Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Vi har inntekt på 1,5 mill pr år ca. Boliglån på 2,5 mill ca, ingen andre lån. Huset er ikke ferdig oppusset, men jeg ønsker ikke mere lån på det fordi huset aldri blir mer verdt. Vi bor på et sted folk flytter fra.... Huset blir pusset opp! Vi tar det bare pø om pø fra inntekta fortløpende, men altså ikke et investeringsobjekt sånn sett. Det ser ut for at jeg får 800 tusen over jul, erstatning... Ville du brukt de på nedbetaling av boliglån? Bli ferdig med oppussing og nedbetaling av boliglån? Eller som egenkapital for kjøp av ei høystandardshytte beliggende i ski inn, ski out 2,5 timer fra Oslo. Hytta kan leies ut uten problemer.... Blir så usikker! Hva ville du gjort?? Anonymous poster hash: 368e9...dea
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Uten at jeg på noen måte kan kalles et økonomisk geni, så tenker jeg at hytta er det bestealternativet. Den vil stige i verdi, og gi inntekter. Gjeld er vel sjelden lønnsomt, men om dere er helt gjeldfrie vil dere ikke kunne skrive av renter, og dere må betale formueskatt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 (endret) Gjeld er det dummeste du har, så kvitt deg med den. Hytter er dyrt med mindre du kjøper for å selge videre, men markedet er nå sviktende så jeg ville ikke gjort det. Og formeskatt er likevel billigere enn renter til banken, og jeg mener at å betale til samfunnet er bedre enn banken. Det lønner seg ikke å ha lån med mindre man har inflasjon som overstiger rentenivået. Endret 19. november 2013 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Jeg er heller intet økonomisk geni, men synes absolutt du burde invEstere i fond. 800.000 er mye penger og du kan få hjelp til å få dem til å vokse. Ring banken din og få en investeringsrådgiver. Anonymous poster hash: 2cf77...0df
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Takk for tre sprikende svar Der ble jeg like klok Men fond blir det definitivt ikke! Det er jeg helt sikker på!! Anonymous poster hash: 368e9...dea
Gullunger Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Dere har jo ikke spesielt mye lån i forhold til inntekten, så jeg ville helt klart investert i hytte. Det gjorde vi og jeg angrer ikke ett sekund. Vi stortrives med å ha et sted å reise til i tillegg til at det er en investering i et langsiktig perspektiv!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Dere har jo ikke spesielt mye lån i forhold til inntekten, så jeg ville helt klart investert i hytte. Det gjorde vi og jeg angrer ikke ett sekund. Vi stortrives med å ha et sted å reise til i tillegg til at det er en investering i et langsiktig perspektiv! Jeg heller også mest mot det, men får nesten litt dårlig samvittighet. Syns det er litt råflott. Også fordi vi har et par familiehytter vi kan låne nesten gratis, men de er veldig langt unna og ikke våre. Ikke slik vi ønsker oss det... Vi vil antagelig arve en gang, men helt seriøst..., i vår familie arver man slikt når man er ca 65. Jeg aner ikke om jeg lever så lenge en gang Anonymous poster hash: 368e9...dea
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Gjeld er det dummeste du har, så kvitt deg med den. Hytter er dyrt med mindre du kjøper for å selge videre, men markedet er nå sviktende så jeg ville ikke gjort det. Og formeskatt er likevel billigere enn renter til banken, og jeg mener at å betale til samfunnet er bedre enn banken. Det lønner seg ikke å ha lån med mindre man har inflasjon som overstiger rentenivået. Puhh! Må trekke pusten dypt før jeg spør! Men hvor i alle dager har du ideene dine fra? Disse rådene er helt fullstendig svada... Anonymous poster hash: adbaf...016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå