Gå til innhold

Spiser i sovne eller bruker puppen som smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille baby på 3 uker slipper aldri puppen etter amming. De første ukene sovna han alltid under amming og da glapp taket på puppen, men nå virker det som han sutter i sovne? Sutter veldig sjeldent og uregelmessig og merker at taket på puppen endrer seg (noe som gjør meg veldig sår), men nekter å slippe tak. Han våkner når jeg kobler han fra og viser da tegn til å ville ha mer pupp.. Hvordan kan jeg vite om han er sulten eller bare har et stort sugebehov? Leser jo overalt at de skal få pupp hver gang de vil ha og skal få ligge til helt til det slipper selv, men da blir jeg liggende døgnet rundt med stadig mer blodige bryst… 

Anonymous poster hash: 847a6...9cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik var min eldste også. Jeg hadde brystvorter som drypte blod og et stadig større underskudd på søvn, mat og andre essensielle hverdagsbehov...

Jeg måtte til slutt stikke fingeren inn i munnviken for å lette på vakumet og lære henne til å ta smokk. Følte meg skikkelig dårlig, men jeg så ingen annen utvei.

Heldigvis så så det ut som om snuppa syntes det var helt greit og tok smokk ganske raskt og falt også fortere til ro. I tillegg ble det mer "effektiv" amming og ikke bare kos under amming --> noe som igjen førte til en mer mett og fornøyd baby :)

Skrevet

Slik var min eldste også. Jeg hadde brystvorter som drypte blod og et stadig større underskudd på søvn, mat og andre essensielle hverdagsbehov...

Jeg måtte til slutt stikke fingeren inn i munnviken for å lette på vakumet og lære henne til å ta smokk. Følte meg skikkelig dårlig, men jeg så ingen annen utvei.

Heldigvis så så det ut som om snuppa syntes det var helt greit og tok smokk ganske raskt og falt også fortere til ro. I tillegg ble det mer "effektiv" amming og ikke bare kos under amming --> noe som igjen førte til en mer mett og fornøyd baby :)

Når tok du henne av da? Synes det er så vanskelig å vite om han er mett eller ikke.. Men virker som om han ikke klarer å begrense seg selv, kan spise til det kommer i retur både når han ligger ved puppen og når han får flaske (pumper meg for å skåne puppene litt). Hvis jeg kobler han av etter 50 ml virker han fornøyd, men hvis jeg ikke kobler av spiser han fort 100 ml og gulper så maaaaasse etterpå… 

Skrevet

Spiser i SØVNE heter det...

Anonymous poster hash: 87b46...c64

Skrevet

Spiser i SØVNE heter det...

Jeez.. Hun vet da vel det.. Må kunn gå ann å ha litt skriveLEIF. Og hvertfall når man har underskudd på søvn...

Skrevet

Like mye feil for det...

Skrevet

Når tok du henne av da? Synes det er så vanskelig å vite om han er mett eller ikke.. Men virker som om han ikke klarer å begrense seg selv, kan spise til det kommer i retur både når han ligger ved puppen og når han får flaske (pumper meg for å skåne puppene litt). Hvis jeg kobler han av etter 50 ml virker han fornøyd, men hvis jeg ikke kobler av spiser han fort 100 ml og gulper så maaaaasse etterpå… 

Hmm, kan ikke huske det altså :huh:

Jeg tok vel et valg ut fra hvor lenge det var siden sist hun fikk mat, hvor lang tid hun hadde brukt på å spise og hvor mye "sove-spising" det var ved nettopp den ammingen :)

Jeg brukte aldri flaske på henne, så har ingen anelse om hvor store mengder hun fikk i seg.

Tror nok det er veldig individuelt, så du må nok bare prøve deg frem litt.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...