Gå til innhold

Ta av seg på beina inne hos deg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at elektrikere, rørleggere, snekkere, malere, feiere whatever -håndtverkere som skal gjøre en jobb inne hos deg ikke tar av seg på beina?

Jeg har hatt besøk av flere og de fleste bare trasker inn med sko på . Jeg er ikke så nøye på det så jeg sier jo ikke noe, men jeg har møtt et par som faktisk HAR spurt om de skal ta av seg på beina; de har fått høre at "nei det går fint det" ;)

Men dem som ikke spør, er det uhøflig ?

Eller er det bare sånn man må forvente og normalt i den bransjen ?

bare lurer jeg altså - for kan jo hende de ikke gidder ta av seg på beina hele tiden i alle hus for eksempel.....

Noen av dem har jo skitne sko når det regner ute og det blir jo flekker på gulvene etc

Anonymous poster hash: f7d1c...91d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange bruker vernesko og da skal de ikke ta av seg på beina :)

Anonymous poster hash: 653a0...ef1

Skrevet

skjønner det hvis de skal løfte noe tungt ja, men på befaringer for eksempel og når de jobber med lette ting ? nei aner ikke, kanskje helt normalt :)

Skrevet

Huff. mannen min er elektrikker og fortalte i dag at han hadde gått inn til en kunde med hundebesj under skoene. han hadde trampet i det ute på gårdsplassen deres. gikk heldigvis greit da, kunden ordnet opp i det selv. han skulle jo i kjelleren hvor det var skittent og byggningsområde så de må jo ha sko på.

da vi hadde snekkere her selv, så la de utover papir på gulvet der hvor de gikk slik at de ikke skulle ødelegge gulvet når de hadde sko på!

Anonymous poster hash: b050f...002
Skrevet

haha så grusomt :D men enda godt det ar hans egen bikkje og hage (eieren), da er det han som ikke har tørka opp .. det visste jo ikke mannen din =/ men ja... i visse sammenhenger må man nok ha skoa på seg !

Er bare sånn at det virker som alle, uansett ærend bare trasker inn (det ville de nok fått lov til uansett men jeg tror da jeg ville spurt selv..) :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vil heller at de har sko på enn at de blir skitne når de trasker rundt i støv og skitt som det gjerne blir når man pusser opp noe :P

Skrevet

her har de tatt av seg på beina alle mann... De som jobbet med ovn og pipa hadde med seg store tepper de la ut for å ikke skitne til. 

Anonymous poster hash: c214f...0a9
Skrevet

jeg pusser ikke opp (så det har ikke vært skittent fra før av, fullt innredet rent hus)...

virker som det er litt ulikt da, men bare et par har tatt av seg på beina her =)

Skrevet

skjønner det hvis de skal løfte noe tungt ja, men på befaringer for eksempel og når de jobber med lette ting ? nei aner ikke, kanskje helt normalt :)

Når vi pusset opp kjøkkenet tok de av seg på beina når de var på befaring, og hadde sko på når de monterte. Rørlegger og elektriker hadde også på sko selv om de ikke jobber med tunge ting. Jeg følte at det var naturlig at det var slik.
Skrevet

De fleste håndverkere et pålagt av arbeidsgiver å bruke godkjent verneutstyr hele arbeidsdagen. Det handler om forsikringer og evt erstatningskrav hvis det skulle oppstå en skade eller ulykke. Det er jo ofte unødvendig å gå inn med sko hvis de bare skal kikke, men skal de jobbe, så må de bruke vernesko.

Anonymous poster hash: 88199...312

Skrevet

Kjøp inn blå skotrekk på apoteket og del ut evt håndverkere ved ankomst. Utrolig ekkelt å gå med sko inne, særlig med små barn som krabber rundt:/

Skrevet

Jeg har veldig kraftig luktesans, og noen ganger er det like greit at sko som har blitt jobbet i noen år blir på føttene  :wacko:

Anonymous poster hash: 5f92d...269
Skrevet

Når elektrikeren kom inn i huset tok de faktisk av seg skoene, mulig de tok hensyn til spedbarnet som var her. I yttergangen der det er fliser gjorde de det ikke.

Anonymous poster hash: e9a7c...40b

Skrevet

Fikk en gang en elektriker inn i her vi leier, vi har persiske tepper og en baby som da krabbet rundt på gulvet. Mannen min ba han ta av seg på beina, da så han litt overrasket ut, og svarte litt spørrende:"...javel"....

Anonymous poster hash: d9bbb...655

Skrevet

Ganske uhøflig å ikke ta av seg på bena, ute trår man i kattepiss møkk og jord...

Anonymous poster hash: d9bbb...655

Skrevet

Jeg ber dem pent om å ta av skoene. Ingen skal traske i mitt hjem med sko. Om de trenger sko, så får de ta dm med.

Anonymous poster hash: 1a4d7...826

Skrevet

Veldig lurt å kjøpe inn blå trekk. Har irritert meg grønn over håndverkere som tramper inn med sko uansett hva slags jobb de skal utføre. Ikke gøy å komme hjem med to barn fra barnehagen til et hus som er trampet ned med murpuss... Da skulle de utføre en jobb i kjelleren og gikk gjennom stua med sko når de skulle inn og ut...

Anonymous poster hash: d240a...8fd

Skrevet

Etter vi var ferdige med å pusse opp loftet oppdaget vi at hele trappen var ødelagt. Fagfolka tok ikke av seg på beina og trappa var blitt full av småhakk og riper. Etter mye om og men, ble trappen pusset ned og lakert på ny på firmaet som gjorde jobben sin regning.

Anonymous poster hash: 7c8b2...e82
Skrevet

Når vi pusset opp badet ble skoene beholdt på, de gikk jo også stadig ut og inn av huset etter verktøy i bilen og lignende.

De la ut brunt papir i gangen der de gikk :)

Skrevet

Ja, jeg sier bare at det er fint om de tar av seg på bena. Da gjør de det.

Anonymous poster hash: 4af26...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...