Gå til innhold

Treåringens oppførsel overfor baby (7 mnd.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen vår er veldig opptatt av bæsj for tiden, og det ordet er stadig i bruk. Han har funnet ut at det er supert å bruke det på lillsøster, og sier da "bæsje+ navnet hennes". Jeg har i utgangspunktet tenkt å gjøre minst mulig ut av treåringens bruk av ordet "bæsj", og bare vente på at den fasen skal gå over. Men jeg synes han er litt i overkant voldsom mot lillesøster. Går helt opp i ansiktet på henne og sier med hard stemme "bæsje+navnet hennes". Så det er i grunnen ikke ordet bæsj jeg reagerer på, men toneleiet og nærheten. Hun forstår jo ikke ordet, men kroppsspråk og stemmebruk forstår hun.

Hva tenker dere? Tåler babyen dette eller skal jeg kreve at treåringen slutter? Å få treåringen til å slutte vil bli en hard prosess med mye skrik og hyl.

Anonymous poster hash: d1125...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg kun en to åring. Men er det ikke mulig å forklare treåringen, hvordan han skal oppføre seg rundt babyen?

Anonymous poster hash: b3f19...d26
Skrevet

Ja stakkars, tenk at du må bestemme noe treåringen ikke liker. Best å bare la ham fortsette å bestemme, så får du en skikkelig engleunge til slutt.

Anonymous poster hash: 05a82...140
Skrevet

Jeg hadde tatt kampen med å få han til å slutte, uten tvil! En treåring bør forstå når han gjør noe han ikke har lov til. Så får det heller bare bli hyl og skrik.

Anonymous poster hash: 94047...fe7

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Det er dette med å velge sine kamper, jeg ville definitivt sagt at dette var en kamp jeg ville ta. Syns i det hele tatt ikke en treåring trenger å gå rundt å si bæsj og bæsje+navnet til noen som helst..men det er kanskje bare meg?

Skrevet

Denne kampen hadde jeg tatt med en gang! Her er det snakk om ufin oppførsel og ikke vanlig bæsjehumor som man kan la de vokse av seg.

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehagen sa vi at "bæsje og tisse-ord" fikk de si på toalettet. Det var på do bæsj og tiss hørte til.

Da fikk de et naturlig sted til å få utløp når en bare følte en liten bæsjevits bare MÅTTE sies, men trengte ikke å slenge bæsje og tisseord rundt seg overalt.  

Skrevet

Takk for svar. Det er nettopp dette med å velge sine kamper jeg også tenker på, ikke at jeg skal la treåringen få bestemme som en her antyder.. Men da har jeg fått svar fra dere om at kampen bør tas, takk for det:-) Grunnen til at vi i begynnelsen så gjennom fingrene med bruk av bæsj+ navn, var at babyen ikke forstår ordet, hadde ikke godtatt det på andre.

HI

Anonymous poster hash: d1125...396

Skrevet

Utrolig at du lar barnet ditt kalle noen for bæsje - *navn*....... Så utrolig ufint! Mulig du synes det er hyggelig, men når han sier det i bhg eller andre steder kommer han til å bli møtt på negativ måte, og folk kommer til å tenke sitt om deg som mor som ikke stopper han.....

Anonymous poster hash: 386d4...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...