Gå til innhold

Jenta mi må sannsynligvis operere bort polypper. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun snorker voldsomt, har til tider skum rundt munnen og sover generelt dårlig. Legen mente det var polypper, og henviste oss videre for vurdering av operasjon. Noen som har noen erfaringer med denne operasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har tatt det. Helt uproblematisk, lite og kjapt inngrep!

Anonymous poster hash: 4d1e6...ba3
Skrevet

Min datter har også gjort det. Veldig kjapt og greit inngrep. Og snorkingen ble helt borte.

Skrevet

Jeg tok min første operasjon når jeg gikk på ungdomsskolen. Deretter en på videregående, og så mens jeg studerte. Skal også få tatt en til nå etter at jeg har kommet i mål med dette svangerskapet. Det har blitt nærmest rutine det der nå.

Jeg har alle gangene fått full narkose. Man møter opp om morgen, får satt inn sånn nål i hånda, litt venting, operasjon og oppvåkning med matservering. Reiser hjem samme dag med en "tampong" i nesa med en tråd hengende ut av nesa som er teipet fast. Skal ikke være i stor fysisk aktivitet de neste 14 dagene. Etter at "tampongen" fjernes har man et nytt liv. Man kan endelig puste igjen! 

Alle mine operasjoner er gjort på Ullevål.

Skrevet

Jeg ble operert da jeg var lita. Husker jeg blødde store mengder neseblod om natten i lang tid etterpå. Så ble jeg brent i nesa, og da gikk det over. :) Men ellers gikk alt helt problemfritt!

Skrevet

Minsten min opererte polyppene da han var 2,5 år. Han var kronisk tett i nesa og snorket som en gammel kar 😟 Han ble utredet hos øre-nese-hals-spesialist hvor det ble konkludert med at han måtte operere bort polyppene og eventuelt sette inn dren (dette med dren undersøkes nøyere under selve polyppoperasjonen om det er aktuelt).

På selve operasjonsdagen møtte vi opp tidlig, gutten var fastende. Han fikk smertestillende og en "shot" med noe søtt som inneholdt noe beroligende av noe slag. Han ble litt susete av det 😏 Så ble han trillet inn til operasjonssalen hvor han fikk lett narkose. Alt gikk etter boka, og det var ikke nødvendig med dren 😀 Når han våknet var han litt svimmel og litt irritert over at han ikke fikk til å leke slik at han ville. Men det gikk fort over 😊

Vel hjemme var han seg selv, bare uten den tette nesa. Han hadde ikke smerter, sov godt, blødde bittelitt fra nesa og var ellers helt frisk 😀Nesa var "åpen" og snorkinga var borte fra dag 1 😍

Lykke til, dette går mye bedre enn man tror 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...