Gå til innhold

Smerter etter tannlege..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen for 2 uker siden, og han skulle fikse to hull.

Hadde ikke vondt i tanna før jeg gikk dit.
Men nå er det vondt, har tannverk, og kjennes ut som et hull... Vondt når jeg spiser og drikker, eller bare klemmer sammen tennene..

Er det på noen måter vanlig?

Anonymous poster hash: 8edbc...299
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig. Mulig du må pusse på fyllingene om det ikke gir seg.

Skrevet

Jeg slet med dette en gang, viste seg et år etterpå at hullet ikke var skikkelig tettet. Det måtte åpnes og fylles på nytt..

Men har det bare gått to uker tror jeg det kan være helt normalt også. Men kan jo ta en tlf til tannlegen?

Anonymous poster hash: 19eb1...46a

Skrevet

Det har jeg opplevd én gang, rn jeksel som etterhvert måtte rotfylles. Vil si at det ikke er vanlig, ring tannlegen og hør hva du bør gjøre.

Skrevet

Høres ut som du har klassisk tannverk. Kanskje en av hullene var dype? Da er det alltid en risiko for at det blir verk senere. Behandlingen er å rotfylle.

Nå er det jo ikke sikkert at det er tannverk du har. Men hadde fyllingene vært for høye hadde tannen blitt vondt umiddelbart etter at de ble lagt. Og det var 2 uker siden?

Tannverk karakteriseres av dette: intense, vedvarende smerter som gjerne forverres over tid. Dårlig effekt av smertestillende. Vanskelig å drikke, spise, sove. Tyggeømhet. Tannen kan føles for høy og noen ganger løs. Man kan bli hoven på tannkjøttet ved siden av tannen eller i feks i kinnet.

Dersom du ikke har veldig vondt kan du jo se det an. Ellers ville jeg gått til tannlegevakten nå i helgen. De kan finne ut hva som er galt. Bestill deg kontroll hos din egen tannlege uansett. Greit å sjekke det opp!

Lykke til!

Hilsen tannlege

Anonymous poster hash: 38eb2...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...