tuss2011 Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Jeg har veldig vondt i det ene øret, føles som en stor "dott" som presser på. Når jeg hikker gjør det ekstra vondt. Har ikke hatt øyebetennelse siden jeg var liten og vet ikke hvordan det skal kjennes, men at det ikke er en vanlig "dott" i øret merker jeg at det ikke er. Våknet med dette nå (er gravid, så sover litt på dagen) bør jeg se det an eller ringe legen?
tuss2011 Skrevet 14. november 2013 Forfatter #2 Skrevet 14. november 2013 Mener selvfølgelig ørebetennelse som skrevet i emnet
klishe89 Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Vanskelig å si, men med mindre det er veldig plagsomt ville jeg sett det an. Når jeg har ørebetennelse er det ingen tvil. Helt tette, hovne ører og det er vanvittig vondt. Kan ikke ligge. Blør fra øret osv.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Høres ut som ørebetennelse for meg. Kom deg til legen imorgen, det går ikke over av seg selv, og nå er det jo snart helg også. Anonymous poster hash: 7f98b...143
Musemora Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Ørebetennelse trenger ikke AB stort sett. Ca 80% av tilfellene går over av seg selv. Med tanke på resistens ville jeg sett det an ett par dager til. Bruk paracet for ubehaget.
Elsker livet Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Det hadde jeg nok latt gå sin gang. Legen jeg går til med barna og mannen (lege) ber de fleste om å la ørebetennelse gå over av seg selv. De har erfart at om man behandler med antibiotika vender den ofte tilbake oftere. Antibiotika vurderes om barnet har hatt feber i mange dager eller det er en veldig alvorlig ørebetennelse.
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Jeg hadde så vondt i ørene når jeg hadde ørebetennelse som voksen at jeg verken fikk sove eller ligge. Satt og prøvde å sove i nesten 2 uker. Jeg gikk til legen 1-2 dager etter at det startet og jeg fikk antibiotika mot dette. Jeg vet ikke om det forsvinner fortere, men legen jeg hadde da sa at det kunne hjelpe på med at smertene forsvant et par dager tidligere og det var så vondt at det var uaktuelt for meg å ikke ta imot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå