Gå til innhold

Vær så snille og les/se dette!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette er viktig å tenke på. Stakkars dyr :(

Anonymous poster hash: 3f746...45b
Skrevet

Jeg gidder ikke se på sterke bilder, men du kan jo oppsummere om du føler sterkt for saken.

Skrevet

Jeg gidder ikke se på sterke bilder, men du kan jo oppsummere om du føler sterkt for saken.

Gidder ikke? Woah, du er så kontroversiell, altså.

Anonymous poster hash: 55439...cea

Skrevet

Gjesp.

Skrevet

Orker ikke heter det vel?

Anonymous poster hash: 06bb8...70a

Skrevet

står jo ingen steder hva slags butikker/klær dette kommer fra? Jeg har ikke kapasitet til å saumfare alle produkter og velge bort dette ? med mindre noen skriver hva jeg IKKE må kjøpe..

Anonymous poster hash: 8bb30...6fe
Skrevet

De viser filmer hvor kaniner blir ribbet for pels, mens de ligger fastbundet og hyler av smerte.

Skal ikke tvinge noen til å se på, men om man klarer å se noen få sekunder... Det stikker i hjerterota å se dette, men med disse bildene i bakhodet, er man kanskje mer obs når man er ute å handler.

Skrevet

De viser filmer hvor kaniner blir ribbet for pels, mens de ligger fastbundet og hyler av smerte.

Skal ikke tvinge noen til å se på, men om man klarer å se noen få sekunder... Det stikker i hjerterota å se dette, men med disse bildene i bakhodet, er man kanskje mer obs når man er ute å handler.

Takk, HI.

Skrevet

fy faen btw, skulle vært flådd selv de folka der

Skrevet

står jo ingen steder hva slags butikker/klær dette kommer fra? Jeg har ikke kapasitet til å saumfare alle produkter og velge bort dette ? med mindre noen skriver hva jeg IKKE må kjøpe..

Klær med angorapels. H&m bruker ikke klær med angora som ikke kommer fra godkjente farmer.

Skrevet

Sug Lut, hva med å i det minste klikke deg inn på artikkelen og lese selv!?

Herregud, så ufølsom du er. "Gidder ikke se sterke bilder" hvorfor det? Leser du ikke avisa da heller, tøffa?

HI, takk for at du deler! :)

Anonymous poster hash: 32cb0...22c

Skrevet

Så ille var det da ikke? Hvis vi skal være så hårsåre så må vi for all del ikke benytte noe som er laget av ull, silke, spise kjøtt, eller på noen som helst annen måte bruke noe som kommer fra dyr.

Anonymous poster hash: 7809a...ec2
Skrevet

Herregud, så ufølsom du er. "Gidder ikke se sterke bilder" hvorfor det? Leser du ikke avisa da heller, tøffa?

Kan skjønne at ikke alle klarer å se slikt... Det er også derfor jeg prøver å si: dere trenger ikke se hele for å skjønne grusomheten... Se bare litt, kjenn at dette gjør deg sint og trist, og ha dette med deg når du handler.

Skrevet

Jeg klarer faktisk ikke se på dyr / barn som blir mishandlet. Det er ikke for at jeg ikke bryr meg. Men jeg tar det sånn innover meg, og blir deprimert.

I stedet for å se filmer, så kan vi jo gjøre noe med det?

Gi støtte til dyrebeskyttelsen f.eks? Eller andre organisasjoner som trenger hjelp / støtte.

Hva hjelper det å se sterke bilder, om man ikke gjør noe selv for å hjelpe?

Skrevet

Så ille var det da ikke? Hvis vi skal være så hårsåre så må vi for all del ikke benytte noe som er laget av ull, silke, spise kjøtt, eller på noen som helst annen måte bruke noe som kommer fra dyr.

Håper ikke du mener dette??

Sauen blir klippet, ikke ribbet levende. Dyr blir drept før man tar kjøttet, man kutter da ikke i levende dyr, legger de tilbake i bur og kutter de igjen!

Skrevet

Nå er det å nappe kaninene en vanlig måte å få av pelsen på. Noen typer angora modner pelsen slik at den slipper når man napper, akuratt slik som man napper hunder.

Håndteringen av dyret er litt brutal, men det at de napper de er ikke et problem.

Anonymous poster hash: 57a78...dfb
Skrevet

Du skulle visst hva Luten jobbet med, så hadde du antagelig tidd helt stille. Men det vet du jo ikke. For hun bryr seg ikke om deg uansett hvor mye du maser.

Anonymous poster hash: b4c03...872

Skrevet

Hvis du ikke reagerer etter å ha sett en video med levende dyr som skriker av smerte mens de omtrent blir flådd levende, så burde du seriøst gå til en profesjonell og få sjekket hodet ditt, for å være så emosjonelt avstumpet er virkelig ikke normalt.

Skrevet

Jeg har posttraumatisk stresslidelse, så jeg orker aldri se på såkalte "sterke bilder" siden jeg da kan ha mareritt i flere uker etterpå. Så det er ikke sjeldent at enkelte velger å ikke se på det som kan gå hardt utover deres emosjonelle helse, skjønner det godt.

Anonymous poster hash: 350ef...43d

Skrevet

Jeg synes den videoen var jævlig :( Har en del angora selv, men jeg vet at de dyrene blir behandlet bra.-

Hvorfor drar du pelsen av dyrene istedetfor å klippe dem??

Anonymous poster hash: df1ff...7ce
Skrevet

Bra at denne saken kommer frem i lyset. Pelsdyroppdrett er jævlig nok og tar mye plass i media. Flott at folk engasjerer seg og tar avstand fra lignende grusomheter også.

Har aldri kjøpt angora og kommer aldri til å gjøre det.

Skrevet

Jeg orker ikke se filmen, men synes dette var GRUSOMT! Jeg ANTE ikke at de ble ribbet levende, og igjen og igjen og igjen...!! jeg som akkurat hadde kjøpt vanter med kaninpels for 11 kroner de Kina!! får helt vondt i hjertet!!

Anonymous poster hash: cf31c...252

Skrevet

At dyr kan bli nappet uten å føle smerter er sikkert helt riktig. Men her HØRER du kanonene hyler av smerte, og det er IKKE greit!

De mener det er bedre å nappe den, for da får de hele lengden på pelsen. Det gjør de vist ikke om de klipper!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...