Gå til innhold

Noen som vet angående bilkjøp...:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en bil.

Selger og jeg har skrevet kontrakt, jeg har fått lån og ordent med banken.

salgsmeldingen ble sendt i går.

Selger finner ikke vognkort del 2, men han skreiv ut ei tapsmelding og fylte ut og la ved kopi av  leg.

Fikk nettopp mld fra banken om at beløpet blir ikke utbetalt før bilen er registrert på meg...

Når kan jeg forvente det?

Jeg må vell ordne med forsikringen også fort om mulig.....

Anonymous poster hash: 5ffa3...ef9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fort bilen er registrert på deg, så får den andre penger, og at selger ikke har orden i papirene får ikke du gjordt noe med. Ang forsikring bør du ringe din forsikring og høre...

Anonymous poster hash: 16206...d7e

Skrevet

okei...så så fort det er registret på meg på trafikkstasjon så får han pengene?tar vell ei god uke da......

Skrevet

Pengene blir utbetalt så snart bilen er formelt registrert på deg.

Dette betyr at omregistreringsavgiften må være betalt først. Den blir sendt til ny eier.

Dersom du vil fremskynde prosessen, kan du møte opp på trafikkstasjonen og betale der.

Vi har både solgt og kjøpt bil nylig.

Den vi solgte skulle fullfinaniseres med lån. Vi som selger fikk lånet direkte fra banken utbetalt til oss.

Det tok nesten to uker før de endelig utbetalte. Jeg hadde dog fått en bekreftelse fra banken på utbetalingen, alt de ventet på var at bilen var formelt omregistrert. Jeg syns dette tok fryktelig lang tid, man er jo prisgitt at kjøper betaler omregistreingsavgiften umiddelbart, ellers vil jo det ta mye lenger tid.

Når vi kjøpte bil, så reiste jeg til trafikkstasjonen og betalte omregistreringen samme dag som selger leverte vognkort/salgsmelding. Da kom vognkortet i posten etter et par dager, så det gikk mye raskere.

Nå hadde ikke dette noen praktisk betydning, da vi finansierte bilen selv, uten lån.

Anonymous poster hash: a9618...cf9
Skrevet

takk for langt og utfyllende svar :-)

okei da venter jeg på giro(er 2 timer til trafikkstasjon og jeg har ikke mulighet å møte opp der).

men når begynner lånet mitt å trekke?blir det 15 NESTE mnd(jeg sa jeg fikk utbetalt lønn 15 hver mnd.) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...