Gå til innhold

Ga du kunn vann til babyen da han var 6mnd til 1år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de anbefaler vann og usukkret juice og saft, men hvor får man kjøpt det?(hvordan ser det ut?) hva gjorde dere?

Anonymous poster hash: 25ddf...b7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun drakk jo mest pupp, da :) men det var vann og utvannet juice hun fikk ellers.

Juice har de på alle matbutikker.

Endret av Dataverket
Skrevet

Gav kun vann og avkok fra svisker og aprikoser som jeg lagde puré av. Det ble jo søtt vann med deilig smak på (det var veldig sjeldent hun fikk dette, liker helst vann:))

Liten huskeregel:

Juice har ikke lov å inneholde tilsatt sukker, nektar inneholder ofte sukker;)

Skrevet

Kun vann, utenom amming og mme.

Anonymous poster hash: 2ed90...334
Skrevet

Kun vann. Har lite lyst å venne barna mine til unyttige sukkerholdige drikker som juice, saft, brus osv. I mine øyne har dem absolutt ikke behov for det, så lenge de drikker og ikke er i fare for å bli dehydrert. Juice og saft skal være kos, ikke noe de bare får når dem vil. 

Anonymous poster hash: 30599...424
Skrevet

Bare vann, ja. Viktig at de lærer seg å like vann.

Skrevet

Vann og MME og så fikk de sånn babysaft fra Nestlé noen ganger mens de var syke.

Anonymous poster hash: 7d157...871

Skrevet

Skjønar ikkje vitsen med å gje juice til baby, men trur det er noko spesialgreier ved babymaten.  Elles er ikkje vanleg juice sukra heller (då skal det kallast nektar) men då ville eg blanda den ut med litt vatn.  Det kan jo kanskje vere aktuellt å prøve ved febersjukdom om det er vanskeleg å få væske i barnet.  Men etter å ha lese om barn som ikkje likar vatn (høyres biologisk sjølvmotseiande ut, kva andre skapningar kan tillate seg å ikkje "like" vatn?) så ville eg satsa mest på å tilvenne det.

Skrevet

Hun er et år og får bare vann i tillegg til mm.

Ser ikke behovet for å introdusere juice eller saft på lenge enda siden hun elsker vann.

Skrevet

Bare vann her fremdeles som ettåring. Har fått juice fra Småfolk en gang han var syk og har også fått smake appelsinjuice en gang. Syns det er greit at han ikke venner seg til at drikke skal smake (søtt, frukt, osv) selv om det er sukkerfritt. Han har drukket vann iherdig helt fra 6mnd, så har ikke hatt behov eller ønske om noe annet.

Skrevet

Datteren min fikk kun vann da hun var på den alderen ja. Hun er skolebarn nå, og drikker fremdeles hovedsakelig bare vann, farris og melk. Hun får saft noen ganger i helgene og brus når det blir servert på fest.

Ser ikke vitsen med å venne barn til å drikke søt drikke fra de er babyer.

Anonymous poster hash: ea759...3fb

Skrevet

Vann og mme/vanlig melk gikk det i her. 

Anonymous poster hash: fd453...5cd
Skrevet

Kun vann og mm. Har fått sviskesaft et par ganger ved mageproblemer.

Jeg nekter nemlig å tro at det er noe som heter å "ikke like" vann. Det er vel helst de som er oppfostret med saft eller juice på tåteflaska som mener det. Og min baby på 6 mnd drikker godt med vann uten problemer.

Skrevet

Vann og mme. De trenger da ikke noe annet.

Anonymous poster hash: 0d231...d45
Skrevet

Mine barn drakk igrunn bare vann når de var små og det gjør de enda. Sjeldent jeg ser de tar seg ett glass saft eller juice selv om det er lett tilgjengelig og de kan ordne seg selv.

Jeg er ikke noe hysterisk når det kommer til mat og slike ting, men jeg ser ingen grunn til å gi ungene noe de egentlig ikke trenger eller ønsker som små. Vann holder, de får tidlig nok smake på andre ting når de gir uttrykk for å smake på andre ting.

Anonymous poster hash: 1a55d...e35

Skrevet

Vann og "puppesuppe".

Anonymous poster hash: a7439...ad7
Skrevet

Min får mm,mme og vann.

Prøvde å gi han juice da han var syk og ikke ville ha noe mat/drikke. Men han ville ikke ha juice heller da.

Hvis du er på utkikk etter juice du kan bruke, så ta deg tid en gang du er i den butikken du vanligvis handler og les på de ulike. Det finnes noen typer som kun inneholder ren juice fra frukt. Og som noen skriver over så tror jeg det finnes noen som er til babyer (står ved babymaten). :)

Skrevet

Kun mme og vann. Han liker ikke noe annet!

Skrevet

Kun vann. Har lite lyst å venne barna mine til unyttige sukkerholdige drikker som juice, saft, brus osv. I mine øyne har dem absolutt ikke behov for det, så lenge de drikker og ikke er i fare for å bli dehydrert. Juice og saft skal være kos, ikke noe de bare får når dem vil. 

Anonymous poster hash: 30599...424

Nå er vel ikke juice usunt i seg selv, det er spørs hvor mye man drikker og hvor mye man får i seg. Det er vitaminer og mineraler i juice og et glass juice kan erstatte en om dagen. Saft og brus kan jeg følge deg i, men ikke juice. Da er man ekstrem altså.

Her fikk han MM, vann og iblant utvannet juice, men var ikke noe særlig glad i det.

Anonymous poster hash: 9e859...372

Skrevet

Pupp og vann:)

Anonymous poster hash: b78ea...f22
Skrevet

Fikk pupp, vann og utvannet juice ved sykdom og i perioder hvor hun drakk lite..

Skrevet

Vann og litt utvannet juice til brødmåltider, det optimerer jernopptaket, og barn i den alderen trenger jern! :)

Anonymous poster hash: 692d8...83b

Gjest ronja røverdatter
Skrevet (endret)

Vann, mme og juice blandet ut med vann.  For det mest vann som tørstedrikk, men til måltider har alle fått litt juice som babyer.  Mine to eldste er født og oppfostret etter rettningslinjene der, og det var bl.a ren fruktjuice blandet med vann som en del av kostholdet.  

Endret av ronja røverdatter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...