Gå til innhold

Flere som har lyst på vin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært nesten total avholds de siste fem årene. Synes rett og slett fest og gøy eller rett og slett vin til mat ikke er noe gøy eller godt lengre.

Men nå.... Jeg har sykt lyst på vin.

Har selvsagt ingen planer om å drikke det men hva er det som skjer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja…. Helt merkelig…. Jeg er ikke en type som pleier å drikke vin ellers som kos en kveld, men nå om dagen har jeg fått lyst på kald hvitvin. Er 9+4 i dag, så drikker jo selvfølgelig ikke! Men sa det til mannen her tidligere i uken at når vi kommer hjem fra sykehuset med en liten en så vil jeg ha kald vin liggende klar i kjøleskapet. Jeg kommer ikke til å amme (kan ikke pga brystreduksjon) så jeg trenger ikke ta hensyn til hva som kan gå over i morsmelk og lignende ;) 

Derfor satser jeg på å kunne feire med et glass vin sånn i juni/juli, om lysten fortsatt er der…. Den er jo ganske skiftende om dagen, så kan hende den skal forandre seg mange ganger før juni/juli ;)

Endret av Siljefk
Skrevet

Hehe. Jeg tror det går på hva jeg ikke har lov til. Er nok litt barnslig sånn. Det som ikke er lov VIL jeg.

Har egentlig ikke fått noen merkelige lyster bortsett fra vinen da. :-)

Skrevet

Ja, det kan hende. For min del tror jeg det kommer mer av at jeg har dilla på syrlige/friske ting om dagen. Nå vil jeg ha ting som er kraftig i smak, og gjerne syrlig. Så spiser masse mandariner og kiwi om dagen. Og drikker masse iskaldt vann. Jo kaldere jo bedre :) Holder meg unna det som er på fy-listen for gravide, og det har i grunn gått overraskende greit. Har heldigvis heller ikke fått noen rare diller eller rare ting jeg bare måååå ha. Men jeg har lenge igjen, så får bare krysse fingrene for at de ikke dukker opp ;)

Skrevet

Hadde skikkelig lyst på vin i begynnelsen og drakk kald mozell i hele sommer. Venter gutt :)

Er forresten også "avholds" til vanlig, drikker kanskje vin 2 ganger i året...

Skrevet

Har hørt at cravings tyder på at kroppen mangler noe. HVA mangler vi om vi spesifikt vil ha hvitvin?

Undres over kroppen min.

Forøvrig må jeg ha biola hver dag, noe som passer dårlig da jeg har melkeintoleranse.

Skrevet

Jeg hørte forleden at jernmangel var vanligst årsak til slike behov

Skrevet

Hmmm. Skal til legen til uka og ta alle prøver. Kanskje be om utvidet jernprøve. :-)

Skrevet

Jeg har blitt god venn med den alkoholfrie hyllen på polet :P

Anbefaler Natureo Free, både den røde og den hvite! :)

Skrevet

Takk for tips. 😊

DEN lysten har nå gitt seg nå er det gulrøtter. Må passe på så jeg ikke blir orange. Kniiiis. 😂😂😂

Skrevet

Jeg har lyst på vin.. Eller egentlig mest champagne.. Elsker det!

Er nesten så jeg vurderer å ta med en liten flaske på sykehuset.. Heldig vis bare 3 mnd til termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...