Gå til innhold

høy puls og sliter med å puste!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd litt forskjellig som gravid, men ikke dette. Er 32 uker på vei. I hele går merket jeg forhøyet puls og jeg slet med pusten. Trodde d var fordi jeg var trøtt. Men nå våknet jeg nettopp pga høy puls og tungpusthet. Føler meg småkvalm og uvel. Er liksom noe som presser på brystet. Er dette noe jeg bør få sjekket? Eller er det bare en vanlig ting som følger med?

Anonymous poster hash: c594a...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du få sjekket med en gang. Kontakt legevakt eller føden.

Anonymous poster hash: 59a99...a3b

Skrevet

Du ringer legevakt evt 113..

Nå. Ikke avvent. Nå.

Lykke til..

Anonymous poster hash: b2a71...ace
Skrevet

Hørtes ikke noe greit ut. Håper det viser seg å ikke være noe..

Hvordan går det nå?

Anonymous poster hash: f69f1...146

Skrevet

Håper det går bra med deg. Jeg hadde det sånn hele graviditeten uten at noe var galt. Hvilepulsen min lå mellom 113 og 130. Alle reagerte på det, men konkluderte med at det var pga jernmangel.

Vannvittig plagsomt å ikke få puste ordentlig. Var konstant sliten.

Har fremdeles høy puls, 2 mnd etter fødsel. Ligger på ca 110 nå så går sakte men sikkert nedover.

Skrevet

Kjenner d fortsatt. Leverte nettopp min lille i bhg, er helt anpusten nå. Prøver å ringe fastlegen men får ikke svar :/ hvilepulsen er på ca 100 jevnt over. Er ikke dette normalen for gravide altså?

Anonymous poster hash: c594a...156

Skrevet

Jeg ble nylig helsjekket for hjertesykdom med de symptomene. Kan være graviditet som i mitt tilfelle men kan også være noe mer alvorlig. Fortsett å ringe legen er mitt råd.

Anonymous poster hash: c9bd3...808

Skrevet

Du må få utelukket blodpropp

Anonymous poster hash: 59a99...a3b

Skrevet

Eg hadde en slik periode, og blei sjekka med ekg etc. Var ingenting med meg, dei mente det kunne komme av fall i blodprosent. Gjekk over etter ei vekes tid for min del. Men som andre seier, få sjekka det@

Skrevet

Du må få det sjekket ASAP! Masse god bedring! :)

Skrevet

jeg Hadde det sånn gjennom hele graviditeten begge gangene.

Merket det rundt uke 10-12. hadde hvilepuls over 100, fryktelig hodepine.

sånn dunkende hodepine. Hadde høyt blodtrykk (140/85-150/96)

Ble sykemeldt fra uke 10 og ut svangerskapene. Legen målte ekg begge gangene uten å finne noe annet galt enn rask hjerterytme, tackycardi eller hva han kalte det. Fikk også døgnmåling av blodtrykk og ekg.

Dette har gått over etter fødselen begge gangene. Jeg vet ikke hvorfor det skjer når jeg er gravid, men når babyen er ute så er puls og blodtrykk normalt igjen hos meg.

Skrevet

Men man blir veldig sliten av å gå sånn ihvertfall. ville tatt en tur til legen og evt fått en sykemelding hvis jeg var deg. eneste som hjalp meg var å ligge mest mulig rolig. bare jeg reiste meg opp så dundret pulsen i vei enda fortere og det dunket så fælt i hodet at jeg hadde lyst til å gråte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...