Gå til innhold

HVA hjelper mot denne forbanna "morgenkvalmen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg spydd både dag og natt. Igår sovnet jeg kl 18 og våknet nettopp uten å ha merket at mann og barn har dratt på jobb og bhg. Er så sliten og lei! Har prøvd alt.

Noen som har tips som ikke "står i boken"??

Legen vil ikke skrive ut kvalmestillende til meg for jeg var ikke rammet hardt nok.

Vurderer å bytte lege, er i uke 15 og har gått ned 4 kilo. Ser ut som en zombie.

Kvalmen kom i uke 7 for fullt. Men som sagt den siste uken har jeg kastet opp alt. Bare et glass vann kommer direkte i retur.

All medfølelse til alle som sliter med denne kvalmen! Det er helt jævlig.

Anonymous poster hash: 2f149...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there, og STAKKARS deg! :(

Jeg spøy daglig fra uke 6 til to dager etter fødsel - trodde min siste time var kommet.

Det eneste som hjalp av og til var iskald Ingefærøl, klementiner og pæreis.

Å suge på en bit fersk ingefær kunne også døyve det værste.

Lykke til, vet du er drittlei av å høre/tenke det men husk gulrota...bebisen som kommer :)

Anonymous poster hash: 78ac9...538

Skrevet

Har du prøvd slike næringsdrikker som man får kjøpt på apoteket? De har både slike som skal erstatte et måltid og andre som er som et mellommåltid. Det hjelper nok ikke så veldig mot kvalmen, men det hjalp på meg med at jeg ikke gikk så mye ned i vekt.

Ellers anbefaler jeg å blande eplejuice og Farris og drikke små mengder. Dette er jo et råd man får når man har omgangssyken, men det hjelper på meg når jeg er kvalm.

Det er helt forferdelig å være kvalm og kaste opp over så lang tid. Masse lykke til videre :)

Skrevet

Sea Band fra apoteket hjalp meg godt. Må settes på riktig, ellers funker det ikke.

Skrevet

Å det er så jævlig ! Jeg fikk skrevet ut kvalmestillende i uke 15 , men det ga seg av seg selv i løpet av uke 16.

Våknet en dag uten kvalme og da ble den borte.

Jeg var kvalm og trøtt døgnet rundt i 16 uker. Helt grusomt og utrolig ødeleggende.

Jeg hadde alltid en liten matbit med meg, appelsin og mango gikk det mye i.

Ble kvalm med en gang hvis jeg ble sulten.

Håper det snart går over for deg, har du prøvd magnetbånd? Eller akupunktur?

Skrevet

Been there, og STAKKARS deg! :(

Jeg spøy daglig fra uke 6 til to dager etter fødsel - trodde min siste time var kommet.

Det eneste som hjalp av og til var iskald Ingefærøl, klementiner og pæreis.

Å suge på en bit fersk ingefær kunne også døyve det værste.

Lykke til, vet du er drittlei av å høre/tenke det men husk gulrota...bebisen som kommer :)

Anonymous poster hash: 78ac9...538

TAKK! <3 hehe.

Skal lage en handleliste til mannen, for dette skal jeg prøve!

Og stakkars deg! Kan ikke forestille meg at jeg skal holde ut slik i mange mnd til. Jeg virkelig hater og spy, får nærmest panikk. Det var ikke sånn med de to første knøttene våre, jeg hadde ingen plager i de svangerskapene. To gutter.

Jeg vet det er verdt alt sammen til slutt, men det er en smule fortvilende når det står på. Men det blir nok siste barn i den lille flokken vår nå, ja. Hehe..

Anonymous poster hash: 730fc...1f9

Skrevet

Takk for mange gode tips! Jeg har ikke prøvd sånn armbånd nei, det har jeg faktisk ikke tenkt på! Skal forsøke det også.

Man blir jo nærmest desperat. Visste det ville lønne seg å spørre her! :) hi

Skrevet

Jeg er der selv, men er et par uker bak deg.. Huff, jeg syns synd på oss begge!! Vi må vel prøve å tenke på det at vi faktisk er heldige å bli friske en gang, og vi får noe fint ut av det!:) Men jammen er det slitsomt når man er midt i det!!

Lykke til videre, krysser fingrene for at det snart gir seg :)

Anonymous poster hash: 27a47...7ea

Skrevet

Selv går jeg og suger på salte pingviner hele dagen.. Ikke gøy :P

Skrevet

Jeg er der selv, men er et par uker bak deg.. Huff, jeg syns synd på oss begge!! Vi må vel prøve å tenke på det at vi faktisk er heldige å bli friske en gang, og vi får noe fint ut av det!:) Men jammen er det slitsomt når man er midt i det!!

Lykke til videre, krysser fingrene for at det snart gir seg :)

Anonymous poster hash: 27a47...7ea

Ja, det skal fuglene vite :P har fått i meg 3(!!) hele Marie kjeks hittil idag! To mer enn kveldsen igår.

Det vil gå over ja, og håper det slipper taket hos deg også snart! :) lykke til!:)

Hi

Skrevet

Jeg fikk til slutt høy dose pyridoksin (vit b6) i en uke. Det tok verste kvalmen og jeg sluttet å spy. Var enda kvalm i flere uker, men ikke like ille. Ellers hjalp det å drikke med skje. Da holdt det seg bedre i magen.

Har skikkelig vondt av deg. Husker jeg kun spiste ting som var lett å spy opp igjen så vet akkurat hvordan du har det :) heldigvis går det over til slutt og du får verdens beste premie :)

Skrevet

Jeg fikk til slutt høy dose pyridoksin (vit b6) i en uke. Det tok verste kvalmen og jeg sluttet å spy. Var enda kvalm i flere uker, men ikke like ille. Ellers hjalp det å drikke med skje. Da holdt det seg bedre i magen.

Har skikkelig vondt av deg. Husker jeg kun spiste ting som var lett å spy opp igjen så vet akkurat hvordan du har det :) heldigvis går det over til slutt og du får verdens beste premie :)

Uff! Stakkars deg også :(

Selv prøver jeg å spise lette ting som er "lett" å få opp igjen. Og tygger alt minst 30 ganger før jeg svelger maten.

De siste 3 ukene har jeg vært 100% sykemeldt. Jeg har 1,5 time reise vei til og fra jobb, så jeg sitter til sammen 3 timer bak rattet hver dag. Legen sa det var galskap å kjøre bil å spy samtidig+ å være så trøtt når jeg kjørte. Så jeg håper det går over etterhvert og at jeg kan komme tilbake til jobb før :) hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...