Gå til innhold

Hva syns dere om denne dama?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt.. Frukt er jo vel og bra i og for seg, men et litt mer variert kosthold hadde nok babyen hatt godt av ja...

Skrevet

Om man spiser forskjellige frukter og mye grønnsaker og kun fersk mat, ser jeg ikke helt problemet. Det høres ut som livsstilen RAW-food, og det er ikke usunt.

Skrevet

Lite annet enn forakt for matavvikere generelt. Men de fleste slipper man heldigvis å forholde seg til.

Skrevet

Lite annet enn forakt for matavvikere generelt. Men de fleste slipper man heldigvis å forholde seg til.

_Forakt_, altså? Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 96f8e...878

Skrevet

Om man spiser forskjellige frukter og mye grønnsaker og kun fersk mat, ser jeg ikke helt problemet. Det høres ut som livsstilen RAW-food, og det er ikke usunt.

hennes kosthold er usunt, jo - hun får for eksempel ikke i seg jern, som e rkjempeviktig for både henne og barnet.

Anonymous poster hash: 8099f...10f

Skrevet

Nå har jeg lest hele artikkelen, og av en eller annen grunn sitter jeg igjen med en sykelig sult på kjøttmat. Tror tanken på å skulle leve sånn gjorde noe med meg. ;)

Skrevet

Nå har jeg lest hele artikkelen, og av en eller annen grunn sitter jeg igjen med en sykelig sult på kjøttmat. Tror tanken på å skulle leve sånn gjorde noe med meg. ;)

Skjedde helt motsatt med meg. :-)

Fikk plutselig lyst til å gå på en lignende kur som det. Tror man føler seg ren på en måte om man bare spiser frukt og grønnsaker. :-)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette er et problem? Er hun FOR sunn? Frukt og grønt er jo det optimale kostholdet.

Skrevet

Et slikt kosthold kan være gunstig i en periode, f.eks. for å bli frisk. Da er massive mengder med friske, ubehandlede grønnsaker og litt frukt genialt.

Men å leve på det i årevis er det nok ikke optimalt for de fleste.

Jeg synes en slik artikkel blir veldig.... tja, unyttig.... Den hadde blitt interessant hvis de kunne lagt frem tester som viste at dama f.eks. er optimalt ernært ift vitaminer, mineraler, fettsyrer osv. At hun hormonelt er i balanse, og at hun har et normalt blodsukker.

Det er tvilsom om hun har et normalt blodsukker så enorme mengder frukt som hun får i seg. Bare de 20 bananene pr dag gir enorme mengder fruktsukker.... og det er bare en del av de grønnsakene hun får i seg.

Og med tanke på at babyen i magen trenger riktige fettsyrer og mineraler så synes jeg det er synd at hun ikke tar hensyn til det :(

Når det er sagt - hadde jeg hatt råd nå så ville jeg i en periode faktisk ha gjennomført en ganske streng rawfood-periode, gjerne over flere måneder. Men, det er fordi jeg vet jeg kan bli mye friskere av det, og jeg ville selvfølgelig ha gjort det i samråd med leger som virkelig kan dette, samt fulgt opp med blodprøver underveis.

Men da er det som en kur for å bli frisk, ikke som et livslangt kosthold.

Anonymous poster hash: 8fa8d...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...