Gå til innhold

Amming - mye melk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er så heldig å ha mye melk, men akk for mye.. Lillesnupp har hatt masse lufttrøbbel og nå har jeg skjønt at noe av grunnen er at hun svelger luft. Når jeg legger henne tar hun to slurker, men så kommer det så mye melk at spruten står! Det fosser og jeg forsøker å treffe gulpekluten og håndmelke litt når det slutter å sprute. Phu! Det blir kort sagt vått overalt og frøkna hyyyler.. Noen som har tips/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rask utdrivning og? Slet med det samme første gangen, nå er jeg slik kun på det ene brystet.

Eneste råd er å sitte klar med gasskluten! :) Men jeg ble også rådet til å amme liggende, fordi tyngdekraften gjør at det ikke blir like ille da. Hvis du rekker det, kan du også håndmelke ut litt først også.

Nå har jeg fått barn nr 2 og hun er heldigvis smart nok til å bare spytte ut det overflødige.

Skrevet

pumpe og donere?

Anonymous poster hash: 503a0...59f
Skrevet

Det jeg måtte gjøre var å pumpe begge brystene helt tomme og så tror jeg det var sånn at baby da fikk drikke rett etterpå. Står noe om den metoden på ammehjelpen om jeg husker rett:) Rart hvor mye man glemmer på bare 1 år!

Skrevet

Pump deg litt før du gir henne brystet, et triks som funket for søsteren min, var å pumpe det ene brystet samtidig som barnet diet på det andre, det roet ned utdrivningen på begge bryst.

Anonymous poster hash: 3f724...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...