Gå til innhold

Hjelp en pedagog med veien videre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet spesialpedagog fra UiO (bachelor) for noen år siden. Jeg hadde den gang lyst til å ta master, men snittet mitt er rett under C så det var vanskelig. Finnes det noen andre muligheter for meg som ikke innebærer master? Har fortsatt lyst til å jobbe med mennesker, men kunne tenkt meg litt høyere lønn enn som ped.leder i Bhg.

Anonymous poster hash: 32f32...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med jobb innenfor spesialpedagogikksavdeling på ulike skoler, ungdomsskoler og vg?

Anonymous poster hash: 476dd...dda

Skrevet

Da du har bachelor, kan du søke stillinger innen helse, omsorg, skole: boliger, avlastningssenter, aktivitetssentre, spesialtrinn på skoler,fagsenter for barn og unge, miljøterapeut-stillinger...++++ men lønnen er nok ikke så mye høyere enn en ped-leder stilling, da slike jobber ikke krever mer enn 3-årig utd. Skal du ha høyere lønn,må du ta master og søke jobber som krever dette i stillingen.

Skrevet

Her hvor jeg bor har de ikke spesialpedagogisk avdeling i skolene. Det er en skole som er for sammensatte vansker, men de ansetter kun lærere og jeg har ikke undervisningskompetanse. Tenker jo at det må finnes noen type videre utdanning hvor jeg kan tjene litt mer enn 370" i året.

Skrevet

Hva med ppu-utdannelse?

Jeg har sett på mulighetene for å kunne undervise. Da må jeg først ta et undervisningsfag også ppu. Men det er litt i minste laget med bare et fag, mtp jobb(100%). Så da blir det plutselig mange år på skole, minst tre ved heltid om jeg tar to fag. Så også på muligheten for glsm, da må jeg ta bhgped og småbarnsped først for å samme kompetanse som en førskolelærer. Selv om dette er deltid så er det likevel fire år med studier.

• 1 år senere...
Skrevet

PPT har høy lønn men også lang utdanning, dvs master. (over 500 000)

Skrevet

Her hvor jeg bor har de ikke spesialpedagogisk avdeling i skolene. Det er en skole som er for sammensatte vansker, men de ansetter kun lærere og jeg har ikke undervisningskompetanse. Tenker jo at det må finnes noen type videre utdanning hvor jeg kan tjene litt mer enn 370" i året.

Jeg er pedleder og har 450000 i året...

Anonymous poster hash: 583bf...43d

Skrevet

Jeg er pedleder og har 450000 i året...

Anonymous poster hash: 583bf...43d

Jeg er også ped.leder og har 490000 i året.. Kommer vel an på hvor i landet man jobber. Har venner som jobber på småsteder som har 100 000 mindre enn meg i året, for samme jobb..

Anonymous poster hash: 35714...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...