Gå til innhold

Hvis dette er sant, er det vel bare å boikotte Nestle??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har boikottet Nestlè. Utspekulerte svin som utnytter mennesker i vanskelige og kritiske situasjoner!

Anonymous poster hash: 49ad0...392

Skrevet

Ja. Det foregår en stor aksjon på Facebook også. De er skikkelig kjipe.

Husk å boikotte Kinderegg og nesquick i samme slengen.

Skrevet

Og pulverkaffen deres!

Skrevet

Jeg sier ikke at Nestle ikke er "dårlige"; men desverre er vel de fleste store selskaper akkurat like.. Er vel sånne ting som gjør at de klarer å bli store og rike.... 

Synd det skal være sånn!! 

Vi velger alle våre kamper, jeg har valgt å være vegeterianer! :) En person kan ikke redde "alt"; men alle kan redde noe. 

Anonymous poster hash: ae694...6f5
Skrevet

Vi har boikottet Nestlé i mange år. Det eneste jeg savner, er After eight i julen :)

Åherreminhatt nå fikk jeg lyst på after eight !!!!!!!

"Løpertilbutikken"

Anonymous poster hash: c2cc0...8cc

Skrevet

Vi kjøper ikke produkter fra Nestlé. Dette henger faktisk igjen fra min barndom. Mine foreldre raste over Nestlés mme-propaganda i U-land - det kom ikke så mye som et middagsglass innenfor husets fire vegger ;)

Skrevet

Huffda... Får vel bare begynne egen farm.

Anonymous poster hash: 9c0ae...95a

jepp. verden er en hard plass å leve. dersom vi i den vestlige verden skal boikotte alle som utnytter resurser i u-land er der ikke mye igjen i butikkhyllene vi kan kjøpe...

Skrevet

Men det kan vel hjelpe hvis man viser at man er oppmerksom på hva de driver med?

Skrevet

jepp. verden er en hard plass å leve. dersom vi i den vestlige verden skal boikotte alle som utnytter resurser i u-land er der ikke mye igjen i butikkhyllene vi kan kjøpe...

Verden blir en veldig hard plass å leve, hvis ikke vi i den rike delen av verden snart reagerer på fordelinga av verdens ressurser.

Skrevet

Hvis dette er sant må jeg dra i butikken og kjøpe noen Nestlé-varer i ettermiddag!

Hilsen Israel-venn :)

Anonymous poster hash: 3aa26...fa5
Skrevet

Hvis dette er sant må jeg dra i butikken og kjøpe noen Nestlé-varer i ettermiddag!

Hilsen Israel-venn :)

Anonymous poster hash: 3aa26...fa5

Du høres ut som en god venn. Du vet at det er forskjell på Pakistan og Palestina ja?!

Anonymous poster hash: 1c9ca...97a

Skrevet

Kjøper Nestle grøt og kommer ikke til å slutte med det.

Anonymous poster hash: 3e477...6c2
Skrevet

Verden blir en veldig hard plass å leve, hvis ikke vi i den rike delen av verden snart reagerer på fordelinga av verdens ressurser.

joda, men å boikotte Nestle gir bare mer plass til andre. skal vi ha innvirkning som forbrukere må vi boikotte ALLE som bruker opp vann, utnytter billig arbeidskraft, enorme rismarker som etterlater lite til de lokale, nedhugging av skog for møbelproduksjon... lista er utrolig lang og Nestle, som av en eller annen grunn får utrolig mye oppmerksomhet, er bare en dråpe i havet...

Skrevet

Jeg tenker sånn at det å boikotte Nestle er en liten ting som koster meg lite å gjennomføre i min hverdag. Hvis nå dette blir en stor greie på Facebook, vil det være mange som tenker som meg.

Da vil Nestle få mye negativ oppmerksomhet rundt det de driver med i Pakistan og kanskje vurdere om det er like lønnsomt å stoppe med denne virksomheten som fører til at mange ikke vil kjøpe Nestleprodukter.

Det kan godt hende at andre driver med minst like mye drit, men denne gangen var det Nestle som fikk på pukkelen. Neste gang kan det være noen andre. Forbrukerne har makt hvis de gidder å bruke den, det er jo tross alt våre penger disse firmaene er avhengige av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...