Gå til innhold

Nødhjelp for å lindre ekstrem hoste (bronkitt)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt forferdelig trøtt, men hoster til jeg nesten kaster opp - heeele tiden!

Har noen et lindrende råd?

Jeg kan ikke ligge, så de siste nettene har jeg "sovet" sittende i sofaen.

Vann drikker jeg i store mengder.

Ingefær-te inntas på høyt nivå, og jeg har et stort utvalg halstabletter til bruk på natta.

væær så snill og ha et godt tips noen! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har vært der du er nå ja.. Forferdelig når det pågår, fant fint lite som hjalp meg, men å trekke inn kald luft lindret det litt hvertfall her i gården (stakk hodet ned i fryseren og tok dype åndedrett flere ganger) hold deg unna alt av sukker som du kan unngå, søtsaker ale honning ol også, iskaldt vann er godt.

Skrevet

Har vært der du er nå ja.. Forferdelig når det pågår, fant fint lite som hjalp meg, men å trekke inn kald luft lindret det litt hvertfall her i gården (stakk hodet ned i fryseren og tok dype åndedrett flere ganger) hold deg unna alt av sukker som du kan unngå, søtsaker ale honning ol også, iskaldt vann er godt.

Hjertelig takk, fryseren skal prøves!:D

Skrevet

Gurgle saltvann. Det smaker vondt så puss tennene først. Også så mye som du klarer, en gang i timen. Det renser opp.

Også virker det godt med en sterk shot, a la whiskey bare for å få litt ro i halsen.

Men har du vært hos legen ?

Jeg har bare hatt bronkitt en gang, men etter å ha vært syk og hostet i over en uke, så gikk jeg til legen og ble sendt rett på sykehus.

Anonymous poster hash: 2786b...7b8
Skrevet

Konjakk. Evt whisky. Og god bedring.

Støttes!

Te med masse sitron og honning er også slimløsende og lindrende. For ekstra slimløsende effekt, putt litt timian oppi også. 

Skrevet

Gurgle saltvann. Det smaker vondt så puss tennene først. Også så mye som du klarer, en gang i timen. Det renser opp.

Også virker det godt med en sterk shot, a la whiskey bare for å få litt ro i halsen.

Men har du vært hos legen ?

Jeg har bare hatt bronkitt en gang, men etter å ha vært syk og hostet i over en uke, så gikk jeg til legen og ble sendt rett på sykehus.

Anonymous poster hash: 2786b...7b8

Har ikke vært host legen, diagnosen er satt av meg selv ved hjelp av google. ;)

Har dog hatt bronkitt før og dette er likt, bare verre.

skal teste ut tipsene!

Skrevet

Støttes!

Te med masse sitron og honning er også slimløsende og lindrende. For ekstra slimløsende effekt, putt litt timian oppi også. 

Det hørtes faktisk godt ut. Selv for friske meg.

Forresten, rykende varm hønsebuljong med hakket chili, hakket hvitløk og hakket ingefær! Og alt skal med, så du trenger skje. Om det er slimløsende veit jeg ikke, men det kjennes som det hjelper.

Skrevet

Støttes!

Konjakk har jeg ikke, får prøve whisky.

Honning gjør ting verre for meg, men jeg sksl jaggu ha litt timian i ingefærteen!

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...