Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #1 Skrevet 15. november 2013 Vi har bygd hus, og jeg har lagt sjela min i å bygge rede. Utallige timer har gått med til å tenke helhet, tråle interiørbutikker, og ta frem det vi allerede har. Vellykket eller ei. Positive kommentarer vi får er bla : Fint hus, wow, kunne vært i et interiørmagasin ol. Her kunne jeg flyttet rett inn etc. Ei på 12 år snikfotograferte masse da hun var her og viste det til alle venninnene sine i flg moren. Ei venninne av meg som er veldig opptatt av interiør og som jeg syntes har det utrolig kult/fint hjemme hos seg, sa imidlertid at 'du har ikke helt fått det til. Det mangler varme og du vil vel også ha det hjemmekoselig?'. Jeg ble så lei meg. Det er jo bare et hus og jeg pleier ikke å være overfladisk, det er bare det at jeg har lagt sjela min i det, og så ble det ikke likt av henne med 'best smak'. Trenger noen trøstende ord... Anonymous poster hash: b2d15...05d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #2 Skrevet 15. november 2013 Høres ut som hun bare ville trykke deg ned.. :/ Anonymous poster hash: 7b16c...20b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Nei, beklager, trøst får du ikke. Du kan derimot få noen alvorsord. Ærlig talt, du liker ditt eget hjem og er fornøyd, samme hva hun mener da! Du kan ikke basere hele livet ditt og alle valg på at alle skal være enige. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: 2a11c...874
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #5 Skrevet 15. november 2013 Herregud så overfladisk du virker,.. "Lagt sjela di i interiør" og blir trist fordi noen mener du ikke har det hjemmekoselig, buhu,... Tipper du har ett hvitt hjem med mye sølv og grått. Anonymous poster hash: 3987f...8ba
Kathrine. Skrevet 15. november 2013 #6 Skrevet 15. november 2013 Spør ho om hjelp da. Er ikkje sikkert det er så mye som "mangler" Tepper og gardiner og noke pynt så er det sikkert perfekt.
Kathrine. Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Er forresten enig i at det var unødvendig av ho å være så krass. Ho burde pakka det inn i ros og heller fortalt kva meir ho ville gjort utav det i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Jeg beundrer henne litt for å ha turt å være så ærlig. Beklager! Kanskje du har planlagt, organisert og stylet det hele litt for mye? Jeg mener at et hjem bør få litt tid på seg. Alt må ikke være ferdig og perfekt med det samme man flytter inn, for da blir det ikke et hjem, men nettopp som noen andre sa: Det ser ut som et fotostudio for et interiørblad. Eller en møbelreklame. Bare ta tida til hjelp og la mann og barn få lov til å sette preg på huset også, så ordner det seg nok. Barnetegninger, mannens gamle favorittbamse på hedersplass, storesøsters loppemarkedfunn av et kult dukkehus, m.m. Det bør være plass til slike ting uten at det ser ut som rot eller stilbrudd også. Det bør synes at det bor andre i huset enn mor med interiørdilla! Og så er humor fint å ha i innredning også! Senk skuldrene og la ting få være litt skjevt eller bryte litt med stilen bare fordi du ler godt av akkurat det bildet, eller ungene elsker den sære fargen på den puta. Anonymous poster hash: d4f49...b60
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 Jeg forstår at det er sårt når du så tydelig verdsetter hennes mening Men nå hørte ikke jeg tonefallet i stemmen hennes og vet ikke på hvilke måte dette kom ut. Men på en måte er jeg litt enig. Det er dødslekkert å se i interiørkataloger, men ofte er det veldig sterilt og upersonlig. Jeg tenker mange ganger at det ser lekkert ut, men hvordan er det å bo der med barn? Jeg har 3 forholdsvis små barn og skulle alt vært lyst og dust så hadde de ikke kunnet oppholde seg der. For de griser og utfolder seg og da er det ikke lurt med f.eks lys beige sofa (tro meg, har prøvd). Da er den jo kun til å sitte rett opp og ned i, hadde aldri turt å la de spise i stua eller sitte med lørdagsgodteriet i sofaen. Sett litt personlig preg på huset også, det hjelper mye på den hjemmekoselige følelsen Anonymous poster hash: b62ee...cda
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Vi har bygd hus, og jeg har lagt sjela min i å bygge rede. Utallige timer har gått med til å tenke helhet, tråle interiørbutikker, og ta frem det vi allerede har. Vellykket eller ei. Positive kommentarer vi får er bla : Fint hus, wow, kunne vært i et interiørmagasin ol. Her kunne jeg flyttet rett inn etc. Ei på 12 år snikfotograferte masse da hun var her og viste det til alle venninnene sine i flg moren. Ei venninne av meg som er veldig opptatt av interiør og som jeg syntes har det utrolig kult/fint hjemme hos seg, sa imidlertid at 'du har ikke helt fått det til. Det mangler varme og du vil vel også ha det hjemmekoselig?'. Jeg ble så lei meg. Det er jo bare et hus og jeg pleier ikke å være overfladisk, det er bare det at jeg har lagt sjela min i det, og så ble det ikke likt av henne med 'best smak'. Trenger noen trøstende ord... Anonymous poster hash: b2d15...05d Kjære deg, hun er misunnelig på at du har fått det til, at du har det så fint og kanskje finere enn henne. Tro meg, det finnes ikke en annen forklaring. Det er du som har fått det til så fint og du burde trives med det, uansett hva andre sier og mener, det er ditt hjem. Anonymous poster hash: a251d...aaa
Gjest Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 Men har du lagt sjelen din i for at det skal ta seg ut i et magasin eller har du lagt sjelen din at dere skal trives der hjemme? Kan hende denn damen har et poeng, eller så er hun misunnelig. Vanskelig å si i grunn. Men smaken er som baken - DELT! Er du fornøyd, ja så er du det
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #12 Skrevet 16. november 2013 Vi har bygd hus, og jeg har lagt sjela min i å bygge rede. Utallige timer har gått med til å tenke helhet, tråle interiørbutikker, og ta frem det vi allerede har. Vellykket eller ei. Positive kommentarer vi får er bla : Fint hus, wow, kunne vært i et interiørmagasin ol. Her kunne jeg flyttet rett inn etc. Ei på 12 år snikfotograferte masse da hun var her og viste det til alle venninnene sine i flg moren. Ei venninne av meg som er veldig opptatt av interiør og som jeg syntes har det utrolig kult/fint hjemme hos seg, sa imidlertid at 'du har ikke helt fått det til. Det mangler varme og du vil vel også ha det hjemmekoselig?'. Jeg ble så lei meg. Det er jo bare et hus og jeg pleier ikke å være overfladisk, det er bare det at jeg har lagt sjela min i det, og så ble det ikke likt av henne med 'best smak'. Trenger noen trøstende ord... Anonymous poster hash: b2d15...05d Kjære deg, hun er misunnelig på at du har fått det til, at du har det så fint og kanskje finere enn henne. Tro meg, det finnes ikke en annen forklaring. Det er du som har fått det til så fint og du burde trives med det, uansett hva andre sier og mener, det er ditt hjem. Anonymous poster hash: a251d...aaa Ja det kan jo selvfølgelig ikke være noen annen forklaring. Anonymous poster hash: a1e87...89b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #13 Skrevet 16. november 2013 Jeg skjønner ikke dette behovet for å bo i et interiørmagasin jeg da, og er nok litt enig i det venninnen din sa. Disse blogger-hjemmene som ser ut som de er klippet ut av et magasin er litt upersonlige... Men det viktigste er jo at du er fornøyd, at du synes det er koselig og gir deg den gode hjemme-følelsen. Du kan ikke seriøst mene at alle skal ha samme smak som deg. Anonymous poster hash: 6183c...95c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Vi har bygd hus, og jeg har lagt sjela min i å bygge rede. Utallige timer har gått med til å tenke helhet, tråle interiørbutikker, og ta frem det vi allerede har. Vellykket eller ei.Positive kommentarer vi får er bla : Fint hus, wow, kunne vært i et interiørmagasin ol. Her kunne jeg flyttet rett inn etc. Ei på 12 år snikfotograferte masse da hun var her og viste det til alle venninnene sine i flg moren.Ei venninne av meg som er veldig opptatt av interiør og som jeg syntes har det utrolig kult/fint hjemme hos seg, sa imidlertid at 'du har ikke helt fått det til. Det mangler varme og du vil vel også ha det hjemmekoselig?'. Jeg ble så lei meg. Det er jo bare et hus og jeg pleier ikke å være overfladisk, det er bare det at jeg har lagt sjela min i det, og så ble det ikke likt av henne med 'best smak'.Trenger noen trøstende ord...Anonymous poster hash: b2d15...05d Kjære deg, hun er misunnelig på at du har fått det til, at du har det så fint og kanskje finere enn henne. Tro meg, det finnes ikke en annen forklaring.Det er du som har fått det til så fint og du burde trives med det, uansett hva andre sier og mener, det er ditt hjem.Anonymous poster hash: a251d...aaa Ja det kan jo selvfølgelig ikke være noen annen forklaring. Anonymous poster hash: a1e87...89b Nei, i mine øyne så kan det ikke være noe annet. Alle andre sa at det var fint utenom henne. Hva er det da? Kvinner er så sjalu og missunelig at det er helt utrolig. Erfart det mange ganger før. Så spar meg. Anonymous poster hash: a251d...aaa
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Hvorfor skal alltid misunnelse-/sjalusikortet spilles? Hun prøver å trykke deg ned... Det kan hende hun var ærlig. Det er ikke en gang sikkert at hun sa det på en stygg måte heller... Anonymous poster hash: 199ff...160
Berta_78 Skrevet 16. november 2013 #16 Skrevet 16. november 2013 Det kan ha 100 forklaringer og alle er like irrelevante. Ditt hjem, din smak. Bekymringsverdig er det imidlertid at du er så nærtagende.
Selma_ Skrevet 16. november 2013 #17 Skrevet 16. november 2013 Det kan ha 100 forklaringer og alle er like irrelevante. Ditt hjem, din smak. Bekymringsverdig er det imidlertid at du er så nærtagende. Signerer på denne. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig hva hun sa og at andres meninger er så viktige. Er ikke det ditt hjem da?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #18 Skrevet 16. november 2013 Høres ut som du har "lagt sjela" i interiøret for å imponere andre, ikke for å trives der selv.... Anonymous poster hash: 6183c...95c
☆☆☆ Skrevet 16. november 2013 #19 Skrevet 16. november 2013 Ho skal ikkje bu i huset, du (og tydeligvis dei fleste andre) er fornøyd. Ingen ting å bry seg med. .
Miljøterrorpeuten Skrevet 16. november 2013 #20 Skrevet 16. november 2013 Hvorfor bryr du deg om det da? Jeg mener, alle har det forskjellig. En av mine venninner har en veldig "naturlig" stil, med masse treverk osv. Hun synes det er kjempe fint, og det er bra for henne. Jeg synes det ser ut som en hytte. En annen har hvitt fra gulv til tak, krystall lamper osv. Fint for henne - men det passer ikke meg. Jeg har funnet en stil hos oss som jeg synes er fin og hjemmekoselig - og jeg antar at den ikke passer for alle den heller. Det som er viktig er vel at man har et hjem som man selv er stolt av og synes er koselig? Et sted man trives... du har funnet ditt, og hun sitt. Hadde vært kjedelig hvis alle hjem var like. Hvor er personligheten i huset da?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #21 Skrevet 16. november 2013 Min mor er samme typen. Kritiserer og ler av alt vi kjøper til huset, og alt vi kjøper av klær. Nei, hun er ikke misunnelig, men heller frekk. Som andre her sier, så tar det tid å få et nytt hjem koselig, å bo det litt inn. Har en venninne som har tunge furumøbler og burgunder skinnmøbler, en annen som blander hummer og kanari, og begge ser ut som om pynt og bilder er kastet på veggen. Jeg ville ikke trivdes å bo der da jeg liker det enkelt, men ville aldri drømt om å kritisere hjemmene deres. Anonymous poster hash: edaae...f2f
Mrs Smith Skrevet 16. november 2013 #22 Skrevet 16. november 2013 Jeg synes det er frekt å kritisere andre sitt hjem. Samme som jeg synes det er frekt å kritisere andre sin klesstil, barneoppdragelse etc.
sug lut Skrevet 16. november 2013 #23 Skrevet 16. november 2013 Vi har bygd hus, og jeg har lagt sjela min i å bygge rede. Utallige timer har gått med til å tenke helhet, tråle interiørbutikker, og ta frem det vi allerede har. Vellykket eller ei. Positive kommentarer vi får er bla : Fint hus, wow, kunne vært i et interiørmagasin ol. Her kunne jeg flyttet rett inn etc. Ei på 12 år snikfotograferte masse da hun var her og viste det til alle venninnene sine i flg moren. Ei venninne av meg som er veldig opptatt av interiør og som jeg syntes har det utrolig kult/fint hjemme hos seg, sa imidlertid at 'du har ikke helt fått det til. Det mangler varme og du vil vel også ha det hjemmekoselig?'. Jeg ble så lei meg. Det er jo bare et hus og jeg pleier ikke å være overfladisk, det er bare det at jeg har lagt sjela min i det, og så ble det ikke likt av henne med 'best smak'. Trenger noen trøstende ord... Anonymous poster hash: b2d15...05d Det der er jo bare dårlig oppførsel og til å drite fullstendig i. Det er i sånne situasjoner man enten liker det man ser eller er sosialt forplikta til å juge med stil og overbevisning.
hønemor0408 Skrevet 16. november 2013 #24 Skrevet 16. november 2013 det hadde jeg gitt blanke i hadde jeg vært deg! vi har selv total renovert huset og jeg har tråla alle fargekart som er for å få til de riktige fargene og virkelig brukt mye tid på hvordan vi vil ha det mht møbler og stil. og jeg er super fornøyd og driter i hva andre hadde sagt. dessuten så er jeg enig med flere oppover her, det faktisk litt frekt å si at folk ikke har det fint hjemme. enten så juger du å sier det er fint ellers så holder du kjeft. sosiale antenner er en fin ting jeg tror hun sa det for å trykke deg ned jeg fordi du har det litt for fint rett og slett. litt sjalu kanskje
Anonym bruker Skrevet 16. november 2013 #25 Skrevet 16. november 2013 Tja. Hvorfor bryr du deg? Jeg er mer sånn at jeg ikke synes "wow dette kunne vært i et interiørmagasin" er noe kompliment. Heller tvert imot. Hjemmene i interiørmagsinene er stort sett alltid kalde og upersonlige. De er ikke hjem. Anonymous poster hash: adf78...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå