spirelill Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Hva slags rutiner har din SFO rundt inn og utsjekking av barna? Føles det trygt? :-)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 De ropes opp etter skolen når AKS (aktivitetsskolen) overtar, ved henting krysses barna ut på klasselista. Noen ganger sitter en AKS-ansatt og overvåker disse listene, andre ganger er det selvbetjening. De pleier å være ute når jeg henter, virker ikke som de følger så veldig med. Tror ikke det vært vanskelig å ta med seg en unge hvis man ville og opptrådte selvsikkert nok.. Men jeg synes ikke det virker utrygt altså. Anonymous poster hash: 44ccc...64b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Regelen sier at man aldri skal forlate sfo uten å gi beskjed til en voksen. De krysses av inne, ute har de voksne et ark i hånden som de skriver opp navnet på de som går. Innimellom kryssjekkes listene til de ute med kryssene inne, så alle skal være krysset av og observert at har forlatt sfo. Skulle det skje at det er et barn som ikke er krysset ut mangler, ja da ringer de. Vi bruker ikke sfo om morgenen, så jeg vet ikke hvordan ting fungerer da. Anonymous poster hash: b6bc4...a1f
Superdolly Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Hos oss blir barna møtt i garderoben om morgenen, omtrent som i barnehagen. Da har jeg bare gått, så om de da krysser av på noen liste eller noe slikt vet jeg ikke. Vil vel tro det. På ettermiddagen har de stort sett vært ute når jeg henter, og da er det en av de voksne som har liste med seg ut. De krysser av for at barnet er hentet. Det er vårt ansvar å ta kontakt med de voksne og si fra at vi henter, men de er aldri vanskelige å finne. Minst en av dem oppholder seg like utenfor døra, vanligvis den med lista.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 De har en liste der barna selv eller foreldrene krysser dem ut og inn, men det er stadig noen som glemmer det eller som krysser av på gal linje. Ingen reagerer derfor om listene ikke stemmer med de barna som er der. De har heller ikke orden på beskjeder som blir gitt, slår ofte av telefonen og nekter å ringe opp foreldre hvis barna påpeker feil. Senest forrige uke kom min datter hjem og sa at jeg måtte ringe moren til et annet barn. SFO hadde mistet lappen om at hun skulle gå hjem selv og hun fikk derfor ikke lov å gå hjem og de nektet å ringe opp moren. Jeg har også opplevd flere ganger at barna har blitt sendt hjem når de skulle vært på sfo pga rot med lister. Det er greit for ungene å ha et sted å leke med venner etter skolen, men jeg regner ikke på noen måte med at de ansatte vet hvilke barn de skal passe på. Anonymous poster hash: 0eaa0...aba
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Det er nok veldig forskjellig fra sted til sted. Her hos oss kommer barna til rommet som sfo bruker som base. Der blir de sjekket inn i lista, er det noen som ikke kommer og vi ikke har fått beskjed om at de er syke eller skal hjem blir dette sjekket opp. Jobber på en veldig liten sfo da så har full oversikt. Anonymous poster hash: f4fbd...4ec
Anonym bruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Hos oss henger klasselistene oppe om morgenen, og vi krysser barna selv inn. I tillegg ligger det en 7sans-kalender der som foreldrene kan skrive beskjeder inn i, f.eks. "Per blir hentet av bestemor i dag". Det er alltid en ansatt på SFO som står med klasselistene om ettermiddagen, og foreldrene sjekker sitt barn ut. Syns det funker greit. Anonymous poster hash: 814e5...c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå