Gå til innhold

dere som har mulighet til å jobbe hjemmefra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere f.eks er hjemme med sykt barn, føler dere da at dere bør jobbe litt dersom f.eks barnet sover eller ser på tv? Gjør dere det? Eller tar dere fri og tillatter dere å gjøre andre ting som f.eks å rydde/vaske i huset?

Kjenner at jeg får litt dårlig samvittighet viss jeg gjør mye i huset når jeg strengt tatt har muligheten til å jobbe.. på den andre siden får jo arbeidsgiver penger fra nav når jeg er hjemme med sykt barn...

Anonymous poster hash: 9d67f...516
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber når jeg har mulighet, men jeg er selvstendig næringsdrivende, så det er vel ikke helt sammenlignbart. ;)

Anonymous poster hash: be6a5...6e5
Skrevet

Hvor får du det fra at arbeidsgiver får penger fra nav?? Sykt barn er jo der for at du skal kunne ta fri når du IKKE har muligheten til å jobbe.. Forstår ikke helt at du ikke jobber innimellom om det er mulighet for det. Har du ikke mulighet er det selvsagt greit, men at du liksom skal bruke tid på husarbeid blir helt feil for meg. 

Anonymous poster hash: 5dce7...cc4
Skrevet

Hvor får du det fra at arbeidsgiver får penger fra nav?? Sykt barn er jo der for at du skal kunne ta fri når du IKKE har muligheten til å jobbe.. Forstår ikke helt at du ikke jobber innimellom om det er mulighet for det. Har du ikke mulighet er det selvsagt greit, men at du liksom skal bruke tid på husarbeid blir helt feil for meg. 

Nei penger fra nav får de vel ikke. Tenkte litt feil der. Uansett syns jeg ofte det er litt vanskelig å jobbe fordi jeg blir avbrutt av barnet og føler at jeg ikke får konsentrert meg hverken om jobben eller om barnet. Når det sover er det jo forsåvidt greit, men om han sover en halvtime rekker jeg ikke mye mer enn å starte pcen og de programmene jeg trenger. Og når han f.eks ser på tv eller leker føler jeg litt på at jeg kanskje er hjemme for å gi barnet omsorg når han er syk, selv om han ser på tv og hadde klart seg om jeg jobba litt. Er sikkert mange meninger om dette. Vil gjerne høre flere :)

Skrevet

Og (fortsatt HI) husarbeid syns jeg ofte er litt lettere å kombinere med barnepass enn jobbing på pc, fordi jeg ikke trenger å konsentrere meg så veldig og kan f.eks prate med barnet samtidig..

Skrevet

Når jeg er hjemme med sykt barn jobber jeg lite, men det er fordi det er vanskelig å fokusere ordentlig på jobb med unger løpende rundt. Mine er også ganske små, og da krever de gjerne mer oppmerksomhet.

Jeg setter heller alltid på out of office med mitt telefonnr, og ber folk ringe om det er noe som haster.

Har aldri dårlig samvittighet når ungene er syke. Da er det de som er i fokus, jobben kommer i andre rekke.

Skrevet

Syke barn er syke barn, det er ikke en anledning til hverken ekstra husarbeid eller hjemmejobbing. Det er hyggelig å gjøre det litt mindre stusslig å være syk, enten det betyr å stryke på ryggen, spille kort, lese høyt eller se en film sammen. Men om det syke barnet sover kan jeg jo sette på en vaskemaskin eller få unna noe jobb dersom det skulle friste - det er det bare sjelden det gjør.

Skrevet

Nei penger fra nav får de vel ikke. Tenkte litt feil der. Uansett syns jeg ofte det er litt vanskelig å jobbe fordi jeg blir avbrutt av barnet og føler at jeg ikke får konsentrert meg hverken om jobben eller om barnet. Når det sover er det jo forsåvidt greit, men om han sover en halvtime rekker jeg ikke mye mer enn å starte pcen og de programmene jeg trenger. Og når han f.eks ser på tv eller leker føler jeg litt på at jeg kanskje er hjemme for å gi barnet omsorg når han er syk, selv om han ser på tv og hadde klart seg om jeg jobba litt. Er sikkert mange meninger om dette. Vil gjerne høre flere :)

Det kan jeg forstå (leste neste innlegget ditt også, men siterte på dette). Og du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke jobbe den dagen. Men, om du har tid og det er rom for det ville jeg nok prioritert jobb fremfor husarbeid. 

Skrevet

Enkelte oppgaver kommer jeg ikke unna, så det må jeg ta selv om jeg er hjemme. Men det blir ikke mye jobbing for ungene krever mye oppmerksomhet.

Men jeg bruker omtrent aldri "sykt barn" dager. Bruker hjemmekontor og tar igjen tapt arbeid på kveldstid. Det er nemlig ingen som overtar mine oppgaver når jeg er borte, så jeg må gjøre dem uansett.

Anonymous poster hash: 1eec5...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...