Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Der mannen er for syk til å ta seg barnet og mor jobber turnus? Det er ingen som kan passe barnet på kveldstid når mor jobber. Hva gjør man da? Anonymous poster hash: cf7f8...2d4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Det samme som alenemødre som jobber turnus? De skaffer barnevakt. Om ikke familie eller venner kan, så betaler man noen for å passe barna. Anonymous poster hash: 2ccc2...cba
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Da bytter man vakt med noen. Anonymous poster hash: c008e...bd5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Mor kan ikke jobbe turnus, eller man må ansette en barnepike som er villig til å jobbe sent. Anonymous poster hash: 456c8...15c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Er det snakk om en hendelse eller er far alltid syk? Om dette er en engangshendelse så kan man bruke enten egenmelding eller syktbarndager (husker ikke hvilken av dem) når barnepasser (som her er far) er syk. Er far alltid syk må dere enten skaffe fast barnevakt eller mor få finne arbeid som ikke innebærer turnus Anonymous poster hash: 16c33...0d1
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 For en gangs skyld prøver man å få barnevakt, bytter vakt eller tar sykt barnepasser dag. Er det kronisk sykdom bør man prøve å finne en langvarig løsning med barnevakt eller bytte jobb tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Det er snakk om over noen måneder. Det går ikke ann å bytte bort alle seinvaktene pga at det hun jobber mange seinvakter i løpet av en mnd. Det er dessverre håpløst å få annen fast stilling. Så jobben kan ikke sies opp. Må evt prøve å betale noen for å være barnevakt da. Vet ikke hvor lett det er å få noen til å være barnevakt minst tre kvelder i uka. Anonymous poster hash: cf7f8...2d4
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Legen til mannen kan skrive ut sykemelding med tilrettelegging til mor.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Legen til mannen kan skrive ut sykemelding med tilrettelegging til mor. Etter hvilket regelverk, da? Mor er ikke syk, kan ikke få sykmelding. Det eneste som gjelder er omsorgspenger, altså sykt barn/barnepasser-dager. De forsvinner jo fort. Deretter er det barnevakt, søke permisjon, ferie etc. som blir greia. Anonymous poster hash: 92ff1...066
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 Jeg er i omtrent samme situasjon. Pappaen kan ikke ha ungene når jeg jobber kveld og natt. Vi har fått avlastning fra barnevernet. Fått det for 6 måneder. Da regner vi med at vi er tilbake i normalen. Anonymous poster hash: bd677...93a
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Legen til mannen kan skrive ut sykemelding med tilrettelegging til mor. Etter hvilket regelverk, da? Mor er ikke syk, kan ikke få sykmelding. Det eneste som gjelder er omsorgspenger, altså sykt barn/barnepasser-dager. De forsvinner jo fort. Deretter er det barnevakt, søke permisjon, ferie etc. som blir greia. Anonymous poster hash: 92ff1...066 Svarte kanskje litt fort, sykemelding blir feil. Men det jeg mente var at lege kan skrive ut erklæring på at barnepasser er syk og hi kan få utvidet rett på omsorgspenger.
Musemora Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 Det er snakk om over noen måneder. Det går ikke ann å bytte bort alle seinvaktene pga at det hun jobber mange seinvakter i løpet av en mnd. Det er dessverre håpløst å få annen fast stilling. Så jobben kan ikke sies opp. Må evt prøve å betale noen for å være barnevakt da. Vet ikke hvor lett det er å få noen til å være barnevakt minst tre kvelder i uka. Anonymous poster hash: cf7f8...2d4 Det er da ikke vanlig å ha 3 senvakter i uka.
Virginia. Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Legen til mannen kan skrive ut sykemelding med tilrettelegging til mor. Nei, det kan han/ hun ikke. Det er forbudt å sykemelde en som ikke er syk selv. Er far langvarig syk, så må det ordnes barnepass til turnusvaktene, eller så må mor gjøre som mange som blir alene med barn og jobber turnus gjør; slutte i jobben og finne en 8- 16 stilling et sted.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 Da spørr du naboene dine eller klasse kamerater/barnehage kamerater om overnattingsbesøk med betaling og forklarer saken. Det er veldig viktig at barnene dine STOLER på disse personene og at du også gjør dette. jeg har vært barnevakt på kveld i to tre timer fordi to foreldre noen ganger hadde1-3 timers rom på kvelden hvor ingen av dem var hjemme jeg fikk veldig mye for sen vakter jeg ba aldri om penger selv men ungene hadde bedt meg om å sitte der i tilfelle de måtte på do eller få noe natt mat siden de stoler på meg og ikke syntes det var flaut når jeg var der...dette gjalt tre gutter fra 3 til 8 års alderen altså yngste mann på 4-5 og eldste mann på 8 og mellomst på sju da var jeg rundt 15-16 men dette var før tolv og jeg bodde jo i nabohuset hvor begge mine foreldre var i tilfelle det skulle skje noe og jeg hadde også passet disse tre siden yngste mann var 2... Anonymous poster hash: aeb74...29f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Legen til mannen kan skrive ut sykemelding med tilrettelegging til mor.Etter hvilket regelverk, da? Mor er ikke syk, kan ikke få sykmelding. Det eneste som gjelder er omsorgspenger, altså sykt barn/barnepasser-dager. De forsvinner jo fort. Deretter er det barnevakt, søke permisjon, ferie etc. som blir greia. Anonymous poster hash: 92ff1...066 Svarte kanskje litt fort, sykemelding blir feil. Men det jeg mente var at lege kan skrive ut erklæring på at barnepasser er syk og hi kan få utvidet rett på omsorgspenger. Utvidet rett på omsorgspenger gis kun grunnet tilstander hos barnet. Anonymous poster hash: 92ff1...066
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 Legen til mannen kan skrive ut sykemelding med tilrettelegging til mor.Etter hvilket regelverk, da? Mor er ikke syk, kan ikke få sykmelding. Det eneste som gjelder er omsorgspenger, altså sykt barn/barnepasser-dager. De forsvinner jo fort. Deretter er det barnevakt, søke permisjon, ferie etc. som blir greia. Anonymous poster hash: 92ff1...066 Svarte kanskje litt fort, sykemelding blir feil. Men det jeg mente var at lege kan skrive ut erklæring på at barnepasser er syk og hi kan få utvidet rett på omsorgspenger. Utvidet rett på omsorgspenger gis kun grunnet tilstander hos barnet. Anonymous poster hash: 92ff1...066 Det stemmer, men det er mulig for mor å få overta fars dager om han er for syk til å ta seg av barnet. Man må søke om dette og da vise til at man er alene om omsorgen for barnet pga sykdom hos far, det må legges ved legeerklæring på dette fra fars lege. Jeg sto i denne situasjonen da mannen min ble operert i hodet og i rekonvalensperioden ikke kunne ta seg av barnet i det hele tatt. Jeg søkte og fikk innvilget overføring av fars 10 dager. Disse dagene ble dog benyttet til barnepass i forbindelse med at barnet var sykt, jeg brukte dem ikke for å dekke opp dager i turnus. Jeg jobbet også turnus og søkte om tilrettelegging som jeg fikk innvilget for et par måneder hvor jeg slapp å ta kveldsvakter og helgevakter. Etter et par måneder fikk jeg beskjed om at tilretteleggingen måtte avsluttes, mannen min var enda ikke på langt nær frisk så da måtte jeg si opp jobben min og finne en annen som lot seg kombinere med fars helsetilstand... Kjipt men sånn er livet.. HI - snakk med arbeidsgiver ang. mulighet for tilrettelegging, bytting av vakter, uttak av ferie evt ulønnet permisjon. Evt må du jo selvsagt vurdere mulighet for barnevakt eller om familie kan hjelpe til... Om ingenting av dette er mulig må du dessverre se deg om etter annen jobb for da er det ingenting annet som "dekker opp" denne situasjonen.... Anonymous poster hash: f6145...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå