Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Slitt med å ligge svært urolig og dunker kroppen mye i sidene på sengen og hvis barnet trenger å heve hodeenden for å ikke være så tett pga astma om natta?usikker på om jeg skal ta i mot seng fra hjelpemiddelsentralen. Denne sengen får man polstring rundt hele og ja hun er nevrologisk syk og har rett på seng. Men føler hun er for "frisk" for en sånn seng. Den er veldig sykehusaktig. Her er en link til senga. http://doclibrary.invacare.fr/Office/Europe/Marketing/MktDocNO.nsf/VALLMDocument/0DED9C1EE960CB7BC12579B8004E2BC4/$File/INST13NO%20007%20ScanBetaNG.pdf Hva mener dere? Anonymous poster hash: 62733...c64
Tipp topp Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Jeg hadde prioritert god søvn, så hvis denne sengen vil hjelpe med det hadde jeg tatt i mot. Så får dere heller pynte med puter og sengeteppe om dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Man får vel ikke tilbud om en slik seng om de ikke mener du har krav på det. Klart du skal ta imot, nattesøvn er viktig, og om denne kan hjelpe barnet med å sove bedre, er det vel ingenting å tenke på? Anonymous poster hash: bfa00...af8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Takk for svar,vet jo ikke om hun kommer til å sove bedre. Er vanskelig med sengekant til større seng når hun starter med det etterhvert om jeg ikke velger denne sengen. Hun er 3år nå. Anonymous poster hash: 62733...c64
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Den er veldig sykehusaktig og jeg tror ikke jeg ville hatt den i hus... Hva med en "malin" barneseng? Den kan også leveres med sidepolstring, har ikke hevbar hodeende- men det kan man jo fikse enkelt selv Den er mye mer hjemmekoselig, noe jeg synes er litt viktig når man gjerne tilbringer endel tid på sykehus. http://www.handicare.no/Produkter/Hjelpemidler/Barn/Soverom/Senger/Barneseng-Malin/ Anonymous poster hash: 50ff3...a43
*Miss Marple* Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Jeg hadde tatt imot tilbudet og fokusert hardt på hvor heldig hun er som har en så kul seng.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Vil bare legge til at "Malin" ligger inne på hjelpemiddeldatabasen, så den kan fåes gjennom hjelpemiddelsentralen Anonymous poster hash: 50ff3...a43
NormaJean Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Men kan ryggen til Malin heves opp slik på den andre sengen? hi, jeg hadde tatt imot. Savnet veldig å få tilbud om en løsning da jeg fikk yngstemann , vi endte med å snekre på en seng. Selvfølgelig, da vi fikk utlevert cpap-maskinen kunne de tilby sengeløsning, men da var det jo litt seint! Lag en sengekappe, som skjuler bunn. Da blir den fort litt "penere". Med rosa prinsesse stoff og kroner feks Søvn trumfer det meste. Vi sover for første gang på 3 1/2 år😂
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Helt klart ja! Synes ikke den var så gal, jeg! Hadde vi fått tilbud om sånn da vår var yngre, hadde jeg ikke nølt et sekund. Søvn er utrolig viktig! Anonymous poster hash: cd816...95d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Malin sengen kan ikke heves som den andre. Det som er bra er at denne er elektrisk og kan heves flere steder og i tillegg har jeg prolaps i rygg og da er det godt å kunne heve sengen når man må stå å roe henne ned deler av natta. Anonymous poster hash: 62733...c64
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #11 Skrevet 18. november 2013 Nei "Malin" leveres ikke med hevbar hodeende, men jeg har den sengen til barnet mitt på 4 år som har både reflux, malasi og endel "lungekluss"- har laget et brett under madrassen slik at vi kan heve den ved behov. Men ser jo klart at det kan være greit å heve sengen når man selv har ryggtrøbbel, jeg har det selv men har valgt å ha en sakkosekk ved siden av sengen så jeg kan sette meg ned. For oss var det litt viktig å ikke dra sykehusfølelsen med hjem Men om den sengen er optimal for datteren din og deg selv- så hadde jeg ikke tvilt på å ta i mot nei! Anonymous poster hash: 50ff3...a43
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #12 Skrevet 18. november 2013 Ta imot! Det er jo greit å teste ut, så kan dere heller levere tilbake om det ikke er til noen hjelp.Søvn er så innmari viktig, så om det kan hjelpe hadde ikke jeg heller nølt med å ta imot. Tenk på barnets beste, søvn er viktigere enn utseendet på en seng. Anonymous poster hash: dd8e1...bbe
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #13 Skrevet 18. november 2013 Tusen takk for svar da tror jeg at jeg går for den senga,får bare pynte opp med litt puter og div Anonymous poster hash: 62733...c64
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 Jeg syntes ikke den ser så sykehusaktig ut. Jeg ville takket ja til en slik seng dersom det hadde vært til hjelp for mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Synes den så sykehusaktig-ut, men kan du ikke lage en sengekappe så man ikke ser heve/senkefunksjonen under sengen og evt sy noen trekk med prinsesse stoff el.lign. til endene. En rosa sengehimmel og noen puter så blir det bra Anonymous poster hash: 926eb...cc8
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 JA ta i mot! Jeg har selv Astma barn med tillegsykdommer og. det med hjelpemiddler satt veldig langt inne hos oss. Ta i mot skulle gjerne hatt en slik seng så barnet fikk sove bedre. Anonymous poster hash: 66a66...578
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 Synes den så sykehusaktig-ut, men kan du ikke lage en sengekappe så man ikke ser heve/senkefunksjonen under sengen og evt sy noen trekk med prinsesse stoff el.lign. til endene. En rosa sengehimmel og noen puter så blir det bra Anonymous poster hash: 926eb...cc8 Merker jeg blir litt små hissig... har du sykt barn? Vet du hvordan det er å ha kronisk syke barn? Ja sengen er ikke en helt vanlig seng men den fyller det behovet som barnet har. Så hva er viktigst? at den er rosa med himmel osv eller at barnet får sove godt? Når barnet sover godt sover også foreldrene godt... Anonymous poster hash: 66a66...578
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #18 Skrevet 19. november 2013 Synes den så sykehusaktig-ut, men kan du ikke lage en sengekappe så man ikke ser heve/senkefunksjonen under sengen og evt sy noen trekk med prinsesse stoff el.lign. til endene. En rosa sengehimmel og noen puter så blir det bra Anonymous poster hash: 926eb...cc8 Merker jeg blir litt små hissig... har du sykt barn? Vet du hvordan det er å ha kronisk syke barn? Ja sengen er ikke en helt vanlig seng men den fyller det behovet som barnet har. Så hva er viktigst? at den er rosa med himmel osv eller at barnet får sove godt? Når barnet sover godt sover også foreldrene godt... Anonymous poster hash: 66a66...578 Nå var hennes svar vel bare et velment forsøk på å gi råd for å 'normalgjøre' sengen ovenfor barnet og hennes venner? Ingen grunn til å bite hodet av folk som prøver å hjelpe, er det vel? Selv om sengene hovedmål er å være funksjonell er det vel ingenting i veien for at denne jenta også skal få en prinsesseseng om det er det som er ønsket? Anonymous poster hash: 84c12...cb7
☆☆☆ Skrevet 19. november 2013 #19 Skrevet 19. november 2013 Hadde ikkje vore i tvil eingong, hadde heilt klart teke imot senga.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #20 Skrevet 19. november 2013 Hvis senga kan gi barnet bedre søvn ser jeg ingen grunn til å ikke ta imot. Hvis ønsket om vakkert prinsesserom går forran barnets helse er det noe direkte galt med prioriteringene. Anonymous poster hash: 0237e...090
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #21 Skrevet 19. november 2013 Jeg gjør alt jeg kan gjøre for barna mine og hadde ikke brydd meg en døyt om utseendet til en seng om det hjelper barnet mitt til en bedre helse, hverdag og netter! Anonymous poster hash: 87315...6a2
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. november 2013 #22 Skrevet 19. november 2013 Det eneste som var sykehusaktig med denne sengen var igrunn hjulene, og de lar seg lett skjule hvis dere vil gjøre den mer "normal", ved å snekre, evt sy en kappe til å ha rundt
Gjest elisa bt Skrevet 19. november 2013 #23 Skrevet 19. november 2013 Synes den så sykehusaktig-ut, men kan du ikke lage en sengekappe så man ikke ser heve/senkefunksjonen under sengen og evt sy noen trekk med prinsesse stoff el.lign. til endene. En rosa sengehimmel og noen puter så blir det bra Anonymous poster hash: 926eb...cc8 Merker jeg blir litt små hissig... har du sykt barn? Vet du hvordan det er å ha kronisk syke barn? Ja sengen er ikke en helt vanlig seng men den fyller det behovet som barnet har. Så hva er viktigst? at den er rosa med himmel osv eller at barnet får sove godt? Når barnet sover godt sover også foreldrene godt... Anonymous poster hash: 66a66...578 Men kjære deg, har du glemt å lese hovedinnlegget? Hi sier : " Men føler hun er for "frisk" for en sånn seng. Den er veldig sykehusaktig.", da er det vel ikke unaturlig å komme med et råd om hvordan man skal gjøre sengen mindre sykehusaktig? For mange familier med syke barn er det viktig, både for de voksne og barns psykiske helse, at hjemmet er så normalt som mulig, med minst mulig sykehuspreg.Selvsagt er det viktigere at barnet sover godt enn at det har en rosa prinsesseseng, men er det noe galt i å prøve å oppnå begge deler? (Det er ikke jeg som har skrevet kommentaren du svarte på, men jeg vet hvordan det er å ha et sykt barn.) Til Hi: Jeg synes forslagene om å ta imot og pynte sengen med sengekappe og puter er gode. Ellers må jeg si at selv om denne sengen har litt sykehuspreg er den langt fra den verste jeg har sett i så måte. Lykke til, håper det går bedre framover!
MammantilNurket Skrevet 19. november 2013 #24 Skrevet 19. november 2013 Ta den i mot med åpne armer! Dere er heldige. Gratulerer til Lille Frøken med flott seng
Steget Skrevet 19. november 2013 #25 Skrevet 19. november 2013 Hadde absolutt tatt imot og prøvd om den hjalp! søvn er så utrolig viktig for både liten og stor. synes ikke den så så verst ut heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå