Gå til innhold

Please, trenger tips- forkjølet baby!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

 

Jeg vil veldig gjerne ha deres beste tips for å gjøre livet til babyen min (9 uker) litt bedre nå når han er forkjølet.

 

Han ble smittet av meg, en heftig forkjølelse. Han har refluks (ikke så alvorlig grad) i tillegg, så det er slim og oppkast hele tiden  :( . Jeg synes bare så synd på han. 

  

Av og til får han slim i halsen og nesen og  får ikke puste for noen sekunder. Da kaster han opp til slutt. Jeg blir skikkelig redd. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når dette skjer.

 

Prøver å bruke saltvann for nesen hans, men han blir bare sint, gråter og dette resulterer igjen i mer slim og snørr.

 

Så kom gjerne med tips, setter stor pris! Jeg har barn fra før av, men den var så å si aldri syk, så jeg er uerfaren i dette området.



Anonymous poster hash: 88432...172
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heva sengå sånn at hode er høyest, ammer du? I så fall kan du dryppe morsmelk i nese (dette er bare kjerringråd men morsmelk kan hjelpe) evt kontakte legen mulig di kan hjelpe, åsså går det snart over :)

Skrevet

Heva sengå sånn at hode er høyest, ammer du? I så fall kan du dryppe morsmelk i nese (dette er bare kjerringråd men morsmelk kan hjelpe) evt kontakte legen mulig di kan hjelpe, åsså går det snart over :)

 

 

Tusen takk for svaret :)

Han sover med meg og har ellers en vugge som han nesten ikke bruker ved siden av sengen min... Trenger råd her og. Hvordan kan jeg gjøre?

 

Anonymous poster hash: 88432...172

Skrevet

Vi ga litt vann når ungen var forkjøla nå hun var så lita, de blir fort dehydrerte.

Morsmelk i nesa hjalp veldig her i gården også, og masse kos og nærhet.

Skrevet

Vi ga litt vann når ungen var forkjøla nå hun var så lita, de blir fort dehydrerte.

Morsmelk i nesa hjalp veldig her i gården også, og masse kos og nærhet.

 

 

Kos og nærhet er jeg ekspert på :P Bærer han på ergobaby konstant. Lærte meg å amme mens han sitter der og, ganske praktisk!

 

 

Kan jeg bare spørre dere om hvordan dere klarer å dryppe melken i nesen til babyen uten å grise mye? Tar dere først i noe annet eller spruter dere rett i nesen? Jeg får det ikke helt til... Blir melk i hele ansiktet hans (men ikke i nesen!).

 

 

 

Anonymous poster hash: 88432...172

Skrevet

Og vann skal jeg prøve å gi, men som sagt, har han refluks og han misliker sterkt alt som kommer i munnen (til og med puppen av og til).



Anonymous poster hash: 88432...172
Skrevet

Barn under 3mnd som blir syke skal alltid ha tilsyn av lege.

 

Anonymous poster hash: 471ac...6ae

Skrevet

 

Vi ga litt vann når ungen var forkjøla nå hun var så lita, de blir fort dehydrerte.

Morsmelk i nesa hjalp veldig her i gården også, og masse kos og nærhet.

 

 

Kos og nærhet er jeg ekspert på :P Bærer han på ergobaby konstant. Lærte meg å amme mens han sitter der og, ganske praktisk!

 

 

Kan jeg bare spørre dere om hvordan dere klarer å dryppe melken i nesen til babyen uten å grise mye? Tar dere først i noe annet eller spruter dere rett i nesen? Jeg får det ikke helt til... Blir melk i hele ansiktet hans (men ikke i nesen!).

 

 

 

Anonymous poster hash: 88432...172

 

 

Jeg satte brystvorta nesten inn i nesa hennes og bare spruta ut.. ;)

Skrevet

Barn under 3mnd som blir syke skal alltid ha tilsyn av lege.

 

Anonymous poster hash: 471ac...6ae

 

 

Takk. Jeg har vært hos legevakten med han i natt pga en av de anfallene han hadde da han ikke fikk puste. Legen sa bare at jeg skulle la han sove oppreist og passe på får å se om han fikk feber. De tok en crp og målt temp. Alt var ok.

 

Anonymous poster hash: 88432...172

Skrevet

for å se*



Anonymous poster hash: 88432...172
Skrevet

Hehehe, dersom du har mine bryster/brystvorter og antall stråler med melk, så skal det en stor baby-nese til for å kunne sprute rett inn i nesa :fnise: Sprut litt melk i en kopp, og trekk om en liten sprøyte. Med den kan du dryppe/sprøyte inn melk i nesa. Fås kjøpt på apotek til en billig penge. 

Skrevet

Vi fikk tips av legen om å bruke nesespray, faktisk. Ikke saltvann, altså. Skulle bruke halv dose. Vi brukte og bruker nesespray for barn og sprayer en sprut i et nesebor. Det fordeler seg fint og virker bra. Vi brukte også flytende Bisolvon som slimløsende.

 

Anonymous poster hash: c4745...b28

Skrevet

Hehehe, dersom du har mine bryster/brystvorter og antall stråler med melk, så skal det en stor baby-nese til for å kunne sprute rett inn i nesa :fnise: Sprut litt melk i en kopp, og trekk om en liten sprøyte. Med den kan du dryppe/sprøyte inn melk i nesa. Fås kjøpt på apotek til en billig penge. 

 

 

Jepp, var litt flau for å si (skrive) det, men jeg har ganske store brystvorter. Skikkelig smokk type :babysmokk:  Takk for tipset ;)

 

Anonymous poster hash: 88432...172

Skrevet

 

Hehehe, dersom du har mine bryster/brystvorter og antall stråler med melk, så skal det en stor baby-nese til for å kunne sprute rett inn i nesa :fnise: Sprut litt melk i en kopp, og trekk om en liten sprøyte. Med den kan du dryppe/sprøyte inn melk i nesa. Fås kjøpt på apotek til en billig penge.

 

 Jepp, var litt flau for å si (skrive) det, men jeg har ganske store brystvorter. Skikkelig smokk type :babysmokk:  Takk for tipset ;)Anonymous poster hash: 88432...172

Jeg pleier å "sprute" melka i en t-skje, så derfra og inn i nesa hans. Ikke så treffsikker jeg heller :P

Skrevet

På apoteket har de en genial greie . Ene enden setter du i barnets nese , andre enden imunnen din. Du trekker pusten og snørret fyker ut . Oppsamlingsdel asså , du får ikke snørra i munn ;-)

Skrevet

Du kan bruke engangssprøyte å sprute melk i nesen til babyen. Kontakt lege om han blir tungpustet. Begge mine yngste ble innlagt med RS virus. Og ingen av gangene tok legevakten oss alvorlig.

God bedring!



Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7
Skrevet

 

Du kan bruke engangssprøyte å sprute melk i nesen til babyen. Kontakt lege om han blir tungpustet. Begge mine yngste ble innlagt med RS virus. Og ingen av gangene tok legevakten oss alvorlig.

God bedring!

 

Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7

 

Oi, takk for "advarselen", men om han hadde hatt det så hadde det sikkert visst seg på CRP? Bare lurer...Ble litt bekymret nå.  :/ jeg er skikkelig drama queen når det kommer til syke barn...

 

Anonymous poster hash: 88432...172

Skrevet

 

 

Du kan bruke engangssprøyte å sprute melk i nesen til babyen. Kontakt lege om han blir tungpustet. Begge mine yngste ble innlagt med RS virus. Og ingen av gangene tok legevakten oss alvorlig.

God bedring!

 

Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7

 

Oi, takk for "advarselen", men om han hadde hatt det så hadde det sikkert visst seg på CRP? Bare lurer...Ble litt bekymret nå.  :/ jeg er skikkelig drama queen når det kommer til syke barn...

 

Anonymous poster hash: 88432...172

 

Yngste min hadde ikke forhøyet crp. Om han puster med magen (trekker seg inn under ribbeina) kan det være en tegn på at man er tett.

 

Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7

Skrevet

 

 

 

Du kan bruke engangssprøyte å sprute melk i nesen til babyen. Kontakt lege om han blir tungpustet. Begge mine yngste ble innlagt med RS virus. Og ingen av gangene tok legevakten oss alvorlig.

God bedring!

 

Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7

 

Oi, takk for "advarselen", men om han hadde hatt det så hadde det sikkert visst seg på CRP? Bare lurer...Ble litt bekymret nå.  :/ jeg er skikkelig drama queen når det kommer til syke barn...

 

Anonymous poster hash: 88432...172

 

Yngste min hadde ikke forhøyet crp. Om han puster med magen (trekker seg inn under ribbeina) kan det være en tegn på at man er tett.

 

Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7

 

 

 

Anonymous poster hash: 88432...172

Skrevet

 

 

 

Du kan bruke engangssprøyte å sprute melk i nesen til babyen. Kontakt lege om han blir tungpustet. Begge mine yngste ble innlagt med RS virus. Og ingen av gangene tok legevakten oss alvorlig.

God bedring!

 

Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7

 

Oi, takk for "advarselen", men om han hadde hatt det så hadde det sikkert visst seg på CRP? Bare lurer...Ble litt bekymret nå.  :/ jeg er skikkelig drama queen når det kommer til syke barn...

 

Anonymous poster hash: 88432...172

 

Yngste min hadde ikke forhøyet crp. Om han puster med magen (trekker seg inn under ribbeina) kan det være en tegn på at man er tett.

 

Anonymous poster hash: 8fd4b...0d7

 

Takk, jeg skal følge med!

 

 

 

Anonymous poster hash: 88432...172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...