Gå til innhold

Hvor normalt/vanlig er dette? Tannfrembrudd...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 16 mnd og er helt hoven i tannkjøttet. Hatt litt feber, ikke høy. Var utilpass i hele går og har i dag grått hele dagen. Hatt noen få dupper hvor det sovnet av utmattelse. Gråter da i søvne. Har gitt paracet, men er nå oppe i tre doser. Gråter og gråter. Ikke vært i bhg, naturligvis.

 

Er det noe mer vi kan gjøre for barnet? Får så vondt! Har ikke vært så ille med eldre søsken, ikke i nærheten! Er det vanlig?

 

Anonymous poster hash: 85e58...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

 

Anonymous poster hash: 85e58...c8a

Skrevet

Det er vel ikke helt uvanlig at det blir en liten betennelse under huden det tannen skal opp og det er jo selvfølgelig ubehagelig, men går over når tannen er ute.

Det du kan gjøre i stedet for å behandle hele kroppen er å smøre flytende paracet på området som er vondt. Fikk "trikset" fra helsesøster på helsestasjonen.

Skrevet

Det er vel ikke helt uvanlig at det blir en liten betennelse under huden det tannen skal opp og det er jo selvfølgelig ubehagelig, men går over når tannen er ute.

Det du kan gjøre i stedet for å behandle hele kroppen er å smøre flytende paracet på området som er vondt. Fikk "trikset" fra helsesøster på helsestasjonen.

Merkelig at HS har sagt det. paracet virker ikke når en tar det på lokalt. Paracet virker på hjernen og oppfattelsen av smerten.

 

Anonymous poster hash: cddad...164

Skrevet (endret)

 

Det er vel ikke helt uvanlig at det blir en liten betennelse under huden det tannen skal opp og det er jo selvfølgelig ubehagelig, men går over når tannen er ute.

Det du kan gjøre i stedet for å behandle hele kroppen er å smøre flytende paracet på området som er vondt. Fikk "trikset" fra helsesøster på helsestasjonen.

Merkelig at HS har sagt det. paracet virker ikke når en tar det på lokalt. Paracet virker på hjernen og oppfattelsen av smerten.

 

Anonymous poster hash: cddad...164

 

Bare videreformidler det som ble sagt, dessuten så tror jeg du tar litt feil der..

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀
Skrevet

 

 

Det er vel ikke helt uvanlig at det blir en liten betennelse under huden det tannen skal opp og det er jo selvfølgelig ubehagelig, men går over når tannen er ute.

Det du kan gjøre i stedet for å behandle hele kroppen er å smøre flytende paracet på området som er vondt. Fikk "trikset" fra helsesøster på helsestasjonen.

Merkelig at HS har sagt det. paracet virker ikke når en tar det på lokalt. Paracet virker på hjernen og oppfattelsen av smerten.

 

Anonymous poster hash: cddad...164

 

Bare videreformidler det som ble sagt, dessuten så tror jeg du tar litt feil der..

 

Jeg forstår at du bare videreformidler, men Paracet må inn i kroppen for å virke. Hvorfor tror du det ikke finnes paracet krem? Ibux kan i teorien ha litt lokal virkning, men har vist seg i praktisk å ha lite virkning den også.

 

Anonymous poster hash: cddad...164

Skrevet

Finnes noe på apoteket som kan smøres på gummene som er lokalbedøvende. Husker ikke hva det het, det er noen år sia jeg hadde barn med tannfrembrudd her. Funka fjell i hvertfall!

 

 

 

Anonymous poster hash: d27b9...b52

Skrevet

Noe kaldt å putte i munnen virker der og da. Biteringer, saftis etc. Ellers ser det ut til at noen barn liker å gnage på harde ting som kavring når det står på. Tidligere anbefalte de dentinox som er lokalbedøvende men tror de er gått bort fra det? Det virker for har prøvd det på meg selv og det fås fortsatt på apotek.

Skrevet

Dentinox er helt greit i små mengder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...