Gå til innhold

Hva synes dere om dette? (stemor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jente på 19 år som bor med en mann på 37 år. Mannen har 2 barn på 4 og 7 år. Jenta jobber ikke, har ikke vgs og har en litt ustabil fortid... 

Hun omtaler barna som sine, er med på foreldre arrangementer i bhg og skole, og "leker" husmor - noe hun egentlig ikke er...... Hun snakker også stygt om barnas mor og forsøker å fremstille seg som en bedre mor en henne for barna. (moren er forøvrig flink som alle andre mødre)

Hva tenker dere om dette?

(PS: Det er IKKE meg altså, noen jeg kjenner :) )

Anonymous poster hash: 76ca3...bc6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen har skaffet seg den perfekte hushjelp og til annen kos ved behov. Ung og kan dermed læres opp etter mannens ønske...

Neida, vet ikke hva jeg skal tenke om det, kjenner hverken han eller henne.

Anonymous poster hash: 8e9bc...7d1
Skrevet

Jeg tenker at hun går fort nok lei, eller til slutt vil forstå ansvaret som følger ved å være med en mann med barn fra før. Jeg tenker mannen er ute etter sex og hushjelp og barnevakt.

Anonymous poster hash: 3a10d...3e9
Skrevet

Ei jente med turbulent fortid, som føler hun endelig har funnet sin plass. Hun kan hende føler seg redd for å miste dette som hun har grepet på, og derfor snakker nedlatende om moren til barna. Burde kanskje fått en bekreftelse på at hun endelig får det til, det å være en del av samfunnet, men samtidig burde få en pekepinn på det som blir feil, uten at det er anklagende.

Anonymous poster hash: d7d44...1d6
Skrevet

jeg er stemor selv og selv om jeg enkelte ganger lurer på mors prioriteringer så sier jeg ingenting. Det er ingen som tjener på at stemor/stefar trasher mor/far for å prøve å fremstille seg selv som en bedre forelder. Kunne aldri falt meg inn. Og har jeg noe å si om henne så sier jeg det til mannen min og ingen andre. Stedatteren min har aldri hørt meg si noe som helst annet enn fint om sin mor. For stort sett så har jeg ikke annet enn godt å si om henne. Hun er en høyst fungerende mor som følger opp og sørger for at hun har alt hun trenger. Vi samarbeider helt supert!! 

Jeg omtaler henne som barnet vårt. Jeg påpeker aldri at hun ikke er vårt felles barn. De aller fleste vet at hun har sin egen mor men dersom jeg kommer i en situasjon hvor det er nødvendig å påpeke det så sier jeg det som det er: vi har 3 barn. 2 felles og ei som bare er pappa sin. Jeg er med på arrangementer jeg har mulighet til å være med på. Jeg baker til skolen hennes og stiller opp på dugnader. Men jeg prøver aldri å ta hennes mors plass. Det skal aldri være noe tvil om hvem som er mor. Ikke fordi jeg ikke vil være moren hennes men av respekt for den moren hun faktisk har. 

Så sånn har vi det ;) Jeg ville aldri ha gjort slik som du beskriver i hovedinnlegget. Det er barnslig og usmakelig. 

Anonymous poster hash: 2a996...0ea
Skrevet

Synes det er positivt at hun engasjerer seg, stiller opp rundt barna osv. Men det er ikke ok å omtale de som sine egne eller å baksnakke barnas mor. Aldersforskjellen var jo stor, men det er ikke noe andre har noe med. Hennes fortid og manglende skolegang er også en privatsak, hun er ung og kan fortsette utdanningen.

Skrevet

Hun er alt for umoden for den rollen hun nå har, umoden og ung. Har man ikke noe interesser i livet eller noe man gjør (utdanning,jobb etc) så blir verden fryktelig snever.

Og må hun baksnakke mor for å føle seg ovenpå,ja da er hun fryktelig umoden...

Far har funnet seg en perfekt bruksdukke...

Anonymous poster hash: 61229...6d7
Skrevet

tenker hun er umoden

Anonymous poster hash: a25e7...a1b

Skrevet

Alt er greit, men man bør spare seg for å prate dårlig om andre foran barna.. Uansett

Skrevet

Jeg tenker at far til barna burde være den voksne her og si ifra til stemor som forøvrig er altfor ung, når hun oppfører seg upassende.

Anonymous poster hash: 258de...d5b

Skrevet

Hun er alt for umoden for den rollen hun nå har, umoden og ung. Har man ikke noe interesser i livet eller noe man gjør (utdanning,jobb etc) så blir verden fryktelig snever.

Og må hun baksnakke mor for å føle seg ovenpå,ja da er hun fryktelig umoden...

Far har funnet seg en perfekt bruksdukke...

Anonymous poster hash: 61229...6d7

Det er da veldig relativt! Alder sier ikke alt. Er selv 22 og stemor for ei jente på 8, og takler ansvaret helt fint.

Anonymous poster hash: 4c8c2...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...