Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker du? Ønsker mange svar:)

Anbefalte innlegg

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg har alltid brukt p-piller, men ønsker å bytte til noe annet. Aller helst vil jeg styre unna piller..

Jeg har to barn, fikk siste for to mnd siden og har ikke planer om flere, så jeg kan fint bruke noe som varer lenger enn i en mnd ;)

Sååå... Hva bruker du? Og hvorfor?

Eventuelt hva har du brukt før og var du fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gravid nå så bruker ingen ting.

Har vært svært fornøyd med p-ring, nuvaring. Slipper å huske på pille, har den inne tre uker, en uke fri hvor mensen kommer. Enkelt å hoppe over mensen. Jeg hadde lite bivirkninger.

Skrevet

Ingenting, egentlig!

Har satset på sikre perioder i mange år. I snitt blir man da gravid sånn ca hvert tredje til fjerde år har jeg funnet ut...

Men nå tror jeg vi har fått barna vi ønsker oss. Så nå må vi være litt mer forsiktige, så vi bruker kondom i blant.

Og jeg har en resept på minipiller liggende, som jeg ikke har lyst til å bruke. Blir gal av hormoner, føler jeg.

Anonymous poster hash: 2de48...0e4
Skrevet

Hormonspiral! Kjempe fornøyd! Jeg tåler ikke p-piller, så var litt bekymret. Gikk 3-4 mnd så mistet jeg mensen også, perfekt :)

Skrevet

Mannen har kuttet strengen ;-)

Anonymous poster hash: bb511...b84

Skrevet

Kobberspiral, og jeg skal aldri ha noe annet igjen! (Har prøvd en haug forskjellige p-piller, og p-stav, men blir helt tullete av hormonene). 

Skrevet

Etter tredjemann fikk jeg hormonspiral. Jeg mistet mensen og var veldig stabil i humør. Kan anbefales:) Fikk en etterpåklatt, og etter det fikk mannen "kuttet strengen". Det er en god løsning for oss:)

Anonymous poster hash: d9cbe...fec

Skrevet

Jeg bruker ingenting, for mannen har sterilisert seg.

Første barnebarn på vei, så det blir eneste småtrollet her i huset igjen.

Anonymous poster hash: b24d4...830

Skrevet

Bruker kondom i perioder, ellers ingenting. Tør ikke prøve noe med hormoner. Har ett barn, så gjør ingenting om det skulle bli et til. Etter det får mannen kutte strengen.

Anonymous poster hash: e0050...3c5

Skrevet

Avholdenhet. Gørr, men 100 % sikkert da...

Anonymous poster hash: 84d62...4f5

Skrevet

Jeg tåler ikke hormoner, og spiral kan jeg ikke ha (kroppen støter den ut som et fremmedlegeme), vi valgte derfor å få de barna vi ville ha på rappen (4 barn på 8 år) også ble det sterilisering.

Anonymous poster hash: cdbcc...e88
Skrevet

Hormonspiral. Ikke hatt mensen på 5 år. Så om mannen hadde sterilisert seg, hadde jeg fortsatt å ha den.

Skrevet

Depo provera. Ei sprøyte hver 3 mnd. Har ingen bivirkninger og mistet mensen, bare pluss for meg ;-)

Skrevet

Nå ingenting pga graviditet (funker for øvrig som prevensjon da jeg er grisedårlig og medført avholdenhet i en hel del uker), men før det hormonspiral. Mistet mensen, merket ingenting. Den skal tilbake på plass nå ungen er ute, dessverre lenge igjen:(

Skrevet

Jeg har sterilisert meg. Fungerer veldig bra :)

Anonymous poster hash: c66b0...1b2
Skrevet

Kondom

Anonymous poster hash: da05e...b05

Gjest meg&mini
Skrevet

Tusen takk.

Vurderer sprøyte eller spiral. Å miste mensen må være en drøm;)

Sterilisering er ganske uaktuelt pga alderen vår..

Skrevet

Ingen ting, for jeg tåler ikke hormonbasert prevensjon og kan gjerne få flere barn.

Anonymous poster hash: 80680...8f1

Skrevet

Hormonspiral. Har mistet mensen, så det er jeg veldig fornøyd med. :) Det er også herlig å slippe å tenke på å ta piller hver dag. Det blir sterilisering på meg hvis vi får en #3 (skal ta ks uansett), for ideelt sett skulle jeg gjerne vært uten hormoner. 

Anonymous poster hash: 82953...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...