Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Har sett litt på star tour sin side, og virker som vi kan få neste sommers ferie billig hvis vi bestille nå i lang tid i forveien. Får turer til under 10 000 kr for 2 voksne og 1 barn på 3 år. Men jeg aner jo ikke hva som er viktig. Ønsker mulighet for å bade i basseng og på sandstrand, shopping og enkel tilgang på mat og drikke. Også må det jo være barnevennlig og derfor ikke så lange avstander å gå. Men jeg blir helt forvirra i den jungelen av feriesteder. Noen av dere er jo reisevant så håper at jeg kansje kan få litt hjelp av dere til å finne en billig ferie? Vi har aldri vært i syden noen av oss, Og har aldri hatt råd til det heller, men hvis vi får 1 uke for ca 10 000 så blir det jo ikke så mye dyrere enn å farte rundt i Skandinavia som vi har brukt å gjøre. Anonymous poster hash: 882b2...aed
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Ingen som har noe å komme med? Tips om steder og hoteller? Hva som er viktig å tenke på og mindre viktig? Hva som er ok avstander og hva som er tungvindt? Anonymous poster hash: 882b2...aed
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Lurer jeg på og Anonymous poster hash: 8a59f...50f
*Miss Marple* Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Star Tour har familiehotell som kalles Blue Village som er tilrettelagt for småbarnsfamilier med fine bassenger og ofte ikke så langt til stranden. Der er det ofte lekeplasser, Bamseklubb og underholdning for barna om kvelden. Man kan også ofte velge All Inclusive, da er all mat, is og drikke inkludert (barn under 12 år er gratis når to voksne betaler). Det finnes mange fine plasser, men Bulgaria og Tyrkia er vel kanskje de billigeste alternativene. Min favoritt er Mallorca, men det er kanskje litt dyrere. Det er litt vanskelig å råde fremmede, men om du lurer på noe konkret er det bare til å spør
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Takk for svar miss Marple. La oss si det ene hotellet har strand 300 meter unna og sentrum 2,5 km unna og ett annet hotell har stranda 1,5 km unna og sentrum bare noen meter unna. Hva er mest praktisk, strand eller sentrum nærmest? Går da ut i fra at det er basseng på hotellet også. Og hvor lange avstander er egentlig ok på ferie uten at det blir irritasjons moment? Ene plassen jeg så på var mallorca mellom 8000 og 9000 kr. men tror det var klippestrand, uten å ane hvilken betydning det har. Anonymous poster hash: 882b2...aed
*Miss Marple* Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Takk for svar miss Marple. La oss si det ene hotellet har strand 300 meter unna og sentrum 2,5 km unna og ett annet hotell har stranda 1,5 km unna og sentrum bare noen meter unna. Hva er mest praktisk, strand eller sentrum nærmest? Går da ut i fra at det er basseng på hotellet også. Og hvor lange avstander er egentlig ok på ferie uten at det blir irritasjons moment? Ene plassen jeg så på var mallorca mellom 8000 og 9000 kr. men tror det var klippestrand, uten å ane hvilken betydning det har. Anonymous poster hash: 882b2...aed Det er jo mye smak og behag, men for oss er avstand til stranden viktigere enn avstanden til sentrum. Og 2,5 km er jo ikke langt å rusle om kvelden for å komme til sentrum 1,5 km til stranden er altfor langt for oss for da kan man ikke ta små turer fra hotellet og dukke seg i havet, da må man pakke for å være på stranden noen timer. Ofte syns de minste barna det er kjekkere å bade i bassenget og leke i sanden på stranden En klippestrand har ikke sand og er kanskje litt vanskeligere å bade fra for et så lite barn - men det har jeg ikke erfaring fra selv altså.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Er det ikke vanlig med dobbeltseng? Virker som alle har enkeltseng og sovesofa Og tillegg for å oppgradere er det pr person? Og hva i alle dager betyr alle disse ssss? Anonymous poster hash: 882b2...aed
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 ssss betyr 4 stjerner.....altså en s for hver stjerne. Anonymous poster hash: d7361...ee5
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 Alcudia er vel et greit sted for en nybegynner i syden... Ville valgt familierom selv om dere har bare ett barn, gull med eget soverom så kan barnet legges om kvelden og dere romstere i det andre rommet. http://www.ving.no/spania/alcudia/sunwing-alcudia-beach Anonymous poster hash: 1d363...be3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #10 Skrevet 17. november 2013 Alcudia er vel et greit sted for en nybegynner i syden... Ville valgt familierom selv om dere har bare ett barn, gull med eget soverom så kan barnet legges om kvelden og dere romstere i det andre rommet. http://www.ving.no/spania/alcudia/sunwing-alcudia-beach Anonymous poster hash: 1d363...be3 Helt knall med tips, skal sjekke ut. Heldigvis sover barnet hvor som helt og bryr seg ikke om bråk bare han er trøtt. Han er typen du kan vri og vende i alle himmelretninger uten reaksjon, sover han så sover han. Anonymous poster hash: 882b2...aed
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #11 Skrevet 17. november 2013 Når på sommeren skal dere reise da? Ville ha unngått Tyrkia midt på sommeren, det blir altfor varmt. Dessuten er det en lang busstur til Alanya om det var reisemålet f eks. Jeg ville ha valgt en destinasjon med forholdsvis kort busstur fra flyplass til hotell. Basseng er et must, iallefall hvis stranden ikke er så fin eller nærme. Maks 3-400 m til strand liker jeg. Sentrum er ikke så nøye dersom det finnes noen spiseplasser i nærheten av hotellet. Eller dere har all incl. Det er litt slitsomt på kvelden å gå ut å spise hvis man må gå flere km. Iallefall med en 3 åring. 1 km maks. Jeg liker at alt er nærme da, så bruker en del tid på å finne passende hotell Prisen stiger i takt med korte avstander og fine fasiliteter. 10.000 for dere tre på sommeren hørtes veldig rimelig ut! Mallorca er min favoritt med de aller minste. Alucudiastranden er langgrunn og fin. Anonymous poster hash: f2137...313
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #12 Skrevet 17. november 2013 Med småbarn ville jeg valgt å reise til Spania. Passelig varmt midt på sommeren, og de er ikke like intense og frempå som f.eks tyrkere. Å bo nært stranden var for vår del gull verdt. Har bodd på et hotell som var 4 km unna stranden, men det var et mareritt. Vi var avhengig av buss, og den gikk kun 2 ganger om dagen (09.00 til stranden og 16.30 tilbake til hotellet) noe som var alt for lenge å være. Kunne jo tatt taxi selvfølgelig, men det valgte vi å ikke gjøre. Man blir fort lei av å ligge med et hotellbasseng hver dag, så det er godt med litt forandring. På kveldene er det også koselig å bo nært stranden, å spasere langs strandpromenaden, spise på koselige restauranter på stranden og bare nyte oppholdet. Når man har barn med på tur er det ikke så stor prioritet å dra på shopping. Selv om man ikke bor midt i sentrum, kan man ofte finne koselige markeder, matbutikker, og boder. Midt i sentrum er det ofte festing og mye styr på kveldene, og det er ikke ofte det mest optimale å ta med barn på de stedene. Du finnes mange fine familiehoteller (skal se om jeg finner det vi bodde på) som har underholdning for barn på kveldene. Noen reiseselskaper har også f.eks. bamseklubben som barn kan meldes inn i når dere er på ferie. Der er det flere arrangement for barn, og dere har fin anledning til å bli kjent med andre småbarnsfamilier som er på ferie. Selv har ikke vi prioritert å ha eget rom til barna, da de er flink til å sove hele natten og vi ofte har sittet ute på balkongen etter de er lagt. Vi har oppholdt oss utrolig lite på hotellrommet, kun vært litt inne for å slappe av i den varmeste tiden på dagen (mellom 12 og 2), spist, latt barna hvile litt og ordnet oss før vi dro ut for å spise på kveldene. Ellers er vi ute fra morgen til kveld. Men er litt greit å ha et ok rom når man reiser med barn, selv om det ikke har vært høyest prioritet hos oss. Selv om barnet er 3 år er det greit å ta med vogn (personlig synes jeg det), for da har dere anledning til å være litt lengre ute på kveldene og la barnet sove om det er trøtt eller slappe av i beina om dere skal gå langt.På alle hotellene vi har bodd på, har vi alltid hatt dobbelseng. Men om dere reiser fler enn 2, blir det gjerne brukt en sofa på stuen som ekstraseng. Så dere er ikke nødt til å betale for å få ekstra seng. Men om dere ønsker f.eks ett ekstra rom til 3-åringen kan det komme tillegg i prisen.Men styr unna Tyrkia! Det er drepende midt på sommeren! Anonymous poster hash: 5bacc...2f6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #13 Skrevet 17. november 2013 Kikker på mallorca. Ser på ett hotell som er 11 169 kr for 1 uke i ett roms leilighet, tillegg på 395 kr for 2 roms med markterrasse. dette er priser uten mat da, så koster jo litt med maten og. 20 meter til sandstrand, 50 meter til shopping, minibank og supermarked. men er 4,7km til sentrum. Synes det virker veldig greit der. har 4xs Dette er da i august Anonymous poster hash: 882b2...aed
*Miss Marple* Skrevet 17. november 2013 #14 Skrevet 17. november 2013 Syns det hørtes flott ut. Med så mye i nærheten er det ikke sikkert at dere bryr dere med å dra inn til sentrum mer enn en gang eller to iløpet av en uke. Det pleier alltid å være spisesteder i nærheten av hotellet uansett. 4 x S er veldig bra og jeg tror dere kan bli godt fornøyde med det hotellet.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2013 #15 Skrevet 17. november 2013 #13...den synes jeg høres flott ut :-) Anonymous poster hash: d7361...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå