Gå til innhold

Er 1750 kcal for lite når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker en vektnedgang på 2 kg pr mnd. Dette skulle være greit når man ammer. Men er 1750 kcal for lite?

Etter første uken har jeg gått ned 4 kg, men baby er bare 6 uker så det kan vel være noe av babyvekten som forsvinner.

Har rikelig med melk...

Anonymous poster hash: 2b401...3ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er jo ikke at melka kan forsvinne, om den ikke gjør det, men at hurtig vektnedgang frigjør en del giftstoffer i kroppen som går over i morsmelken. 1750 er litt lite når du ammer ja. grete rhoede anbefaler 1600 som minimum om man ikke ammer. jeg hadde nok lagt meg på 1900-1950! =) Lykke til med slankingen!

Skrevet

Man skal ikke slanke seg når man ammer. Det blir giftstoffer i melken. Vent med det til du er ferdig med å amme. Hvis ikke er det faktisk bedre at du gir erstatning på flaske.

Anonymous poster hash: bd08a...cfa

Skrevet

Du må ikke gå aktivt inn for å slanke deg nå når du ammer. Da vil kroppen skille ut avfallsstoffer i melken. Kalorimengden du spiser høres i minste laget ut. Ville spist sunn og riktig mat i moderate mengder og prøvd å få mosjon hver dag.Kos deg med babyen;)

Skrevet

- men man vil jo naturligvis gå ned likevel, om man trenger mer kalorier, og hvis man for eksempel ikke får tid til å spise så ofte.. man spiser kanskje sunnere enn i graviditeten fordi man er "Lei av å være feit", går mer turer og trener mer enn man gjorde i 9 mnd osv...

- Ingen klager jo på dem som farer ned i vekt mens de ammer , når de ikke aktivt slanker seg... vil jo skille ut det samme vil jeg tro !? og det er MANGE som går ned MYE når de ammer.... =/

Anonymous poster hash: a519e...771
Skrevet

Om du høyner inntaket litt så du ikke går ned så mye hver uke går det bra. :-) 0.5 kg i uka er sunn nedgang. Så derfor jeg mente 1900-1950 kcal

Skrevet

jeg skal amme, og kommer ikke til å gidde å telle kalorier.... en dag blir det sikkert 2000, andre dager 1400.. aner ikke.... nok å tenke på utenom det i tillegg =)

Anonymous poster hash: a519e...771
Skrevet

Giftstoffer er ikke et reelt problem hvis du holder deg over 1500 kcal. Men for å kunne fungere i det daglige, ville jeg ikke lagt meg under 1700 i allefall. Det er helt innenfor å gå ned 0.5 kilo i uken når man ammer - dog helst når baby har begynt med litt fast føde i tillegg.

Anonymous poster hash: 54cc7...e52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...