Gå til innhold

Symptomer!


lisalita

Anbefalte innlegg

Her kan vi skrive litt om hvilke symptomer vi har, og gjerne når de oppsto også! 

 

Jeg kan starte, er jo bare 12DPO enda, men er både kvalm, trøtt, sliten, mangler matlyst og har veldig ømme pupper. Pluss positive tester da :) 

 

Regner med det bare blir flere og flere symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist kom de tidligere, da hadde jeg skikkelig tørre øyne, var alltid veldig tissetrengt og tørst, såre pupper, småkvalm allerede rundt uke 4-5. Denne gangen kom det senere, var litt bekymret først, men joda, de kom de. Litt mindre øm i puppene, men sikkert fordi jeg har vært gjennom det en gang før. Kvalmen kommer i bølger denne gangen, var mer konstant sist. Men plutselig så begynner jeg å kaldsvette, svimle og bli kjempekvalm. Kastet opp da jeg skulle ha en viktig presentasjon... :( Og ikke kunne jeg fortelle hvorfor heller, så de trodde sikkert jeg var fyllesyk eller noe.. Kjenner det strekker i livmoren av og til, men ikke så mye som sist, som sikkert også er fordi det har vært en huleboer der før. Ellers er jeg veldig trøtt og trenger en dupp på dagtid, noe jeg aldri får, altfor travelt. Og løper somregel på do hvertfall en gang hver natt. Gleder meg til ultralyd i uke 12 og offentliggjøring, da blir alt mer virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist kom de tidligere, da hadde jeg skikkelig tørre øyne, var alltid veldig tissetrengt og tørst, såre pupper, småkvalm allerede rundt uke 4-5. Denne gangen kom det senere, var litt bekymret først, men joda, de kom de. Litt mindre øm i puppene, men sikkert fordi jeg har vært gjennom det en gang før. Kvalmen kommer i bølger denne gangen, var mer konstant sist. Men plutselig så begynner jeg å kaldsvette, svimle og bli kjempekvalm. Kastet opp da jeg skulle ha en viktig presentasjon... :( Og ikke kunne jeg fortelle hvorfor heller, så de trodde sikkert jeg var fyllesyk eller noe.. Kjenner det strekker i livmoren av og til, men ikke så mye som sist, som sikkert også er fordi det har vært en huleboer der før. Ellers er jeg veldig trøtt og trenger en dupp på dagtid, noe jeg aldri får, altfor travelt. Og løper somregel på do hvertfall en gang hver natt. Gleder meg til ultralyd i uke 12 og offentliggjøring, da blir alt mer virkelig :)

 

Hvilken uke er du i nå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7 + 5 (regnet etter første dag av siste mens) har murring i magen ganske ofte, og har begynt å bli litt kvalm etter måltider. Og begynner å bli trøtt på jobben. Passer bra med at vi har en offensiv periode hvor overtid blir oppmuntret:/

 

Har hatt veldig lite symptomer hittil, bortsett fra murring, så er egentlig glad for alt jeg får (sier jeg nå, mens jeg ikke er så inmari kvalm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ca 6 uker (husker ikke helt når jeg hadde mensen sist.. uregelmessig). Men opplever 

 

Såre bryster - har en liten hund som liker å stå på dem mens jeg gir han kos. AUU!

Begynner å kjenne meg mer trøtt og sliten, men det kan komme av stress på jobb. 

 

Ellers kan det hende jeg har tankene et heelt annet sted en nuet, men er noe så inni gampen distrè for tiden. 

 

Er dette vanlig? Flere med korttidsminne for tiden?

Ja… Glemte bl.a. igjen skoene mine på treningssenteret her om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sist kom de tidligere, da hadde jeg skikkelig tørre øyne, var alltid veldig tissetrengt og tørst, såre pupper, småkvalm allerede rundt uke 4-5. Denne gangen kom det senere, var litt bekymret først, men joda, de kom de. Litt mindre øm i puppene, men sikkert fordi jeg har vært gjennom det en gang før. Kvalmen kommer i bølger denne gangen, var mer konstant sist. Men plutselig så begynner jeg å kaldsvette, svimle og bli kjempekvalm. Kastet opp da jeg skulle ha en viktig presentasjon... :( Og ikke kunne jeg fortelle hvorfor heller, så de trodde sikkert jeg var fyllesyk eller noe.. Kjenner det strekker i livmoren av og til, men ikke så mye som sist, som sikkert også er fordi det har vært en huleboer der før. Ellers er jeg veldig trøtt og trenger en dupp på dagtid, noe jeg aldri får, altfor travelt. Og løper somregel på do hvertfall en gang hver natt. Gleder meg til ultralyd i uke 12 og offentliggjøring, da blir alt mer virkelig :)

 

Hvilken uke er du i nå da? :)

 

8 uker nå, symptomene kom rett over 6 uker. Nå er de drøye, kan ikke forstå hvordan jeg skal kunne fungere normalt frem til 2. termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er på ca 6 uker (husker ikke helt når jeg hadde mensen sist.. uregelmessig). Men opplever 

 

Såre bryster - har en liten hund som liker å stå på dem mens jeg gir han kos. AUU!

Begynner å kjenne meg mer trøtt og sliten, men det kan komme av stress på jobb. 

 

Ellers kan det hende jeg har tankene et heelt annet sted en nuet, men er noe så inni gampen distrè for tiden. 

 

Er dette vanlig? Flere med korttidsminne for tiden?

Ja… Glemte bl.a. igjen skoene mine på treningssenteret her om dagen

 

Signerer på den, men tror aldri jeg kom over forrige graviditet/ammetåke :) Og lettrørt, når tårene kommer av å se albert åberg på kino med veslemor blir det litt flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig kvalm til jeg fikk kvalmestillende i går. Ganske fersk gravid enda, eller jeg er veldig usikker. Jeg er enten 8 uker eller 4 uker. Holder en knapp på fire forsåvidt. Holder meg til juligruppen fordi jeg får planlagt keisersnitt 2-3 uker før termin. Min beregning er 1.august, så da blir det vel ks i midten av juli et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg tror jeg tilhører her. Fikk aldri tilbake mens etter fødsel for litt over 1 år siden. Jeg har testet i mellom men har glemt å skrive opp sist så jeg har virkelig ingen aning. Har hatt sterke symptomer de siste dagene med brekninger ved tannpuss og pålegg, vondt i siden når jeg hoster og mer hormonell. Fikk positiv test i dag og er litt sjokkert siden jeg fremdeles har en baby synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3 på vei i dag, vært skikkelig kvalm i en uke nå, puppene eksploderte nesten med en gang, store (til kjæresten min sin store fornøyelse) og ømme! Masse vonde "menssmerter" i begynnelsen, men de har heldigvis begynt å avta nå.. :)

 

Måtte dra fra jobb i går fordi jeg var så dårlig, en kollega spurte meg om jeg var gravid, jeg spurte hvorfor i all verden han spurte meg om det, og da fikk jeg til svar at "jeg så så gravid ut"!?!?! Haha, vanskelig å holde meg da altså! Men jeg vil ikke fortelle det på jobb helt enda, så jeg svarte bare "sier du at jeg har lagt på meg?!?!" Da ble det stille! :P 

Blir artig når jeg deler det med dem! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke plager ennå. Er mellom uke 8/9 nå, ingen kvalme men ømme bryster. Kommer noen ganger noe "gulp" opp :P men har ikke kastet opp noe. Er skikkelig trett, og urolig påvirkelig av lukter. Blir også fortere rørt enn tidligere, skrek sikkert 4 ganger til programmet fødestuen som gikk på tv'n i dag (det er uvanlig meg) 

Er noen av dere sykmeldt ? hvor lenge isåfall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke plager ennå. Er mellom uke 8/9 nå, ingen kvalme men ømme bryster. Kommer noen ganger noe "gulp" opp :P men har ikke kastet opp noe. Er skikkelig trett, og urolig påvirkelig av lukter. Blir også fortere rørt enn tidligere, skrek sikkert 4 ganger til programmet fødestuen som gikk på tv'n i dag (det er uvanlig meg) 

Er noen av dere sykmeldt ? hvor lenge isåfall ?

Jeg er blitt sykemeldt i dag, frem til 8/12. Men det er fordi jeg har fått influensa, så har andre plager i tillegg til de normale gravidplagene. Veldig slitsomt, får i meg veldig lite mat, og det som går ned er stort sett loff med smør på, så var litt bekymret for den lille. Men legen min fortalte at det ikke er farlig så lenge det ikke går over lengre tid. Så krysser fingrene for at jeg snart er frisk, og kan gi babyen min masse sunn næring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg er 7 uker på vei ca. Fikk svangerskapskløe halvannen uke før forventet mens, og begynte også med kvalme og oppkast 5 dager før forventet mens. Får ikke i meg særlig mye og det meste kommer også i retur. Har per nå lavere vekt enn ved start. Er 100% sm da jeg ikke har noe å gå på. Har også et barn på straks 11 mnd som krever sitt. Godt pappa'n stiller opp for oss begge for jeg er ikke mum of the year akkurat nå kan en si. Nyt tiden dere ikke har kvalme sier jeg bare! :)

Ble også henvist til tidlig ul i dag. Nå venter vi spent på brev i posten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...