Gå til innhold

Dere som har blitt satt i gang over termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble dere satt i gang? Noen som har blitt satt i gang ved at de tok vannet? 

Kan dere fortelle litt om opplevelsen? Jeg skal bli igangsatt om to dager om ikke det skjer av seg selv før den tid, har hatt to spontane fødsler fra før så er litt redd for hvordan denne gangen blir.. 

Anonymous poster hash: f055e...10e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ganske moden fra før, men ingen tegn til fødsel. Jeg fikk en modningskapsel (prostaglandin) satt inn kl 12 på en fredag, dag 12 etter termin. Lå med ctg i en time. Gikk litt rundt, ingenting skjedde. Sjekk av åpning og ny ctg kl 16. Men de ville ikke sette flere kapsler pga mange ventende fødsler den natta. Dro på kjøpesenter og begynte å få litt mensmurring og litt sliten/smerter i ryggen. Spurte derfor jordmor da jeg kom tilbake på sykehuset i 22-tida om det ikke betydde at noe var i gang. Men ingen endring i åpning. Ryggsmertene økte på, i 01-tida ringte jeg på, men jordmora sa at en igangsettelse ville kunne ta dagesvis og jeg måtte bare være tålmodig. Prøvde sove, men smertene økte på. I 4-tida begynte jeg å ringe på alarmen igjen, da smertene i ryggen bare økte på. Ingen kom. Etter ca 2 timer så jeg masse blod i doskåla og fant ut at dette måtte jo ha noe å gjøre med fødselen. Bestemte meg for å ringe 113 om ingen kom nå, men fikk øye på alarmen på badet og fant ut at jeg skulle prøve den fordi de da ikke visste hvem som ringte på og ikke kunne overse alarm fra meg. En fremmed jordmor sto uttafor døra før jeg hadde vasket hendene. Det viste seg at jeg hadde 8 cm åpning og jeg ble rusha inn på fødestua og fødte etter 10 minutter. En veldig lett og fin fødsel. Syntes ikke igangsettinga var noe pes.

Skrevet

De startet med ballongjateter på meg, hadde ca 2cm åpning. Neste dag fikk jeg tablett, ingen fødsel den dagen.

Tablett dagen etter igjen, heller ingenting.

Tok vannet ca kl 1015, drypp startet ca 1115, riene startet 1130-1145. Ble sjekket 1230, hadde da 4-5 cm. 1320 var han ute. Kjapt men slitsomt, de kom tett. Rakk ikke epiduralen ( hadde lyst til å prøve denne gangen )

Skrevet

Var umoden, så ble fikk 2 modningstabletter. De gjorde jobben sin, for 4 timer senere var jeg moden og hadde 1 cm åpning. Jeg ble så strippet og 1 time senere startet riene.

Rask og grei fødsel, men litt småkomplikasjoner på slutten. Noe som er ganske vanlig ved igangsatt fødsel (Ikke for å skremme deg, men kan være greit å ha i bakhodet, jeg var nemlig ikke klar over det).

Anonymous poster hash: 658aa...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...