Gå til innhold

Hvor høy CRP har du hatt selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved måling hos lege/sykehus, hva er den høyeste CRP'en du har hatt, og hvor syk var du da?

Anonymous poster hash: 2d52d...de8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

CRP ble målt til 340, da hadde jeg galleblære betennelse. Var kjempe dårlig og lå på sykehus med antibiotika intravenøst i 5 dager. Vondere enn fødsel :'(

Anonymous poster hash: 32f0c...b2c

Skrevet

220, ca. 

Jeg lå med store smerter, feberkramper og hadde det generelt jævlig, men skikkelig syk var jeg vel ikke. Vet ikke om plagene mine var et direkte resultat av høy CRP. Trengte en sykehusinnleggelse med en kraftig og rask antibiotikakur, men ble skrevet ut etter halvannet døgn. 

Jeg fikk streptokokkinfeksjon i et operasjonssår, og det var visst ikke så vanlig. Men jeg håper for guds skyld at jeg slipper å gå gjennom det igjen! Utrolig nok er operasjonsarret blitt veldig fint. Det hadde jeg ikke trodd da jeg hadde en væskeansamling på 200 ml utenpå det lille arret. 

Anonymous poster hash: 327f1...4b5
Skrevet

Mm, tror det høyeste jeg har hatt var rundt 170. Så ingenting ordentlig dramatisk!

Skrevet

338! hadde dobbelsidig lungebetennelse som de ikke fikk has på med det samme. Var helt forj.....!!!

Skrevet

Må bare si at verdi på CRP nøvendigvis ikke gjenspeiler hvor syk man egentlig er.

Anonymous poster hash: e9b5a...e02

Skrevet

360. Brystbetennelse vanlig antibiotika ikke tok. Men, kjørte selv til akutten når jeg ble innlagt. Hadde babyen med under hele perioden med intravenøst antibiotika. (Fire døgn). Den var på 70 når jeg fikk reise hjem.

Anonymous poster hash: 4a494...9e6

Skrevet

Husker ikke men ble lagt rett inn på sykehuset i isolasjon med influensa lungebetennelse og infeksjon.. Og jeg var 12 uker på vei.. Lå på sykehuset i en uke... Mens jeg lå der kom exen og sa han flyttet inn med elskerinnen sin

Anonymous poster hash: e4eb2...302

Skrevet

475. Begynnende sepsis pga infeksjon etter spiralinsettelse. Var skikkelig dårlig.

Anonymous poster hash: 140e6...258

Skrevet

223. Lå på overvåkingspost på sykehuset i tre døgn med 41.6 i feber. Nyrebekkenbetennelse.

Anonymous poster hash: dcc4f...607

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva den ble, men husker de målte over 200 ihvertfall. Jeg var gravid og hadde lungebetennelse, var lagt inn på sykehuset med intravenøs antibiotika og pustehjelp (jeg hadde for lavt oksygenopptak og de var veldig engstelig for babyen). Jeg har aldri følt meg så elendig hverken før eller etter.

Anonymous poster hash: 08c2b...e95
Skrevet

Min sønn sprengte CRP. Var over verdiene.

Anonymous poster hash: 8d709...e44

Skrevet

Da må det ha vært mange år siden. Nå kan alle verdier måles. Nå sier heller ikke Crp noe om hvor dårlig man er.

Skrevet

Da må det ha vært mange år siden. Nå kan alle verdier måles. Nå sier heller ikke Crp noe om hvor dårlig man er.

Noen målere på fastlegekontor stopper fremdeles på 200 ca, så kan ha vært derfor :) 

Anonymous poster hash: 1d277...d10

Skrevet

Husker ikke helt, men tror jeg lå på 170 da blindtarmen sprakk..

Anonymous poster hash: c5d1a...f66

Skrevet

Jeg hadde 200 når jeg hadde streptokokker i halsen. Grunnen til høy CRP var enten streptokokkene eller Penicillinen. Det ble aldri funnet årsaken. Jeg fikk elveblest og hovna opp i bena. Måtte ha Prednisolon (kortisontabl.) Måtte til lege på Hudavdelingen på Riksen pga. utslettet og muskelverking. Det var vondt i hele kroppen. Klarte ikke å komme meg ut av senga uten hjelp. Har jobbet på Riksen og møtte en overlege som jeg kjente, og fortalte han hvor dårlig jeg var. Han ble overrasket over den høye CRP`en Har aldri vært så dårlig før. Fikk en ny halsbetennnelse senere, og da ble det en annen antibiotika. De fant aldri ut om jeg hadde reagert på Penicillin.

Skrevet

280. Influensa type b og lungebetennelse. Spredning til lungehinnen (au au!) og pustet nesten ikke med venstre lunge. Var innlagt på sykehus i 11 dager, på isolat i 5 av dem. Hadde hatt to antibiotikakurer hjemme først. To kurer intravenøst på sykehuset. Var i tillegg gravid i uke 35 med barn nr 3. Gikk bra med baby da :)

Skrevet

Jeg husker ikke på meg, men svigerinna mi hadde på over 500, dette var etter keisersnitt.

Alt gikk bra til slutt :)

Skrevet

Jeg sprengte også CRP måleren, det er mange år siden. Hadde streptokokk infeksjon i halsen...

Skrevet

Altså. Måleren hos min lege gir tapt på 160, og det hadde jeg når jeg ble lagt inn. Hvor høy den egentlig var spurte jeg faktisk ikke om. Jeg vet den steg en stund, før den snudde.

Anonymous poster hash: 9663c...de8

Skrevet

Rett i overkant av 300 har jeg hatt både titt og ofte i forbindelse med min kroniske sykdom, men følte meg ikke skikkelig dårlig før jeg fikk kyssesyken.... Da ble det full ambulanseutrykning og intravenøs kortisonbehandling i 3 dager på sykehus.... Lettet heldigvis veldig i halsen da jeg fikk kortison :)

Anonymous poster hash: 206d8...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...