett, som du sier, vil også folk ble oppmerksomme på det.

Se på noe så dumt som da hapå ble tatt ut av butikkhyllene... Folk regaerte, kommenterte, delte på facebook og vips - hapåen kom tilbake til hyllene :)

Nå mener ikke jeg å sammenligne hapå og dyremisshandling, men ved å gjøre mennesker rundt oss oppmerksom på problemet, er muligheten for at noen vil skje større. Hvem melder seg inn i dyrebeskyttelsen om de aldri har sett/lest at dyr misshandles? Hvem slutter å kjøpe suvernirer lagd av elfenben og man ikke er klar over hva slags groteske drap som blir gjort for å få disse tennene? Hvem stopper opp i butikken får å se om det er angorapels i klærne man skal kjøpe, om man ikke har fått med seg hva slagt lidelser dyret lever under for å få pelsen. Samme med dun...

For å bli oppmerksom på det, må man bli i formert om det. Ved å dele, skrive "såååå jævelig" og reagere, informerer man, og folk blir oppmerksomme...

Så del dette på facebook, alle som vil. Det er bra å spre budskapet ;)

Skrevet

Orker ikke se videoen, men bildene og teksten sier mer enn nok. Skal ALDRI kjøpe noe med angora igjen. Har noen sokkker med angors, uten å tenke særlig over hva det kommer fra, men vil gi noen fæle bilder om jeg skulle bruke de noe mer også

Anonymous poster hash: 32b32...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...