Gå til innhold

Hvordan lære baby 5 mnd å sovne selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På dagen må han trilles i søvn i vogna. Kan så sove i rolig vogn i alt fra 30 min til 2 timer da kanskje med en dytt på vogna innimellom når han våkner i.

På natta/kvelden må han ammes eller bysses i søvn. Hender jeg kan legge ham i senga våken og han sovner, men da er jeg heldig...

Han vil ikne ta smokk så han får ikke roet seg med den. Nå våkner han nesten hver time på natt for å få puppen og må da ha enten ammes, selv om han ikke spiser, bare koser, eller bysses i søvn. Ofte må jeg legge ham ned og ta ham opp fordi han gråtwr 10 ganger hver gang og bysse eller amme på nytt. Slitsomt. Og i tillegg har han nå lagt inn en 2 timers våken periode ved 3 tida hver natt.... Han legger seg 18-19 og vi står opp mellom 6 og 9 etter hvor mye jeg orker at han skal få bruke meg som smokk. Han sover nemlig videre i senga vår om han får ha puppen i munnen.

Anonymous poster hash: c9b11...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den dagen babyer blir født kan de allerede sovne av seg selv. Og så kommer foreldrene inn i bildet og gir de nye vaner/uvaner. De skaper dårlige rutiner og baby blir avhengig av disse. 

Man legger selv opp til disse uvanene du har skapt (amming i søvn, byssing, trilling), hadde du ikke startet hadde han ikke trengt det.

Her på BIM vil du få svar som dette: Mine sov med puppen i munn til de var 5 år, og de er veldig oppegående, smarte barn. Barn trenger denne kosen, så bare nyt tiden! De slutter med puppen uten problemer da de skal begynne på skolen, og tiden går så fort!

Lykke til!

Anonymous poster hash: dda7d...43d
Skrevet

Den dagen babyer blir født kan de allerede sovne av seg selv. Og så kommer foreldrene inn i bildet og gir de nye vaner/uvaner. De skaper dårlige rutiner og baby blir avhengig av disse.  Man legger selv opp til disse uvanene du har skapt (amming i søvn, byssing, trilling), hadde du ikke startet hadde han ikke trengt det. Her på BIM vil du få svar som dette: Mine sov med puppen i munn til de var 5 år, og de er veldig oppegående, smarte barn. Barn trenger denne kosen, så bare nyt tiden! De slutter med puppen uten problemer da de skal begynne på skolen, og tiden går så fort! Lykke til! Anonymous poster hash: dda7d...43d

Eh..javel...? Vel, hadde jeg ikke begynt med disse uvanene hadde han hverken sovet eller spist... Skal man vekke babyen etter hvert måltid da eller? Og uten stimuli sovnet han bare ikke. Vi hadde en meget trøtt, utslitt og uopplagt liten fyr i begynnelsen, til han fikk sove i vogna. Han sovner bare ikke uten, da ligger han bare og hyler.

Skrevet

Den dagen babyer blir født kan de allerede sovne av seg selv. Og så kommer foreldrene inn i bildet og gir de nye vaner/uvaner. De skaper dårlige rutiner og baby blir avhengig av disse.  Man legger selv opp til disse uvanene du har skapt (amming i søvn, byssing, trilling), hadde du ikke startet hadde han ikke trengt det. Her på BIM vil du få svar som dette: Mine sov med puppen i munn til de var 5 år, og de er veldig oppegående, smarte barn. Barn trenger denne kosen, så bare nyt tiden! De slutter med puppen uten problemer da de skal begynne på skolen, og tiden går så fort! Lykke til! Anonymous poster hash: dda7d...43d

Eh..javel...? Vel, hadde jeg ikke begynt med disse uvanene hadde han hverken sovet eller spist... Skal man vekke babyen etter hvert måltid da eller? Og uten stimuli sovnet han bare ikke. Vi hadde en meget trøtt, utslitt og uopplagt liten fyr i begynnelsen, til han fikk sove i vogna. Han sovner bare ikke uten, da ligger han bare og hyler.

http://www.dagbladet.no/2012/02/09/tema/foreldre/klikk/baby/20159034/

Ja, man skal aldri la baby sovne med puppen i munnen. Flere grunner til det også, bl.a. luft i magen og at baby ikke skal bruke puppen som smokk.... 

Masse gode tips i artikkelen over!

Anonymous poster hash: dda7d...43d

Skrevet

Mange tips, men det står liksom bare lær barnet til å sovne selv. Men hvordan gjør man det? Skrikekur? Liker ikke å la barnet skrike...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...