Gå til innhold

Sov mannen på samme rom som deg og baby under ammeperioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har han flykta inn på gjesterommet ;)

Anonymous poster hash: 3ba1d...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

Anonymous poster hash: f99f4...4df

Skrevet

Ja, hvorfor skulle han rømme rommet?

Skrevet

Hehe... I utgangspunktet ja. Men han hadde en gjesteseng som han kunne rømme til dersom han ikke fikk sove.

Skrevet

Fordi han ikke får sove/avbrutt søvn pga nattamming og barnegråt. Hvertfall derfor min har byttet seng. Han våkner lett og sliter med å sovne igjen hvis han blir vekket.

Hi

Skrevet

Ja, babyen gråter bare litt og sover seg nesten gjennom ammingen, så det blir ikke så mye bråk.

Anonymous poster hash: a33b6...452

Skrevet

Har hendt, ja, men vi sover somregel sammen. Og om det er mer uro utenom ammingen, så står han opp med babyen også. Vi er foreldre begge to :)

Anonymous poster hash: 4b614...412
Skrevet

Fordi han ikke får sove/avbrutt søvn pga nattamming og barnegråt. Hvertfall derfor min har byttet seng. Han våkner lett og sliter med å sovne igjen hvis han blir vekket.

Hi

Min flyttet også på eget rom og er der enda etter18 mnd. Venter nytt barn om 2 mnd og min får også sove dårlig. Nå vrir jeg meg hele natta også. Syns det er godt nå som jeg er gravid, at det bare er meg og sønnen;)

Anonymous poster hash: a9fa6...f6f

Skrevet

Selvfølgelig, hvorfor skulle han ikke det? Han har ligget og sovet under ammeperioden med alle 3, eventuelt hjulpet til med litt stabling av puter etc, hehe ;) Han sover rimelig tungt, så som regel har han ikke våknet i det hele tatt av at jeg ammet. Ungene har aldri skreket, så han har ikke hørt dem.

Anonymous poster hash: 36f9c...4c4
Skrevet

Min mann sover på gjesterommet. Ja, vi er foreldre begge to, men han skal på jobb og det skal ikke jeg. Og jeg ammer, det gjør ikke han ;) ikke noe vits i at begge skal være utslitte når han ikke kan gjøre noe for å bidra uansett... Gleder meg til å dele seng med ham igjen, da! :)

Anonymous poster hash: 1468a...5fa

Skrevet

Niks. Han sover så lett og våkner hele tiden av oss. I tillegg bæsjer babyen en del på natta og bleieskift vekker ham i hvertfall.

Jada, bla bla "vi er foreldre begge to"... Hvorfor skriver dere sånn? For å vise at dere er bedre enn andre?

Mannen her tar evt oppvåkninger med de to eldste + at han da kan stå opp med dem hver morgen uten å vekke oss.

Vi har valgt den løsningen som gir hele familien best mulig søvn. Og vi er faktisk også foreldre begge to. Tro det eller ei.

Anonymous poster hash: 242ac...e71

Skrevet

Ja, det har han alltid gjort.

Jeg ammet og så tok han seg av ev bæsjebleier, knip og andre ting som hindret søvn. Vi har heldigvis hatt barn som sover godt om natten så bortsett fra amming var det sjelden at de trengte stell om natten.

Skrevet

Ja, han er umulig å vekke når han sover så han sov igjennom hele perioden.

Skrevet

Med nr 3 har vi sovet på samme rom siden hun var 8 uker da hun har vært den roligste av barna våre, og ammestunden om natta ikke plagde ham. Med de 2 første sov vi ikke sammen da han sov veldig dårlig med de på rommet, han skulle tidlig opp og var avhening av å få nok søvn ellers risikerte han migreneanfall. Han har tatt de eldre barna om natta hvis det skulle være noe da :) Dette funker for oss så får andre gjøre det som passer dem :)

Skrevet

Ja, mannen her sover uansett han. om han våkner kan han sovne på sekundet igjen så det plager ikke han. Men han står opp om 2 åringen våkner og han står opp med de som skal i barnehagen og på skolen! funker for oss.

Skrevet

Nei, han sover lett, og jeg vil helst ha senga for meg selv. Er så trangt om baby vil samsove, at jeg ikke får sove heller. Når babyen har sovnet, trekker jeg meg forsiktig bort og legger meg på mannens plass. Deilig å slippe å sove i samme stilling hele natten.

Anonymous poster hash: 9ba7f...dcd

Skrevet

Ja, vi samsover alle tre til ca 10 mnd. Da flytter pappaen på eget rom til de små er ca to år. Knirkefritt og fint. :)

Anonymous poster hash: 0b0ef...3b4

Skrevet

Ja, vi hadde bare ett soverom da, men skulle gjerne hatt mannen på eget rom. Ikke for hans del, men fordi han bråker sånn når han sover, så han vekket babyen hele tiden når jeg endelig hadde fått ham til å sove igjen. :P

Anonymous poster hash: 1df4e...e0b
Skrevet

ikke de første par ukene pga han hadde eksamenstid, men etter det, ja:)

Anonymous poster hash: efb51...b47

Skrevet

Jeg tenker at de som konsekvent sover på et annet rom enn mor og barn må miste noe av den gode kontakten? Det er jo så kos å ligge med babyen mellom seg og kose på morgenkvisten :)

Om man sliter med søvnen er det jo en ting, men om det bare er for å ikke bli forstyrret er det litt trist. Jeg tenker at det er en trygghet for babyen å høre både mor og far sin pust om natten og ikke minst at barnet blir vant med at far også gir trøst og trygghet.

Men det er mine tanker, så får andre gjøre som de vil.

Anonymous poster hash: f8d84...db9

Skrevet

Ja, og han hjelper t.o.m på natta hvis det skulle være behov for det. I natt skiftet han bæsjebleie. Og det til tross for at han skal opp på jobb tidlig:O

Anonymous poster hash: ae98a...a80

Skrevet

Ja, det gjorde han med alle tre. Men han har ingen søvnproblemer. Riktignok sover han lett, men han sovner fort igjen. Med det første barnet hadde vi ikke noe gjesterom han kunne rømt inn på heller, så da måtte han ha valgt sofaen i så fall.

Skrevet

Han gjorde det sist, og det er planen denne gongen også.

Skrevet

Ja, selvfølgelig

Anonymous poster hash: 0d081...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...