Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #26 Skrevet 20. november 2013 Så lenge det er rent og hygienisk er jeg fornøyd! Litt sollys og vinduer hadde heller ikke skadet. Men da jeg var innom på fredagen, var det blod på toalettsete, gulvet, masse blodig papir i søpla og til og med i vasken ble bare super kvalm og deppa! Hygiene er faktisk viktig py et sykehus! Hi Anonymous poster hash: 02600...e21
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #27 Skrevet 20. november 2013 Hold deg unna hotellet!!! Baby og jeg frøs nesten ihjel. Knust vindu! Ikke nok bemanning.. Ingen ammehjelp! Ikke noe klær til lån til baby eller meg og mine ble blødd ut og baby sine bæsjet ut... Føden var fantastisk!! For noen supre jordmødre! Men hotellet var grusomt! Ser tilbake med skrekk og blir på gråten av å tenke på min ensomme tid der, livredd ung og alene Nå tuller du knust vindu! Og det ved et nyfødt barn som trenger masse vatne når på året fødte du da? Her er det jo rundt -4 denne uka. Anonymous poster hash: 02600...e21
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #28 Skrevet 21. november 2013 Vet du at du må på barsel da? Jeg flyttet rett til hotellet etter fødsel. Anonymous poster hash: be648...212 Må ikke alle på barsel da? Hva er dette hotellopplegget? Hi Anonymous poster hash: 02600...e21 De som kommer på pasienthotellet er et tilbud for de som har hatt normal fødsel og friske barn. Det er mer opp til hver en når man har besøk iløpet av døgnet og skal i stor grad klare seg selv. Alle har enerom og egne bad bla. Men klart de får tilsyn av jordmor pr vakt og ved behov. Man kan mot betaling ha far til barnet sovende på rommet. Min opplevelse som sykepleierstudent der engang er at mange dessverre er redd for å være til bry, selv om en har masse spørsmål og tanker. Så ALDRI VÆR REDD FOR Å BRUKE PERSONALET. Det er jobben deres og er der for nybakte mødre, pappaer og det nyfødte barnet. Hilsen sykepleier Anonymous poster hash: e0333...eec
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #29 Skrevet 21. november 2013 Hvis du har en vanlig fødsel uten noe komplikasjoner skal du nok uansett ikke på barsel, men på hotellet:) Anonymous poster hash: 5b267...fff
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #30 Skrevet 21. november 2013 Jeg var veldig fornøyd med føden og hotellet på Ullevål. Kjenner meg ikke igjen i disse skrekkhistoriene. Rent og ok dobbeltrom. God ammehjelp. Profesjonelle ansatte til en hver tid. Skulle ønske jeg skulle føde på Ullevål igjen, men har dessverre flyttet. Anonymous poster hash: ce4f8...75e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #31 Skrevet 21. november 2013 Fornøyd med føden der, til tross for litt surr fra studentjordmoren jeg fikk. Hadde igangsatt fødsel og hun kjørte på med drypp fordi riemåleren ikke funket så hun trodde ikke på at jeg hadde rier. Jeg er veldig god på å takle smerte, så hun mente at jeg umulig kunne ha rier jeg som satt og skravlet og lo. Det ente med at jeg gikk fra 3cm til full åpning på en knapp time. Da fikk jeg beklagelse fra jordmoren som hadde hovedansvaret, men jeg var fornøyd jeg. Det var intenst, men ikke revnet jeg og alt var så fort over så jeg rakk ikke å bli svett engang :-) På hotellet fikk jeg null hjelp, men det var rent og fint nok. Dro hjem etter første natten for jeg synes det var like greit å være hjemme. Anonymous poster hash: 357e6...440
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #32 Skrevet 21. november 2013 Alt er jo relativt. Da jeg fikk komme på pasienthotellet etter 6 uker på obsposten før ks og to ukerr etter ks, ble jeg så lykkelig at jeg bare grein. For en luksus! Og maten på hotellet var himmelsk sammenlignet med sykehusmaten. Eneste som var litt skuffende var sengen. Hadde gledet meg til å sove inntil mannen siden dette ble første natt sammen på 8 uker, men det var en enkeltseng med uttrekk og uttrekkssengen car 10 cm lavere enn den vanlige :-( Anonymous poster hash: 55fd3...e75
Tipp topp Skrevet 21. november 2013 #33 Skrevet 21. november 2013 Synes de som jobbet på føden var vedig søte og flinke, men synes det var pyton på barsel. De som jobbet der var lite hjelpsomme og dro hjem så fort jeg kunne
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #34 Skrevet 21. november 2013 Tror jeg tar utskrift av denne tråden og sender til barsel på Ullevål. De har stort forbedringspotensiale. Anonymous poster hash: 21eae...1eb
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #35 Skrevet 22. november 2013 Lurt å lære seg forskjell på barsel og hotellet først da... Anonymous poster hash: dbac9...6c3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #36 Skrevet 22. november 2013 Jeg har ikke født på Ullevål selv, men kjenner flere som har gjort det og de har vært fornøyde alle sammen. De fleste havnet rett på hotellet og hadde nok ikke forventninger som tilsa luksushotell og var fornøyd. Det å klage over at det ikke er dobbeltseng, enkelt bad og tom minibar, syns jeg blir teit på et sykehus, for ja, det er et sykehus selv om det er hotell. Alle har hatt mannen med seg på hotellet og det er nok en fordel, hvis ikke skjønner jeg at man kan føle seg veldig alene. En av dem havnet på barsel en natt og hun syns det var slitsomt å dele rom og derfor bra å komme seg over på hotellet etterpå, men det med å dele rom på barsel er likt på de fleste sykehus. Når det gjelder blod overalt på doene, så er det faktisk de fødende selv som må skjerpe seg. Blod overalt er ekkelt, men det er jo ikke de ansatte som har blødd, det er de som har født. Da må man sørge for å ikke søle og hvis man gjør det, så får man forsøke å tørke opp, klarer man det ikke, så må man si fra sånn at noen andre kan tørke opp. Det et par skriver noe om over, er viktig. Det er meningen at du skal bruke egne klær på både baby og deg selv og selv om det er noe bleier og bind der, er det ikke nødvendigvis nok for hele perioden, så ta med litt selv også. Ellers regner jeg med at hvis man går tom for dopapir eller noe annet og spør de ansatte om mer, så ordner de det. Det gjelder egentlig alt man trenger hjelp til, uansett hvor man er på barsel, spør om hjelp om du lurer på noe, ikke vent til noen kommer å tilbyr deg. Jeg har født to ganger selv på A-hus og har vært veldig fornøyd begge gangene. Første gang trakk jeg i snora rett som det var, blant annet hver gang jeg skulle amme og fikk hjelp hver gang. Andre gang så jeg stort sett ikke noe til de ansatte annet enn at de kom og presenterte seg hver gang de hadde vaktskifte. Da spurte de samtidig hvordan jeg hadde det og klemte på magen min (var på barsel og ikke hotellet pga problemer med livmoren som ikke startet å trekke seg sammen), så så jeg ingen før ved neste vaktskifte. Helt perfekt for meg da, for jeg trengte ikke mye hjelp. De gangene jeg trengte hjelp, trakk jeg i snora og fikk den hjelpen jeg trengte. Jeg tror ikke du trenger å være redd, HI, skrekkhistorier finner man alle steder og det er en dårlig ide å lese dem rett før termin, da er det lurere å vente og få sin egen erfaring, som mest sannsynlig er positiv! Anonymous poster hash: ec055...5d3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #37 Skrevet 22. november 2013 Fødte der for to år siden. Var kjempefornøyd med både føden og hotellet. Anonymous poster hash: d1a83...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå