Gå til innhold

Har så lyst å glede meg skikkelig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er det 6 uker igjen til termin og snart 8 måneder siden vi fant ut at vi skulle bli foreldre. Jeg er 18 år og han er 20 år..

Jeg har alltid vært imot abort, men han ville vel heller mer den retningen..MEN han støttet meg uansett hvilket valg jeg tok. Og jeg vet det at hadde jeg tatt abort hadde jeg hatt det verre idag enn jeg har det nå. Vi hadde vært sammen siden nyttårsaften bare, men kjent hverandre i 5 år. 

Men så klarer jeg ikke å la være å tenke sånn at hvorfor passet jeg ikke bedre på med p-pillene, hvorfor skaffet jeg ikke bare en annen prevensjon når jeg vet at det er håpløst for meg å huske. Og da er det jo spesielt viktig å passe på i et forhold der det blir en del sex! Så tenker jeg at det hadde vært så fint med noen år bare for oss selv, men jeg vet jo at det blir koselig at vi blir 3 også.. Er bare redd for hvordan forholdet blir da, men begge to er veldig bestemt og forberedt på å jobbe med det ihvertfall. Jeg tenker også på at det blir koselig med en liten og se han vokse opp og ta sine første steg og alt det der..  Men jeg kunne bare ønske jeg kunne legge fra  meg de andre tankene om at jeg egentlig kunne ønske jeg ikke var gravid og bare glede meg nå den siste tiden!  For det er jo trossalt bare 3 uker til det kan skje når som helst.

Og det også skremmer meg litt. Vi bor ikke der vi kommer ifra pga jobben til samboeren, men jeg reiser hjem tre uker før termin når jeg er 37+1, men han kommer ikke før jeg er 39+1 fordi han må være her til han får juleferie.. Føder på hjemstedet siden det er juleferie og vi skal hjem uansett og at det uansett hadde vært like greit og være rundt familie den første tiden, så blir vi der en stund før vi reiser tilbake. Da er jeg så redd for at det skal skje noe iløpet av de to ukene for jeg vil virkelig ha han med på fødselen..  Så jeg håper så inderlig at jeg går til uke 39 ihvertfall!  Det er også en bekymring som gjør det vanskelig å glede seg..

Noen andre som har fått barn så tidlig og etter så kort tid som kjærester? Som vil fortelle at jeg ikke kommer til å angre etter babyen kommer, uansett om jeg vet det så trenger jeg bare å få vite andres erfaringer..

Anonymous poster hash: cf0a5...fd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ble foreldre til eldste 3 dager før jeg ble 19. Han var 20. Vi hadde vært sammen i 2 år da hun ble født. :-) det gikk veldig fint. Jeg var ferdig med vgs og tok perm 1 år før jeg startet på høgskole da jenta var 10 mnd. Nå venter vi nr 4. Vi er gift og har vært sammen i 9 år. Vi har kjøpt hus og bil og har faste jobber. Bisatte oss på hjemplassen min. :-) det kommer nok til å gå veldig fint skal du se.

Skrevet

Ja, fikk barn på samme alder som deg. Ikke sammen med barnefar mer. Har flere venninner som også fikk barn tidlig, og ingen er sammen med faren lengre dessverre....

Anonymous poster hash: 450e8...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...