Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Og hvordan ble fødselen/fødslene? Jeg har født 2 barn, men var kun i middels aktivitet under svangerskap, trente ikke. Nå er jeg begynt å trene (men ikke gravid, da) og lurer på hvordan det blir med en evt fødsel hvis jeg klarer å trene jevnlig gjennom et evt svangerskap.. Anonymous poster hash: 898b0...00e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Jeg trente ikke, og hadde to raske fødsler. Var i jobb veldig lenge da, og gikk turer osv da jeg ikke hadde store plager. Venninna mi som spilte håndball på elitenivå lå to dager i fødsel og måtte til slutt få KS. Jeg tror ikke man får en enklere eller raskere fødsel fordi man er godt trent. Men jeg tror at dersom man får en lang og komplisert fødsel, så er man bedre rustet fordi man har trent. Anonymous poster hash: 9cb68...a02
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 trente MYE med nr 1- la på meg mest med henne (18kg) og endte opp med svangerskapsforgiftning. Var på beina og i form en uke etter hastesnitt. gikk ned alle kg etter få dager. Barnet ble 3,7kg . trente ikke noe med nr 2 gikk knapt opp i vekt, 2kg (likt utgpkt som da jeg ble gravid med nr 1) fødsel endte med tang, men i ok form etterpå.. Gikk ikke ned noe som helst etter ungen var ute. Barnet var 2,8kg nr 3, opp 5 kg, venter baby på rundt 4kg om 2 uker. Har ikke trent, kun hverdagsaktivitet og sunn kost.. Anonymous poster hash: b5fcd...f90
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Trente 2-3 ganger i uka (zumba) til 2 mnd før fødsel, men var på fjelltur mnd før. Fødselen varte 9 timer fra 1 ri til babyen var ute. Min første så jeg vet ikke om noe annet.... Anonymous poster hash: 1ea90...887
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Ikke trent verken før eller under svangerskap. Vært gravid to ganger og begge svangerskap har vært lette. Og begge fødslene har vært lette og raske (hhv 7 og 1 1/2 time). Anonymous poster hash: c0191...0d7
BellaSuz Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Trente 2-3 g/uke i første svangerskap, 6 t aktiv fødsel. Synes det gikk lett. Trente ikke andre svangerskap og hadde 4 t aktiv fødsel. Enda lettere! Men jeg gikk kun opp 10 kg i svangerskapene også....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Med nummer 1 trente jeg ganske moderat - la på meg 16 kilo, alle kiloene var borte etter ca 8 mnd (gjorde ingenting for å gå ned), barnet veide 3500g. Planlagt ks, og var i god form etter et par uker. Med nummer 2 trente jeg masse - la på meg 12 kilo, alle kiloene var borte etter 1 mnd (gjorde ingenting for å gå ned), barnet veide 3200g. Hastesnitt, og var i super form allerede etter 1 ukes tid. Med nummer 3 trente jeg absolutt ingenting på grunn av alvorlig sykdom i hele svangerskapet - la på meg 18 kilo, har fortsatt ca 10 kilo igjen nå 2 år senere (har ikke gjort noe for å gå ned enda, da jeg har vært veldig syk og gått på sterke medisiner), barnet veide 2900g. Hastesnitt. God form i etterkant, men syk av andre årsaker. Så for meg hadde nok treningen en del å si for vektoppgangen og formen i etterkant. Anonymous poster hash: c40e3...3f3
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Ikke trent noen av gangene.Første fødel var unnagjort på 4,5 time fra første rie, og jeg dro hjem og var i knall form dagen etter.Andre fødsel (tvillinger) var unnagjort på knappe 6 timer. Var på beina etter 30 min og dro hjem etter to dager. Ingen problematikk noen av gangene, og formen har vært topp. Sliten selvfølgelig, men ikke noen store problemer. Anonymous poster hash: 9f310...4b7
Gjest Østfold-80 Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Ikke trent noen av gangene,bare full jobb og en gå tur hver dag.
Superdolly Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 Jeg trente ikke, var for opptatt med å kaste opp... Jeg har hatt raske, lette fødsler. Siste var styrtfødsel og vi rakk såvidt inn på sykehuset.
BareMas Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Måtte kegge treningen på hylla i starten av svangerskapet da jeg var så kvalm og ble uvel av all unødig bevegelse, men trente en del etter dette gikk over. Avsluttet treningen igjen rundt uke 32 pga sterke kynnere. Hadde en kjempelett fødsel, trengte/hadde ikke tid til smertelindring. Full åpning på få timer, satser på en slik fødsel neste gang også.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 Og hvordan ble fødselen/fødslene? Jeg har født 2 barn, men var kun i middels aktivitet under svangerskap, trente ikke. Nå er jeg begynt å trene (men ikke gravid, da) og lurer på hvordan det blir med en evt fødsel hvis jeg klarer å trene jevnlig gjennom et evt svangerskap.. Anonymous poster hash: 898b0...00e Jeg trente null under før og under første svangerskap. Jobbet på butikk, stod/gikk mye der og gikk noen turer. La på meg 42 kilo, og de gikk IKKE av lett.....Så måtte legge om livsstil og begynne og trene mer regelmessig. Under andre svangerskap så trente jeg som jeg hadde gjort til vane nå, og spise likt. La på meg 10kilo, alle var av pluss de jeg ikke hadde fått av etter FØRSTE svangerskap, etter tre måneder. Bekkenløsning og kvalme var nesten ikke.eksistrende andre gang. Selv om treningen etterhvert føltes "resultatløs" fordi jeg ikke greide (gad???) presse meg som til vanlig, så trente jeg rolig nesten hver dag. (ergometersykkel, gåturer og litt styrke rumpe, lår armer og rygg) og det var som om denne treninga, som der og da føltes ut til og være resultatløs, fikk full virkning ETTER ungen var ute. Var proppa med energi, begynte og trille turer på over en time, dager etter vi kom hjem fra sykehuset....Fordi da sov ungen godt og jeg hadde LYST til og ut. Selv om det var den verste høst og vinter i manns minne. Regn og glatte veier hver bidige dag...I tillegg la jeg inn litt styrke etter trilleturene. For meg var det og trene før og under svangerskap alfa og omega. Og om man klarer, så skader det aldri..SÅ hvorfor ikke prøve ? Anonymous poster hash: b88a2...e34
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Trente ikke før, under eller etter de to foregående svangerskapene mine. Men hadde nok om ikke annet gått mer på tur om jeg ikke allerede fra rundt uke 20 hadde fått kynnere bare jeg tenkte på å bevege meg;-) Ingen av fødslene var spesielt vanskelige. Den første var vel en ganske vanlig for en førstegangsfødende, mens den andre gikk veldig raskt. Anonymous poster hash: 5d62a...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå