Gå til innhold

Hvordan er barselavdelingen på Ullevål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært innom føden, men gynavdelingen var helt forferdelig. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 02600...e21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dét var helt greit der jeg. Jeg hadde dobbeltrom. Det jeg synes var værst var at hu jeg delte rom med hadde besøk av mannen sin fra morgen til kveld, utenom siestaen, og ellers pratet hun med ungen HELE tiden. I siestaen og på natta når de var våkne. Jeg var kjempesliten og klarte ikke å sove når min baby sov pga skravla hennes.

Skrevet

Min erfaring er at både føden og barsel er bare driten :(

Anonymous poster hash: 65045...0c2

Skrevet

Om du behøver litt ekstra tilsyn/hjelp med amming feks ta for Guds skyld ikke rom på "hotellet".

Ukoselig og så mye tristere enn på barsel :( :( :(

Skrevet (endret)

Veldig søte pleiersker og jordmødre, men de er veldig underbemannet. De er sjenerøse med smertestillende :D

Ta med skjøteledning til mobillader. Ta med litt ekstra stellesaker til babyen og bind/truseinnlegg+toalettpapir (!) Det ble tomt og ingen fylte på :o

Grusomme middager med blant annet grøt *blæ*

Måtte sende Kjæresten ut etter sushi. Ta med tøfler. Rengjøringen er så som så og dusjene ekle. Vi var en natt på hotellet før KS. Minibaren virker ikke (den er tom - se bilde). Greit nok at den inne er proppet full av cava, men litt frukt, juice, nøtter, salte kjeks og mineralvann hadde da vært på sin plass.

post-853090-1357467_thumb.jpg

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Wæææææ! Det høres jo helt grusomt ut!! Kan ikke skjønne at et av Norges beste sykehus skal være slik :o Noen med litt bedre erfaring her inne? Kjenner på kroppen at jeg angrer på sykehusvalget mitt :(

Hi

Skrevet

Min erfaring på Barsel var at alle sykepleierne og jordmødrene var veldig søte altså, så ikke fortvil :)

Ville bare "advare" mot 'hotellet', der syntes jeg det var ufattelig stusselig :( jeg gråt og spurte peeeeeent om å få komme tilbake til Barsel men det fikk jeg ikke...tok keisersnitt så burde aldri vært sendt på 'hotellet' i utgangspunktet.

Skrevet

Wæææææ! Det høres jo helt grusomt ut!! Kan ikke skjønne at et av Norges beste sykehus skal være slik :o Noen med litt bedre erfaring her inne? Kjenner på kroppen at jeg angrer på sykehusvalget mitt :(

Hi

På tross av litt primitive forhold hadde jeg et fint opphold og en fantastisk fødselsopplevelse (planlagt KS)

:) kommer til å velge Ullevål igjen. Engasjert og omsorgsfull bemanning. Har hørt mye shady om A-hus.

Vil også påpeke at undertegnede visstnok (i følge min mor) er en smule bortskjemt :P

Skrevet

Har hatt 3 ks på Ullevål, synes de ansatte er flotte, og de har jo beste barneavdelingen om det skulle være noe. Men barsel er slitt, hele Ullevål er jo generelt innmari slitt!! En skam, trengs å pusses opp, men så var det disse penga da.. Når på året skal du føde? Ene snittet var midt i fellesferien, og det var rimelig kaos da, glad jeg ikke var førstegangs for å si det slik..

Anonymous poster hash: 26af9...30d

Skrevet

Jeg ble liggende en uke på observasjon/barsel. Slitent og underbemannet til tider, men alle var kjempehyggelige. Jeg var superhormonell og ville bare hjem, så kan de for meg de statusmøtene "Hun med blodtrykket må snakkes forsiktig til....". Fikk i tillegg ikke til ammingen, og da kom de med masse råd og tips.

Overall vil jeg si at det er heeelt greit å føde der. De ansatte gjør så godt de kan med de ressursene de har til rådighet.

Skrevet

Barselavdelingen var skrekkelig! Jeg var sikkert kjempeuheldig, men halvparten av de som var på vakt var faglig totalt ubrukelig. Resten var veldig søte.

Når det er sagt, så var jeg særs fornøyd med obs-posten, kirurgen og nyfødtintensiven. Fantastiske menneskene som jobber der!

Ullevål er slitt, men summa summarum synes jeg de gjør en kjempejobb, og jeg ville valgt Ullevål igjen.

Skrevet

Vet du at du må på barsel da? Jeg flyttet rett til hotellet etter fødsel.

Anonymous poster hash: be648...212

Skrevet

jeg var veldig fornøyd med både føden og barsel på Ullevål.

Anonymous poster hash: 0d30b...aa8
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med føden og barselavdelingen :) Alle jeg var i kontakt med var helt fantastiske! Ikke like fornøyd med hotellet, men greit nok.

Anonymous poster hash: e2079...ff2

Skrevet

Jeg syntes de aller fleste ansatte var helt fantastiske. Men dette rom med en som hadde mann og barn på besøk absolutt hele dagen, og som snakket HØYT i tlf hele kvelden og halve natten. Og i tillegg snorket vanvittig når hun først sov. Jeg var helt utslitt etter et døgn i fødsel som endte i hastesnitt med komplikasjoner og det var en enorm lettelse å komme seg til hotellet. Men det er jo ikke sykehuset sin feil at jeg havnet med en bråkebøtte.

Har valgt Ullevål igjen så følte meg uansett godt ivaretatt.

Anonymous poster hash: 5b267...fff

Skrevet

Jeg var ikke happy der og fikk mast meg hjem. Tung fødsel for barnet og de ville ha ham der til litt observasjon 24t. Ingen av pleierne visste hvem jeg var på noe tidspunkt før jeg begynte å mase om å dra hjem (alt var bra med barnet). Forferdelig gyndame som hadde visitt med meg og. "jaja, dette gikk jo greit" var hennes uttalelse om en over 30 timer lang fødsel som endte i to mislykkede vakuum før de dro ham ut med tang livløs.Fødte andremann på Riksen og glad for det!

Anonymous poster hash: f20d5...b8f

Skrevet

De som jobber der er greie og søte, men jeg fikk veldig lite hjelp med mine tvillinger. Fikk hjelp til amming én gang og neste gang sa hun at jeg kunne gjøre som sist. Det er ikke SÅ lett å legge nyfødte tvillinger til brystene for dobbeltamming!

I tillegg var det grusomme bad med mye blod. Mannen kunne ikke sove der og jeg lå en hel natt og formiddag med en finger i babyenes munn (så de kunne suge) uten at noen kom innom. Jeg rakk ikke bort til snora. :(

Anonymous poster hash: 21eae...1eb

Skrevet

Vet du at du må på barsel da? Jeg flyttet rett til hotellet etter fødsel.

Anonymous poster hash: be648...212

Må ikke alle på barsel da? Hva er dette hotellopplegget? Hi

Skrevet

De som jobber der er greie og søte, men jeg fikk veldig lite hjelp med mine tvillinger. Fikk hjelp til amming én gang og neste gang sa hun at jeg kunne gjøre som sist. Det er ikke SÅ lett å legge nyfødte tvillinger til brystene for dobbeltamming!

I tillegg var det grusomme bad med mye blod. Mannen kunne ikke sove der og jeg lå en hel natt og formiddag med en finger i babyenes munn (så de kunne suge) uten at noen kom innom. Jeg rakk ikke bort til snora. :(

Anonymous poster hash: 21eae...1eb

Huff.. Det høres ikke ut som en koselig opplevelse :( I løpet av de 10 min jeg var innom gyn, opplevde jeg mye av det du beskriver. De ansatte var veldig hyggelige og omsorgsfulle, men toalettet var fullt av blod. Æsj, jeg ble utrolig kvalm og begynte å tvile på hele sykehuset :( Hi

Skrevet

Har hatt 3 ks på Ullevål, synes de ansatte er flotte, og de har jo beste barneavdelingen om det skulle være noe. Men barsel er slitt, hele Ullevål er jo generelt innmari slitt!! En skam, trengs å pusses opp, men så var det disse penga da.. Når på året skal du føde? Ene snittet var midt i fellesferien, og det var rimelig kaos da, glad jeg ikke var førstegangs for å si det slik..

Har termin på tirsdag. Vurderer virkelig å bytte fødeplass nå, selv om det skipet nok har gått :(

Skrevet

Hold deg unna hotellet!!! Baby og jeg frøs nesten ihjel. Knust vindu! Ikke nok bemanning.. Ingen ammehjelp! Ikke noe klær til lån til baby eller meg og mine ble blødd ut og baby sine bæsjet ut...

Føden var fantastisk!! For noen supre jordmødre!

Men hotellet var grusomt! Ser tilbake med skrekk og blir på gråten av å tenke på min ensomme tid der, livredd ung og alene

Skrevet

Har termin på tirsdag. Vurderer virkelig å bytte fødeplass nå, selv om det skipet nok har gått :(

Riksen er nok ikke noe bedre på barsel.. Men føden der kvalifiserer til terningkast 6.

Anonymous poster hash: f2e3c...12e

Skrevet

Vi var bare en natt på hotellet, men det var STUSSELIG!! Vi hadde booket dobbeltrom, men ble plassert på et handicap-rom hvor de satte inn en ekstra seng. Jeg var helt rystet!

post-853090-1249056_thumb.jpg

Skrevet

... badet var også et kapittel for seg.

post-853090-573970_thumb.jpg

Skrevet

... badet var også et kapittel for seg.

Hehe, men ærlig talt, det er et sykehushotell! Trodde du at du hadde booket rom på The Thief? Jeg er glad for at viktigere ting enn luksuriøse rom på barselhotellet prioriteres på Ullevål. Og jeg er jævlig prippen på hvor jeg bor på hotell, men dette er da ikke hotellferie med room service.

Anonymous poster hash: 82fc3...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...