Har byttet nick ! Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Forrige uke fortalte vi 8 åringen at hun skulle bli storesøster,noe som absolutt ikke falt i god jord...nå etter en uke er hun like trist.vi er allerede 4i familien og gjør mye sammen og eldste er lei seg/redd for mindre tid med mamma og pappa...forsøker å legge vekt på det positive men hun gleder seg absolutt ikke!hva gjør vi nå?!føler vi har ruinert livet hennes her!
mammsen84 Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Forrige uke fortalte vi 8 åringen at hun skulle bli storesøster,noe som absolutt ikke falt i god jord...nå etter en uke er hun like trist.vi er allerede 4i familien og gjør mye sammen og eldste er lei seg/redd for mindre tid med mamma og pappa...forsøker å legge vekt på det positive men hun gleder seg absolutt ikke!hva gjør vi nå?!føler vi har ruinert livet hennes her! min sønn på 7 har plutselig begynt å kose masse..og han er ikke i en kosealder for å si det sånn! så spurte jeg hvorfor og da svarte han : jo for når babyen kommer,slutter du å kose med meg! (hjerteskjærende å høre)..tror vi bare må vise de at de er spesielle og betyr masse masse…ikke presse noe baby på de før de er klare for det det ordner seg nok etter hvert
Engfiol Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Forstår at dere vil fremheve det positive, men det kan også være viktig for jenta å få aksept for det hun føler. Hun vil jo miste oppmerksomhet fra dere, og at hun er redd for det er ganske naturlig og egentlig ganske innsiktsfullt (samme med kosegutten over her!) All frykt og vonde følelser er lettere å bære (og noen ganger forsvinner de helt) når de blir satt ord på og akseptert. Gleden og engasjementet vil komme i sin tid når hun er klar for det, tror jeg :-) ikke prøv å overtale henne til at dette er noe fantastisk, fordi for henne føles det ikke fantastisk akkurat nå. Det vil sikkert det senere, men ikke nå... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå