frk 84 Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Hei alle sammen! Her er min historie, og jeg håper noen kan hjelpe meg: Har nettopp fått en nydelig liten prins på 4 mnd *elsk* Hadde et knalltøft svangerskap, da jeg måtte bråslutte med antidep på dagen, null nedtrapping, jeg gråt så og si hver dag i 9 mnd, kasta opp, grudde meg ihjel til fødsel, følte jeg var på vei til min egen henrettelse den dagen jeg ble lagt inn på sykehuset for å føde. Men fødselen var rask, og ut kom min lille skatt <3 Samme dag jeg ble utskrevet av sykehuset begynte jeg på antidep igjen. Jeg fikk et grusomt panikkanfall den kvelden, følte jeg skulle bli gal eller rett og slett dø! Helt forferdelig! Var plaget med forsterket angst, uro, nervøsitet og panikkanfall hele svangerskapet. Etter 3 uker med påbegynt antidep begynte jeg så smått å føle meg bra igjen. Helt til mensen kom. Da var jeg sikker på at jeg måtte legges inn på psyk.avd. Jeg var hysterisk av angst. Dette har nå skjedd 2 ganger etter fødsel, merker at det bygger seg opp 1 uke fra jeg skal ha mens, til ca 1 uke etter mens. Skikkelig ekkelt. I min familie har det seg sånn at vi har en del med stoffskifte-sykdom, og jeg har lest en del om dette. Da sto det at kvinner kan ofte få stoffskifteproblemer etter et svangerskap. Jeg veide opp og ned i mente de symptomene jeg har, og det virker veldig sannsynlig at jeg kan ha fått dette, enten før graviditet eller etter. Har så og si alltid slitt med angst, men nå er det gale! Symptomene mine nå etter fødsel er: - Hjertebank/ekstraslag for hver minste bevegelse - Svette (har aldri vært et problem før, men nå svetter jeg som en gris for ingenting) - Mye mer panikk, angst og uro - Sover dårlig (har alltid hatt godt sovehjerte) - Drømmer mye - Tar lett til tårene - Blir lett irritert (dette er ikke likt meg) - Humørsvingninger - Konstant kalde bein - Hetetokter - Nattesvette - Svimmel - Stive muskler - Rastløse bein - Diarè/ forstoppelse - Tretthet - Treghet - Dårligere hukommelse - Nervøsitet Vet ikke om dette er riktig forum å spørre på, men jeg må bare høre om noen andre har hatt det slik, og evt fått påvist stoffskifteendringer eller hormonell ubalanse? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Jeg har høyt stoffskifte, fikk det ikke i forbindelse med fødsel. Det er helt enkelt å finne ut av. Legen tar en blodprøve og måler verdiene dine, så får du vite om kun kort tid hvordan du ligger an med stoffskiftet ditt. Anonymous poster hash: 920b0...33c
frk 84 Skrevet 14. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2013 Tusen takk for svar Høres noen av de symptomene jeg har kjente ut for deg?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Dette høres kjent ut, ta en tur til legen og ta de nødvendige blodprøvene.<br />Husk at et svangerskap og fødsel med tiden etterpå også kan være tøff. Svetting, og div kan være hormonelt betinget også. Anonymous poster hash: 133df...c35
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Dette må du få sjekket hos lege. Jeg har hatt det skikkelig ille etter begge svangerskapene, men har lavt stoffskifte. En jeg kjenner fikk problemer med høyt stoffskifte. Av og til får man en miks av symptomer knyttet til både høyt og lavt stoffskifte. Anonymous poster hash: eb230...099
frk 84 Skrevet 14. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2013 Ok, tusen takk for svar Kan jeg spørre hvordan du hadde det i dine svangerskap og hvor lenge det varte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå