Gå til innhold

perfekt famile hund ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå på leit etter ett nytt familie medlem.

har noen ett bra tips til en KOSE hund, som røyter lite, bjeffer ikke på fremmende og bjeffe på instinkt ?

Må og vere liten koseklump, orker ikke stor hund igjen.

Vi har barn fra 0-6 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle hunder krever vel fortsatt mosjon? Ikke bare være til pynt?

Anonymous poster hash: 93ee4...f01

Skrevet

Vel, kommer an på hva du ønsker. Ang bjeffing så er det jo opp til deg å ha kustus på hunden. Den bjeffer ikke på andre eller "instinkt" hvis den er lært annet.

utenom det anbefaler jeg italiensk mynde. De har såå stor personlighet, verdens snilleste søteste. Liten hund, men ikke typisk veskehund. Minimalt med pels, røyter ikke. :)
Det er en Miniversjon av grey hound.

Anonymous poster hash: 9cfc5...8ea
Skrevet

Alle hunder krever vel fortsatt mosjon? Ikke bare være til pynt?

Selvfølgelig skal no den ha mosjon, skal du ha alle fakta på borde om hva jeg skal bruke den til da? HI

Skrevet

Neida, ser bare så mange via min jobb som skaffet seg hund "fordi de er så søte" og glemmer at det er dyr som krever mosjon, stell og mat i 10-14 år fremover..

Skrevet

Dansk svensk gårdshund

Anonymous poster hash: b505e...e46

Skrevet

Vi har Yorkshire terrier. Den har hår og ikke pels så den røyter ikke i det hele tatt, men må klippes da.

Den elsker kos og er veldig sosial.

Det er opprinnelig jakthund, så de kan finne på å fange mus o.l.

Elsker å trene, lære triks og sånne ting.

Fin familiehund.

Krever ikke mye mosjon, men blir gladelig med på en mil i skogen.

Hva bjeffing angår så har det med oppdragelse å gjøre, bjeffehunder har fått lov å bjeffe uten konsekvens.

Skrevet

Selvfølgelig synes jeg samojeden er verdens beste familiehund, men siden den sikkert er i største laget vil jeg tipse om Cavalier King Charles Spaniel :wub:

Skrevet (endret)

En eller annen form for puddel:-) Vi har storpuddel, genial hund. Klok, røytefri, lettlært, sosial, kosete, glad og supertålmodig med barna:-) Du får de i alle størrelser!

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Tibetansk spaniel

cavalier king charles spaniel

Anonymous poster hash: f2834...65e
Skrevet

Flatcoated retriver, finnes ikke mer tålmodig og ungekjær hund.

Anonymous poster hash: b0327...410
Skrevet

Eurasier, uten tvil.

Bjeffer sjeldent, røyter lite (bortsett fra i tispenes løpetid), krever svært lite pelsstell, krever ikke laaange turer hver dag (men elsker å gå lange turer når de får muligheten), familiekjære og de aller fleste (fra gode oppdrettere og gener) har godt lynne.

De blir selvfølgelig preget av oppdragelsen, men siden du har hatt hund før burde ikke det bli noe problem :)

Anbefaler deg å sjekke opp denne rasen!

Anonymous poster hash: c7f1f...77b

Skrevet

Å eurasieren er bare nydelig😍

Har leonberger/berne sennen tispe.røyter i 2 perioder bjeffer aldri annet enn hvis hun ser noe hun ikke liker.lat med stor da og verdens beste❤️❤️

Skrevet

Enig med Italiensk mynde. Som valp må dere være forsiktig med den pga bena, ellers er de ypplige. Bjeffer aldri, holder seg til oss, koser og røyter ikke

Anonymous poster hash: 9e128...504

Skrevet

Vi har Yorkshire terrier, liten, kvikk, røyter ikke, "allergivennlig", vår bjeffer fint lite, utrolig snill og veldig kosete. De må klippes og børstes, kan spare til lang pels, men det krever ekstremt mye stell. Men jeg klipper heller hunden min innimellom enn å støvsuge hundehår daglig.

Skrevet

Det er du som eier som må forme hunden din, og trene den opp slik du vil ha den . (jada, vet at det fins problememhunder etc der ute... bla bla) ;)
Vi hadde for noen år siden to store rottweilere og en bullterrier som var verdens beste familiehunder. Dem var sååå gode, kosene og lydige hunder. :) I dag har vi en dalmatiner og hun er helt fantastisk!

Ellers så er en av mine mange favoritter golden retriver.

Skrevet

Enig med Italiensk mynde. Som valp må dere være forsiktig med den pga bena, ellers er de ypplige. Bjeffer aldri, holder seg til oss, koser og røyter ikke

Anonymous poster hash: 9e128...504

uff, de er jo rå stygge!

Anonymous poster hash: 11fef...c48

Skrevet

Cavalier King Charles Spaniel er de koseligste og snilleste familjehunder jeg vet om.

Skrevet

Vi kjøpe oss nylig en Jack russel, han er snart 5 mnd, og er kjempe snill, bjeffer kun vist han skal erte opp kattene til lek, vi har ei på snart 3 år, og dem er så glad i hverandre :) men han røyter noe, men ikke mye

Anonymous poster hash: c9bd9...028

Skrevet

Saffordshire bullterrier! <3

Anonymous poster hash: 18f6c...5d4

Skrevet

Shih Tzu eller lhasa apso, uten tvil!

Anonymous poster hash: 27804...b09
Skrevet

Støtter staffordshire bullterrier ♡ men skal være ærlig å si at det høres ikke helt ut som om du kan takle en hund av dette kaliber nå da de krever sitt og er sta ;-) men de er verdens beste hunder..hvertfall min ♡

Skrevet

Ville og forresten holdt meg unna cavalier king Charles spaniel, masse hjerteproblemer med de..og generelt sett ikke friske hunder :-/

Skrevet

Japansk spisshund har vi! Barnevennlig, kosete, leken og bjeffer ikke(har trent på det da). Mellomstor og herlig.

Anonymous poster hash: f2806...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...