Gå til innhold

Hvis ditt barn kommer hjem og forteller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... at kompisen hans/hennes har reptiler hjemme. Hva ville du tenkt/gjort da?

Anonymous poster hash: 58354...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg hadde nok ikke tenkt noe sælig over det,

Annet enn allergier ,kanskje ?

Skrevet

Spurt om å bli med bort for å hilse på de? :P

Skrevet

Kult!

Anonymous poster hash: 6fb74...77b

Skrevet

Ville spurt: hvilke reptiler da?

Anonymous poster hash: 727c3...aef
Skrevet

Jeg hadde lurt på hvilke

Anonymous poster hash: 0b449...329

Skrevet

Hadde vært glad for at det ikke er edderkopper, og lurt på hvilke reptiler det var snakk om. :)

Anonymous poster hash: a6ff6...8a6

Skrevet

Ok... Vi har to barn som

Ofte har venner på besøk. Og de gangene foreldre kommer og henter, har det hendt at barnet sier "vet du hva eller mamma? Xnxx har en ØGLE i stua!!"

Fått noen rare blikk, men aldri noen som har sagt noe...

Det er en skjeggagam. Sååå søt og sååå snill :)

Hi

Skrevet

Jeg ville tenkt at foreldrene hadde liten respekt for norsk lov og at de bryr seg minimalt om hva som er til dyrenes beste.

Om jeg ville tatt en telefon til Mattilsynet er jeg usikker på, men jeg ville i hvertfall vurdert det sterkt.

Anonymous poster hash: e4383...880

Skrevet

Ok... Vi har to barn som

Ofte har venner på besøk. Og de gangene foreldre kommer og henter, har det hendt at barnet sier "vet du hva eller mamma? Xnxx har en ØGLE i stua!!"

Fått noen rare blikk, men aldri noen som har sagt noe...

Det er en skjeggagam. Sååå søt og sååå snill :)

Hi

Er det lov å ha til kjæledyr?

Anonymous poster hash: 32c5b...4fc

Skrevet

Nei...

Hi

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Men det er jo forbudt, så kan jo hende noen melder dere til Mattilsynet.

Skjeggagamer er utrolig søte,skulle gjerne hatt en selv

Skrevet

Jeg ville tenkt at foreldrene hadde liten respekt for norsk lov og at de bryr seg minimalt om hva som er til dyrenes beste.

Om jeg ville tatt en telefon til Mattilsynet er jeg usikker på, men jeg ville i hvertfall vurdert det sterkt.

Hvorfor ønsker jeg ikke dyrets beste?? Det er lov i Sverige, der klima er det samme som hos oss. Og om det er det faktum at der er et bur-dyr, så burde jo ikke fugler, mus, kaniner, hamster osv være lov heller. Vår lille krabat er ute av buret hver eneste kveld, blir badet o får godt med stell :)

Nei, det er ikke lov. Det kan jeg ikke vi meg unna. Så den ser jeg. Men når det kommer til dyrets beste, skjønner jeg det ikke.

Hi

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Men det er jo forbudt, så kan jo hende noen melder dere til Mattilsynet.

Har en kompis som hadde slange. Han ble meldt til Mattilsynet. De kom å sjekket, konkluderte med at det ikke var noe fare med slangen og lot kompisen vår beholde den. De gangene mm hører i media at reptiler er funnet, er som regel i forbindelse med rassia av narkotika, våpen eller store mengder reptiler.

Hi

Skrevet

Hadde sagt at det var et spennende kjæledyr. Så sant det ikke var en krokodille eller giftig slange som gikk fritt.

Anonymous poster hash: 3746d...d5e

Skrevet

googlet skjeggagamer...har dere virkelig et slikt dyr??Fikk litt sug i magen da jeg så den,så litt...snodig ut for å være litt snill i ordbruken :wink:

er de kjælen da,slike dyr?

Skrevet

Syns vel egentlig at det gir et signal til barna om at det er greit å bryte lover og regler - og det syns jeg er dumt - men det er min mening :regler:

Anonymous poster hash: ff3a0...48f
Skrevet

Om jeg ville tatt en telefon til Mattilsynet er jeg usikker på, men jeg ville i hvertfall vurdert det sterkt.Anonymous poster hash: e4383...880

Hvorfor ønsker jeg ikke dyrets beste?? Det er lov i Sverige, der klima er det samme som hos oss. Og om det er det faktum at der er et bur-dyr, så burde jo ikke fugler, mus, kaniner, hamster osv være lov heller. Vår lille krabat er ute av buret hver eneste kveld, blir badet o får godt med stell :)

Nei, det er ikke lov. Det kan jeg ikke vi meg unna. Så den ser jeg. Men når det kommer til dyrets beste, skjønner jeg det ikke.

HiAnonymous poster hash: 58354...2cd

Det er riktig at det er flere dyr som det ikke burde vært lovlig å holde bare for fornøyelsens skyld. Når det gjelder reptiler er imidlertid lovverket slik at det er mulig å gjøre noe med det.

Skrevet

googlet skjeggagamer...har dere virkelig et slikt dyr??Fikk litt sug i magen da jeg så den,så litt...snodig ut for å være litt snill i ordbruken :wink:

Var de ikke fine?? ;)

Hehe, er så klart ikke som å kose en hund eller katt, men alikevel...

Den elsker å ligge i tepper eller dyner når vi har det i sofaen. Da rigger den seg til og bare koser seg. Ellers så har jeg den på skulderen, og da bare står den der og kikker rundt...

Ser så klart dette med loven... Men vi fikk skjeggagamen før barna kom, i våre litt "villere" dager ;) og vil ikke ta henne nå, har jo blitt så glad i henne :)

De kan fort bli 10-20 år, så hun har kommet for å bli :)

Hi

Skrevet

Var de ikke fine?? ;)

Den elsker å ligge i tepper eller dyner når vi har det i sofaen. Da rigger den seg til og bare koser seg. Ellers så har jeg den på skulderen, og da bare står den der og kikker rundt...

Ser så klart dette med loven... Men vi fikk skjeggagamen før barna kom, i våre litt "villere" dager ;) og vil ikke ta henne nå, har jo blitt så glad i henne :)

Hi

haha,liker å rulle i dyner faktisk! Ja,det er ikke mye slikt i ørkenen (er det ikke der de bort til vanlig?)så det er vel mykt og godt :fnise:

Disse dyra er jo mestere i å stå og stirre...hva ser den etter?Biter den?Pass på ørene! :P

Skrevet

Var de ikke fine?? ;)

Hi

haha,liker å rulle i dyner faktisk! Ja,det er ikke mye slikt i ørkenen (er det ikke der de bort til vanlig?)så det er vel mykt og godt :fnise:

Disse dyra er jo mestere i å stå og stirre...hva ser den etter?Biter den?Pass på ørene! :P

Haha, kanskje det er derfor hun liker dyner ;)

Ja, de står ofte å stirrer i EVIGHETER! Så går de litt, stirrer... Går litt og stirrer ;) ikke så mye bråk med de ;)

Vår har ikke bitt noen i allefall. Er vel som med de første dyr, aldri noen garanti. Men hun blir da løftet og bært av store og små, og har aldri på alle disse årene vist noen tegn på aggresjon.

Hi

Skrevet

Åå, de er søte! :) Jeg har hatt to stk selv, samt en kornsnok :)

Anonymous poster hash: cd690...ceb
Skrevet

Har en kompis som hadde slange. Han ble meldt til Mattilsynet. De kom å sjekket, konkluderte med at det ikke var noe fare med slangen og lot kompisen vår beholde den. De gangene mm hører i media at reptiler er funnet, er som regel i forbindelse med rassia av narkotika, våpen eller store mengder reptiler.

HiAnonymous poster hash: 58354...2cd

Rart dem fikk beholde, for ei jeg kjenner mista sin pga Mattilsynet, og der var det ikke snakk om dop eller noe... Hun er bare opptatt av dyr....

Anonymous poster hash: bf6ba...424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...