Gå til innhold

Ang.legging ... er dette veldig feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter kveldsstell kl.18.30 og mat sovner babyen (4,5 mnd) på fanget etter 5-10 min. Legges deretter i egen seng. Er det feil at Nurket sovner på fanget? Prøver å begrense byssing/vugging. Bør vi øve på å sovne selv i egen seng??

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting er feil så lenge det føles riktig for dere! :-)

Skrevet

Absolutt ikke, få syvåringer sovner på mammas fang. Dette faller seg ganske naturlig etter hvert, bare gjør det som passer for dere :)

Anonymous poster hash: c7ef3...b4d
Skrevet

Jeg synes ikke det - det fungerer jo for dere! Når han bare er 4,5 mnd gjør det vel ingenting om han sovner på deg :) Men du kan selvfølgelig prøve å legge han i senga, kanskje det går knirkefritt? Da min var på den alderen sovna han vel stort sett mens jeg lå ved siden av han - innimellom helt inntil, innimellom i egen seng (og jeg lå i vår seng som sto ved siden av). Mange hadde meninger om at han aaaaaldri kom til å sovne på egenhånd, men det gjorde han :)

Skrevet

Aner ikke om det er feil, men en eller annen gang må de jo lære seg å sovne i sengen. Det er vanskelig å vite ved hvilken alder man kan forvente ulike ting av babyene.

Men hva skjer hvis Nurket legges i egen seng da? 

Vi begynte vel å lære vår å sovne i sengen sin rundt på den alderen tror jeg. Han sovner stort sett raskt nå. Enten sovner han av seg selv etter vi har lagt han der, eller så må vi inn til han en gang og gi smokk. Vet ikke om han føler at han bare må dobbelsjekke at vi kommer hvis han griner...... :P 

Skrevet

her i huset er det ikke feil i hvertfall.

her får lillemann sovne på fanget og legges så i egen seng. jeg tar ham ikke opp dersom han våkner da... går bare inn og gir sutt, styker på kinn og sier nattinatt :-)

gjorde likt med storesøster og hun har vært en engel å legge. dvs, den dagen hun skulle lære å sove i stor seng uten å gå ut av senga ble det litt leven, men den kampen tar jeg heller med en 1-2-3 åring enn med ett spedbarn som trenger nærhet og kos på en helt annen måte.

Skrevet

Jeg ville forsøkt å begynne å legge ham i egen seng. Sannsynligvis er det kroppsvarmen han liker og som gjør han søvning. Jeg har brukt å legge en varmeflaske i senga til mine barn slik at den kan varme opp senga på forhånd. Tar den selvfølgelig ut når barnet legges. Kanskje det kan gjøre samme nytten?

Anonymous poster hash: d2cee...e57
Skrevet

Tusen takk for svar, kjære dere :)

Jeg må medgi at jeg synes denne kosestunden før han sovnet på fanget er veldig hyggelig. Tenker at vi begynner å øve på legging selv etter jul, jeg.

Skrevet

vi er alle forskjellige og vi må følge det som er rett for oss,ikke andre.

jeg har ei snuppe på 6 mnd som strengt tatt ikke trenger nattmat mer,men det er fryktelig koslig da,der hun ligger og koser seg (for en gangs skyld!) på puppen i halvsøvne...og så kan jeg legge henne sovende tilbake i senga.de er jo så nydelige når de sover,og spesielt synes jeg det er å ha et sovende barn i hendene.

Dette er mitt siste barn,så hun vil vel bli litt "bortskjemt" slik tror jeg... :laugh:

Anonymous poster hash: f2219...8ab
Skrevet

Det er helt feil. Hvis han i tillegg ikke ammes, kommer han til å bli en dysfunksjonell voksen!!

Eeh. Det er vel lov å tenke litt sjæl, selv om man er 1 gangs. Såklart det er greit.

Anonymous poster hash: 813a9...9e7

Skrevet (endret)

Det er helt feil. Hvis han i tillegg ikke ammes, kommer han til å bli en dysfunksjonell voksen!!

Eeh. Det er vel lov å tenke litt sjæl, selv om man er 1 gangs. Såklart det er greit.

Hehe, der fikk jeg så hatten passet ;)

Så et øyeblikk for meg undertegnede (158 cm) med min 15-årige sønn (180 cm +++) sovende på fanget ... derfor innlegget mitt. Veldig fint å kunne nyte godt av rutinerte mødres erfaringer :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hehe, der fikk jeg så hatten passet ;)

Så et øyeblikk for meg undertegnede (158 cm) med min 15-årige sønn (180 cm +++) sovende på fanget ... derfor innlegget mitt. Veldig fint å kunne nyte godt av rutinerte mødres erfaringer :)

Det var ikke vondt ment altså. Soving pleier å ordne seg selv etterhvert. Hvis ikke, får man bare ta kampen når de blir eldre :-).

Skrevet

Kos så masse du klarer :)

Det er bare deilig og trygt å sovne på mammas fang :)

Plutselig er han 14 og sovner i egen seng ;p

He he, ta vare på tida når han er liten, det er det mest dyrebare du har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...