Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #26 Skrevet 16. november 2013 Hvis du ønsker deg selv vondt i fremtiden også så kan du jo for all del velge å gå tilbake. Slik du setter opp regnskapet har dere fine barn og sannsyneligvis endel å sette på pluss siden i forholdet gjennom disse årene, men hva med minus siden da? Du spør så skal du få svar : NEI jeg ville ikke ha gått tilbake til denne mannen. Anonymous poster hash: 93f7e...fef
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #27 Skrevet 16. november 2013 Fornuften min hadde sagt nei,men følelsene ja. Du elsker han. Men hvor mye skal kjærligheten tåle? Anonymous poster hash: 71ef2...f79
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #28 Skrevet 16. november 2013 Huff da! Dette er som å lese om meg selv vi har litt like historier.. For snart 4 år siden ble jeg forlatt av min forlovede/samboer gjennom 5 år. Vi hadde 2 barn sammen og 3. på vei. Mannen bare flakset avgårde, så seg ikke tilbake. Så fikk han seg ny samboer og de forlovet seg kjapt. Dette tok jeg hardt...den gangen... Mitt høyeste ønske var å få ham tilbake, få familien min tilbake. (De har ikke felles barn så her er det jo litt annerledes).. Men i dag, over 3,5 år etter bruddet ville jeg ikke tatt i ham med ildtang engang! Vårt liv sammen var preget av fysisk, mental og verbal mishandling. Og da det tilslutt gikk opp for meg at denne mannen faktisk hadde mishandlet meg forandret følelsene mine seg fra å elske ham til å føle et voldsomt hat! Kjære hi, vær så snill å tenk deg om! Du føler nok at du elsker ham så høyt at du ikke kan se for deg et liv uten ham, men tro meg, når han først har sviktet deg og deres familie på denne grove måten, ikke vær naiv å tro alt vil bli bedre denne gangen. Han slutter ikke å være seg selv bare fordi han har hatt noen måneder ute av huset. HUSK; han venter barn med den andre dama, han FRIDDE til henne for bare en uke (?) siden, noe som tilsier at han har dype følelser for henne ennå! Jeg vet det gjør vondt hi, tro meg, jeg vet!, men ikke la deg blende av løfter om gull og grønne skoger! I verste fall kan du si at han må skaffe seg en egen bolig, gå jevnlig i parterapi (begge to), og når psykologen gir dere klarsignal, DA kan du VURDERE å ta ham tilbake. Men dette er ikke noe dere må hoppe inn i når det kun er følelser, og ikke fornuften, som styrer. For tenk på barna! De har allerede gått igjennom et opprivende brudd. Flytter dere sammen for tidlig, for så å flytte fra hverandre igjen innen kort tid, bare tenk hvor ustabilt og tøft dette vil bli for dem! Ta en dag av gangen! Ikke gi ham NOEN andre løfter enn at du skal ha et åpent sinn...etterhvert.... Anonymous poster hash: e5371...3c1
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #29 Skrevet 16. november 2013 Dette ligner veldig på min historie også... Vi hadde vært i lag i nesten fire år når jeg fikk vite om langvarig utroskap. Han har etter det gått imellom meg og henne, og ombestemt seg gang på gang. (Ja, jeg vet at vi er nek begge to som har tatt han tilbake) Nå er han hos henne igjen, og når det ble slutt var jeg bestemt på at dette var siste gang. Men så begynte han å ta kontakt igjen og vil tilbake. Jeg har også kjempesterke følelser for ham og ønsker at han mener alvor med at han vil tilbake. Jeg har nå satt krav om at han skal ordne seg en egen plass å bo, ordne en levelig arbeidssituasjon (de jobber i lag) og ordne parterapi til oss. Ga han en frist på tre uker for to uker siden, og ikke mye har skjedd... Han mener fortsatt at han skal ordne opp, men hadde han virkelig ment det så hadde han vel gjort det med en gang. Begynner å miste troen på han, men nå taper jeg ihvertfall ingenting, siden jeg ikke "har han". Så still krav om egen bolig for en periode og ta det langsomt, så ser du om han mener alvor! Anonymous poster hash: b2b1f...085
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #30 Skrevet 16. november 2013 Vet hvor vanskelig du må ha det, har selv vært igjennom utroskap og vi lever fortsatt sammen. Det er helt forferdelig når du elsker en person som har gjort noe så krekende mot deg og familien. Når han i tillegg har gjort elskerinnen gravid og fridd til henne, så tror jeg du vet svaret? Tenk heller at du må komme deg videre, prøve å få til et "normalt" forhold til han, du må tenke på barna. Dere kommer til å sees ofte å etter hvert kommer et nytt barn også inn i bildet. Klarer du det? Blir ikke minnene for sterke med at du hele tiden blir påmint det han har gjort? Håper han mener alvor, at han ikke trenger deg for å la være å betale bidrag til "dine" barn. Men sett krav til han, la han vise at han mener alvor. Dere kan ikke flytte inn- og ut slik. Dere har barn dere må tenke på! Anonymous poster hash: 35ad7...159
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #31 Skrevet 16. november 2013 Hele greia er ren idioti. Kan ikke forstå at jeg i det hele tatt vurderer det. Det er bare det at jeg savner hele familien, og jeg har så sterke følelser for han. Det verker i hele kroppen Anonymous poster hash: 0f3b7...26d
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #32 Skrevet 16. november 2013 Utroskap er ille, men løgnene til henne om at det var slutt før det var det var det er verre på et vis. For det viser jo at han ikke eier noen skrupler for å få det som han vil. Hva med når han vil tilbake til henne igjen da ? Eller han vil finne en annen dame ? At han venter barn er jo ikke så ille i seg selv... Mange som har barn utenfor forholdet de lever i. Mange er riktignok eldre enn egne barn da, og dette barnet vil alltid minne deg om løgn, utroskap og brudd. Likevel er løgnene det verste syns jeg... Anonymous poster hash: 846c1...04a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #33 Skrevet 16. november 2013 Fornuften sier at jeg ikke skal gå tilbake, men jeg elsker han av hele mitt hjerte Tips til hvordan man kommer over en slik mann? Anonymous poster hash: 0f3b7...26d
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #34 Skrevet 16. november 2013 Ta en og en dag om gangen. Gjør ting som gjør deg glad. Kjenn på følelsen av å være fri Anonymous poster hash: 846c1...04a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #35 Skrevet 16. november 2013 Åh nei du! Hadde jeg først blitt kvitt han hadde jeg ALDRI tatt han tilbake!! Det der kommer nok dessverre aldri til å bli bedre.... Anonymous poster hash: 7a1a9...380
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #36 Skrevet 16. november 2013 Nei, aldri om jeg hadde giddet. Men det er ditt valg. Fatter bare ikke at du i hele tatt vurderer den fyren der... Anonymous poster hash: 85232...70b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #38 Skrevet 16. november 2013 Absolutt ikke. Få deg litt selvrespekt, jente! Anonymous poster hash: 3af52...5cb
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #39 Skrevet 16. november 2013 Slik leser jeg det du har skrevet: En mann har i fem år løyet til deg og vært "økonomisk utro". Han finner seg så en ny dame, som han har holdt på med i to måneder og allerede gjort gravid (dvs, han har hatt sex med andre samtidig som han var sammen med deg...). Ditt og hans forhold er over. Han frir til den nye dama. Han får trolig nei på frieriet sitt. Han finner plutselig ut at det bare er deg han vil ha.... Veldig praktisk at han vil ha deg tilbake nå når hun andre ikke vil ha ham. Kanskje har noen harde økonomiske realiteter slått ham hardt i hodet? Hans fremtid er nemlig som følger: Han må skaffe seg et sted å bo hvor han kan ha fire barn på overnattig og besøk - les dyr husleie! Han må betale barnebidrag for fire barn. Han har en historie med økonomisk rot, så trolig har han lite å gå på økonomisk. Med store bokostnader og store utgifter til barnebidrag og andre utgifter til fire barn, blir det svært lite til overs til ham selv. Han har fått nei på sitt frieri. Pussig å fri til én dame én uke, og så plutselig oppdage når han får nei at det egentlig er den andre han var utro mot han vil ha.... Ikke noe av det du har fortalt, HI, tyder på at du kan stole på det denne mannen sier eller gjør. Ikke noe! Det må være forferdelig vondt for deg som fremdeles har følelser for ham. Men vet du, hvis han skal få deg tilbake, da må han vise at han er til å stole på, han må gjøre seg fortjent til å få deg. Og eneste måten han kan gjøre det er å vise over tid at han er til å stole på. Jeg ville sagt at han fikk bevise det fra og med i dag og minst til det nye barnet er et halvt år. Dvs. i nesten halvannet år må han bo for seg selv, holde seg i skinnet, være en god pappa, vise at han setter pris på deg. Han må jobbe seg inn igjen i familien deres. For pr i dag så er det han som forlot - ikke bare deg - men også barna og familien. En annen ting er at jeg tror du trenger tid før du evt går inn i et forhold med denne mannen på nytt. Du trenger å kjenne at du er sterk nok til å stå alene, at du greier deg selv. Og når du har kjent på den styrken i deg selv, DA kan du vurdere om mannen virkelig er noe for deg å ha i livet ditt videre. Midt oppi dette: husk at du fortjener langt, langt bedre enn hva denne mannen har gitt deg de siste fem årene, og som han har toppet grovt de siste månedene. Det er opp til mannen å vise at han er god nok for deg. Slik han gjør det nå ift deg så virker han faktisk bare kynisk kalkulerende. Det blir lettere for ham å fortsette å bo med deg og deres barn og så bare betale bidrag for en. Han får noen å dele alle utgifter med. Og du har jo godtatt all mulig dritt fra ham i fem år, så jeg vil tro han tror du er lett å styre fremover også. I øyeblikket er du "en trygg havn" for ham, først og fremst økonomisk. Anonymous poster hash: 6d320...7f8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #40 Skrevet 16. november 2013 Min samboer var utro bak min rygg med ei av sine "venninner"; som han visst hadde vært forelsket i flere måneder i forveien, noe som ble besvart fra hennes side. Etter at han ble tilgitt for utroskap (som han hevdet, og jeg tror på ham, var en engangshendelse) fortsatte han å fortelle henne på tlf hvor mye han elsket henne i over en måned uten at jeg visste det. Ifølge henne så lovet han å gå fra meg og bli sammen med henne, men det skjedde aldri så hun ga ham opp. Til meg sa ham at det bare var hun som ringte ham, mens han ikke besvarte hennes anrop og ikke ringte tilbake (dumt at jeg fikk tak i loggen hans etterpå gitt ). Det er nå over flere måneder siden de hadde kontakt og jeg begynte å stole på ham igjen, men det kommer til å sitte i ganske lenge. Så jeg vet hva du går gjennom, og min situasjon er slik at vi forblir sammen. Men hadde han FRIDD til denne andre damen så hadde det vært over og ut for vår del. Det er en grense man aldri trår over. Knulling uten følelser er en ting, når du frir til noen så skjer det som regel av kjærlighet. Jeg hadde ikke villet ha en mann som elsker noen andre, han er da ikke min mann. Anonymous poster hash: a74a6...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå