Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Han nekter og flytte og nekter å innse alt. Jeg er dypt bekymret nå og planen er og legge alt på trappa og låse døra når han er på jobb. Noen som var måttet gjøre noe liknende ? Resten må jeg bare ta som det kommer... Anonymous poster hash: 678ff...8ab
Rafaella Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Er det bare du som har nøkkel? Her hadde det ikke hjulpet å prøve å låse ute samboeren min
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Tok vår og vinter før eks'en min flyttet ut etter at det var slutt. Helt pyton! Han fikk fart på seg da heg fikk meg ny type. Hvis dere ikke eier huset/leiligheten sammen ville jeg ha pakket sakene, satt dem på trappa og fått noen til å bytte sylinder i låsen (om du ikke er veldig handy og fikser selv). Mye Billigere enn å ringe låsesmed. Få ham ut jo før jo heller. Belastende å bo med en eks!! Anonymous poster hash: 760d3...5f4
3 i april Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Om dere begge eier huset så kan du faktisk ikke bare kaste han ut, det samme om dere begge står på leiekontrakten ( om dere leier). Da er det du som gjør noe ulovlig...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 Min leilighet. Bare lurte på om noen hadde måttet gjøre dette og hvordan det gikk :\ hi Anonymous poster hash: 678ff...8ab
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Men har det noe for seg å bare låse da? Han har vel egen nøkkel? Kanskje du heller burde bytte lås? Blir en minimal utgift om det løser problemet ditt Anonymous poster hash: 98422...86b
Anne-B. Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 Ring mora hans eller en annen "voksen?"
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Dere må da klare å snakke sammen? Er det barn involvert i dette? Det skal veldig gode grunner til for å sette tingene hans på trappen (grov vold f.eks). Anonymous poster hash: f4dc6...471
#Ariadne# Skrevet 21. november 2013 #9 Skrevet 21. november 2013 Nei , ikke sambo . Men har låst ute jumbo og amandus dokkemann ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #10 Skrevet 21. november 2013 Eier du leiligheten eller leier du den? Anonymous poster hash: e1764...fd7
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #11 Skrevet 21. november 2013 Ja, jeg låste ut en x. Han sparket inn døra i amfetamin-, pille- og alkoholrus mens jeg låste meg inn på badet og ringte politiet. De snakket litt med oss og kjørte ham bort, uten å arrestere han. Anonymous poster hash: 8e5ed...6e6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #12 Skrevet 21. november 2013 Ta med sylinderen til en låsesmed og få den bygget om. Treng ikke være spesielt handy for å få til det. På innsiden av døren ved vrideren er det 2-3 plugger som må bores ut. (Har ikke du verktøy til det, så er en liten handy batteridrill noe som man bør ha for hånd. Du får og kjøpe bor med bits ende på som er bare å sette rett i. ) Noen dører mangler disse pluggene. Under pluggene finner du noen skruer som må skrus ut. (Enkelte dører har torques bits. Men, med å kjøpe en liten eske med asortert bits har du det du treng. Alltid kjekt med verktøy i hus 😉) Når skurkene er ute tar du med sylinderen til låssmeden. De bygger den om og du får med tre nye nøkler for i underkant av 300kr. Monteringen skjer i omvendt rekkefølge og tada, ny lås på plass... I tillegg sitter du med den gode følelsen av å ha vært fullstendig selv hjelpen ☺️ Anonymous poster hash: fb769...5ab
frk.Lykkeliten<3 Skrevet 21. november 2013 #13 Skrevet 21. november 2013 Jeg har låst samboer ute (ikke med vilje) jeg låste døren når jeg kom hjem og glemte å ta ut nøkkelen av låsen så selvom sambo hadde nøkkel kom han seg ikke inn, jeg hadde klart å sovne så han ble stående der, han har klart og gjøre samme mot meg flere ganger. xD Poenget mitt, behøver du å bytte lås, holder det ikke å la nøkkelen stå i døra etter at du har låst ? hvis sambo også har nøkkel da.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #14 Skrevet 21. november 2013 Jeg har låst samboer ute (ikke med vilje) jeg låste døren når jeg kom hjem og glemte å ta ut nøkkelen av låsen så selvom sambo hadde nøkkel kom han seg ikke inn, jeg hadde klart å sovne så han ble stående der, han har klart og gjøre samme mot meg flere ganger. xD Poenget mitt, behøver du å bytte lås, holder det ikke å la nøkkelen stå i døra etter at du har låst ? hvis sambo også har nøkkel da. Det du snakker om, er en vanlig "kjellerlås", vel? Det vanlige er å ha en lås med nøkkelhull på utsiden og bare en låsvrider på innsiden. Ikke avtagbar, såvidt jeg vet. Har hatt sånn alle de 7 stedene jeg har bodd, unntatt èn plass, hvor det var "kjellerlås" (og det var faktisk hybel i en kjeller). Anonymous poster hash: 55e43...f50
Gjest H to the Izzo Skrevet 21. november 2013 #15 Skrevet 21. november 2013 Jeg tror kanskje jeg ville ha tatt en telefon til politiet og forklart situasjonen. De kan fortelle deg hva du kan foreta deg iflg. lovverket, og da har du dessuten dette registrert hos politiet i tilfelle problemer i fremtiden. Masse lykke til!
frk.Lykkeliten<3 Skrevet 21. november 2013 #16 Skrevet 21. november 2013 Ja du sier kansje noe, jeg har blitt så vandt til døra at jeg tenker ikke over at det egentlig er kjeller dør. Men det samme funker vel med sikkerhetslåsen på hoveddøra.. eller har jeg bodd så lenge i kjeller at de har sluttet med det på hoveddøra.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #17 Skrevet 21. november 2013 Veninnen min låste ikke ute exen sin hun dro ut og håpet at han var ute til hun kom tilbake, hun ringte politiet for å få hjelp for han nektet å dra og han var så rusa at han blei farlig når han ble sint.. Mn politiet kunne ikke gjøre noe før han hadde rasert noe eller brukt vold mot henne eller noen andre så jeg måtte være med henne og en god kamerat av oss for å få han ut... Anonymous poster hash: 391ee...57a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå