Gå til innhold

Redd, trist og usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal inn til oslo Volvat og ta kolonoskopi i morgen ettermiddag. Jeg skal drikke en pulverløsning, Pico-prep og jeg sitter å kvier meg. Jeg er så redd for å bli dårlig, og jeg er enda mer redd for selve undersøkelsen. Det er ingen som vet noe om hva som har skjedd, men i korte trekk ble jeg voldtatt for en stund tilbake på en sådan måta at jeg går inn i panikkanfall ved tanken på noe der nede. Dette skammer jeg meg fryktelig over og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg kan selvfølgelig forklare for legen hvorfor jeg er så opprørt over undersøkelsen og be om smerte/beroligende medisin, men jeg vet ikke om jeg klarer å gjennomføre. Jeg vurderer om jeg skal la være å møte opp. Åsaken til undersøkelsen er ikke mistanke om sykdom. Jeg har bare slitt med intoleranse og lgene sa at vi like godt kunne undersøke hele dritten. Hva skal jeg gjøre? Jeg gråter og gråter:( Jeg vil ikke gjennom tømmingen heller. Jeg har hørt at det kan komme alle veier.  

Anonymous poster hash: 0c6ad...790
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å forklare noe som helst utover at du gruer deg veldig, og derfor gjerne vil ha nok beroligende. Evt kan du si at du er redd du kan få panikk. Husk å ta kollektivt. Du kan nemlig ikke kjøre bil etter å ha fått beroligende.

Tømmingen er ikke behagelig. Men min erfaring er at den går ganske rolig for seg.

Du må jo selv ta valget om du skal gjennomføre eller ei. Undersøkelsen er kun for din egen del.

Lykke til uansett valg.

Anonymous poster hash: d37a6...696

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...