Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg og en venninne dro sammen til byen med ungene for å ordne noen småting til jul, og har med barna våre. Hun kjøper én bolle, til hennes barn. Jeg hadde i grunn ikke tenkt å kjøpe bolle, men når vi skulle gå videre blir det selvsagt fullt rabaler fra mitt barn fordi han også vil ha bolle. Hva er rett å gjøre? Er det jeg som må lære barnet mitt å tåle at ikke alle kan få det samme? Er det mitt ansvar å kjøpe en bolle til eget barn så han ikke opplever det som urettferdig (siden vi dro sammen)? Eller burde min venninne ha delt bollen mellom barna (evt kjøpt 2)? Anonymous poster hash: da9a1...792
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Ja dette var da virkelige et "verdens problem". Din unge, ditt valg. Venninnen din trenger ikke dele bollen i to.. Anonymous poster hash: 5fddf...36c
Tjofsen Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Livet er urettferdig. Like greit å lære det først som sist.
skinnfilla Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Man kjøper en bolle til barnet sitt En bolle fra eller til spiller vel ingen rolle. Men hadde jeg vært din venninne hadde jeg sagt noe sånn som: Jeg skal bare kjøpe en bolle til Frida, vil Jacob også ha en ?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Normalt ville jeg gitt til begge barna, men hvis hun ofte gjør slikt ville jeg demonstrert med å bare gi noe til mitt barn. Anonymous poster hash: dc130...b90
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Her finnes det ikke en god løsning. Jeg synes faktisk slike ting kan være dilemma av og til. F.eks så ønsker jeg ikke at gutten min skal spise kjeks og boller i det daglige og i hvert fall ikke rett før middag. Før slo vi ofte følge med en annen mamma hjem fra barnehagen, de bodde like ved oss. Der var det stadig boller, kjeks eller kaker på vei hjem fra barnehagen, rett før middag. Dette stakk de gjerne rett opp i ansiktet på sønnen min som selvfølgelig sa ja før jeg rakk å si noe. Ikke greit synes jeg. Løsningen slapp jeg å ta stilling til fordi de flyttet..... Men jeg vet ikke helt om problemstillingen din var om du ønsket å unngå noe usunt eller om du synes det var rart hun ikke spanderte på ditt barn? Anonymous poster hash: ab859...878
Mandala Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Jeg hadde antakelig bare kjøpt en bolle til mitt barn og regnet med at du selv kjøpte hvis du ville at ditt barn skulle ha. Forutsett at du sto utenfor køen og bare ventet på henne.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Absolutt ikke noe stort problem, jeg bare lurte på hva dere andre tenkte var vanlig. Selv jobber vi mye med å dele, enten det er mellom søsknene eller andre, og det hadde vært helt unaturlig for min del å gi noe godt bare til min gutt/ mine barn, når vi er på er sammen med andre barn, enten det er på tur i skogen, hjemme eller i byen. Men jeg spør alltid foreldrene først om det er greit at det/de andre barna får først. Kan det ikke deles, så lar vi være å finne det frem/kjøpe det. Men forstår at andre har et annet syn på det, det er bekreftet her ser jeg. HI Anonymous poster hash: da9a1...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå